2009-02-26, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinkarnerad
Nej då, en demokratiskt vald statschef vinner naturligtvis enormt mycket mera respekt än en som fått ämbetet genom att h*n råkar vara född av ett visst föräldrarpar med godtycklig ställning.
Du tycker att det borde vara så!
Problemet, för dig, är att i verkligheten så är det inte så !

Du tycker att jorden är platt, för att allt tyder enligt dig på att det är så! Du tycker även att det är vore oetiskt av jorden att inte vara platt!

I verkligheten är 80% av Sveriges befolkning för monarki!

Vilken önskedröm det vore för er svenska republikaner (16% av Sveriges befolkning) att ha det brittiska kungahuset, otrevliga och extremt kostsamma!

Istället har ni det svenska kungahuset, en veritabel vinstmaskin för Sverige, som ni måste försöka kritisera, med en korkad fast helt harmlös och snäll kung! En ännu snällare kronprinsessa, dessutom mindre korkad än sin populäre far och som med all största sannolikhet kommer bli populärare än kungen. Populärare än den kungen som ingen ogillar... förutom ni och då enbart politiskt.
Senast redigerad av Lars365 2009-02-26 kl. 14:56.
Citera
2009-02-26, 14:31
Medlem
gisslans avatar
Jag tycker att om vi nu ska ha mokarki och knugafamiljen ska få en massa stålar, då ska fan prinsessan gifta sig med en riktig adelsman också och inte nån jävla personlig tränare!
Citera
2009-02-26, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gisslan
Jag tycker att om vi nu ska ha mokarki och knugafamiljen ska få en massa stålar, då ska fan prinsessan gifta sig med en riktig adelsman också och inte nån jävla personlig tränare!
Och hade hon gift sig med en adelsman hade du skrivit så här:

Jag tycker att om vi nu ska ha monarki och kungafamiljen ska få en massa stålar, då ska fan prinsessan gifta sig med en riktig svensk också och inte nån jävla adelsman! :rant
Citera
2009-02-26, 14:51
Medlem
Fibbles avatar
Citat:

Men jag har hört att PT är ett skitfint yrke med värsta svåra utbildningen?
Citera
2009-02-26, 14:54
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Du tycker att det borde vara så!
Problemet, för dig, är att i verkligheten så är det inte så !

Du tycker att jorden är platt, för att allt tyder enligt dig på att det är så! Du tycker även att det är vore oetiskt av jorden att inte vara platt!

I verkligheten är 80% av Sveriges befolkning för monarki!

Tycker du vi ska avskaffa rösträtten och istället utnämna Riksdagsledarmöten genom årliga opinionssiffror?
Citera
2009-02-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Tycker du vi ska avskaffa rösträtten och istället utnämna Riksdagsledarmöten genom årliga opinionssiffror?
Ni är så dåliga förlorare att det är kul och komiskt !!

Skulle kunna sitta här och njuta av era desperata försök att slå knut på era svansar (16%, 16%, 16%) hela eftermiddagen, men nu jag måste gå och träna med min personlige tränare Daniel Westling, som har 10 ggr mer i plånboken än alla er trots att han startade på noll och har 0.1 på HP!
Citera
2009-02-26, 15:06
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars365
Ni är så dåliga förlorare att det är kul och komiskt !!

Skulle kunna sitta här och njuta av era desperata försök att slå knut på era svansar (16%, 16%, 16%) hela eftermiddagen, men nu jag måste gå och träna med min personlige tränare Daniel Westling, som har 10 ggr mer i plånboken än alla er trots att han startade på noll och har 0.1 på HP!

Ah, ok, då kan du svara på frågan när du kommer tillbaka. Jag ställer den igen, ifall du missade den.

Och för att spara på tid, så kommer här en följdfråga ifall ditt svar på min är "nej": Varför ska vi då ha ett kungahus som försvaras av monarkister med argumentet att en majoritet av befolkningen vill ha monarki.
Citera
2009-02-26, 15:23
Medlem
Citat:

Kan du berätta vad en "adelsman" är för något i Sverige 2009?
Citera
2009-02-26, 15:26
Medlem
TieDomis avatar
Politiska val har inget med monarki att göra

Citat:
Ah, ok, då kan du svara på frågan när du kommer tillbaka. Jag ställer den igen, ifall du missade den.

Och för att spara på tid, så kommer här en följdfråga ifall ditt svar på min är "nej": Varför ska vi då ha ett kungahus som försvaras av monarkister med argumentet att en majoritet av befolkningen vill ha monarki.

Av det enkla skälet att just 80% av befolkningen vill ha monarki och tronföljd kanske? Politik och allmänna val är något helt annat.
Svenskarna (förutom en försumbar del på 16%) vill ha kvar kungahuset pga främst två saker:
1. Vår identitet som svenskar hör ihop med kungahuset/monarkin.
2. Marknadsvärdet då många andra länder inte har ett kungahus och intresserar sig för vårt. Bara en sådan detalj som att Nobelpristagare får ta emot medaljen ur Sveriges konungs hand är värt mycket PR. Hur intressant skulle det vara att få medaljen av "President Persson eller Bildt"?

Största anledningen stavas ren och skär nationalism, vi vill ha något stabilt och historiskt förankrat som vi alla kan sluta upp bakom i en tid av globalisering och mångkultur.
Citera
2009-02-26, 15:29
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TieDomi
Av det enkla skälet att just 80% av befolkningen vill ha monarki och tronföljd kanske? Politik och allmänna val är något helt annat.
Svenskarna (förutom en försumbar del på 16%) vill ha kvar kungahuset pga främst två saker:
1. Vår identitet som svenskar hör ihop med kungahuset/monarkin.
2. Marknadsvärdet då många andra länder inte har ett kungahus och intresserar sig för vårt. Bara en sådan detalj som att Nobelpristagare får ta emot medaljen ur Sveriges konungs hand är värt mycket PR. Hur intressant skulle det vara att få medaljen av "President Persson eller Bildt"?

Största anledningen stavas ren och skär nationalism, vi vill ha något stabilt och historiskt förankrat som vi alla kan sluta upp bakom i en tid av globalisering och mångkultur.

Så när ett visst parti enligt opinionssiffrorna har över femtio procents stöd bland svenska folket, så kan vi hoppa över röstning?
Citera
2009-02-26, 15:33
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Så när ett visst parti enligt opinionssiffrorna har över femtio procents stöd bland svenska folket, så kan vi hoppa över röstning?
Nej, därför att undantaget gäller monarkin, inget annat.
Citera
2009-02-26, 15:47
Medlem
Det är folket som betalar ....

Daniel Westling har ingen egen förmögenhet. Enligt den senaste deklarationen hade han en taxerad inkomst på 427.000 kronor år 2007. Utan inkomster från vdjobbet kommer Daniel Westling att bli försörjd av hovet. Han kommer tillsammans med kronprinsessan att få del av det apanage som tilldelas kungafamiljen och som i år uppgår till 57 Mkr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in