2012-02-23, 23:48
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Apropå ryktet att namnet kommer hämtas från någon tidigare drottning: finns det inte någon drottning Maud i släkten? Jag tycker att det ringer en klocka vid det namnet. Hoppas för gud skull inte att de inspireras av det namnet!
Du tänker kanske på Maud av Norge, gift med Håkon VII?
Citera
2012-02-23, 23:53
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemsas
Ja, den tusenåriga nationen Sverige är större än mig.

Gud bevare Konungen och Fäderneslandet!

Detta är ganska typiskt. Det är fritt fram att heja på Det Tusenåriga Riket när en knott kläms ut ur fittan på en kvinna som ska bli drottning. Då går det bra att hurra!

Eller när Slatan placerar den där frisparken.. Vuxna män kramas, tjoar och blir lite fuktiga i fit.. ögonvrån.

Men när någon föreslår att man borde strypa invandringen något, då..
Senast redigerad av Rollo Tomasi 2012-02-23 kl. 23:56.
Citera
2012-02-23, 23:54
Medlem
Ileuss avatar
Citat:
Kungafamiljens dagliga uppdrag utgörs av både externa och interna verksamheter. Där ingår möten, föreberedelser och företräden för både enskilda och organisationer. Utöver det har Kungafamiljen även många officiella programpunkter och resor runt om i Sverige och utlandet.

I min vardag ingår möten, företräden för enskilda personer och även en eller två organisationer.
Utöver det har jag en fullspäckad kalender och resor runt i Sverige och ett par gånger bortom landets gränser per år...
Citera
2012-02-23, 23:55
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Jag tror inte att den stora allmänheten delar din uppfattning om deras "funktionsnedsättningar".

Men "prinsen" fick ju 0,1 på högskoleprovet. Visar inte det på kapaciteten? Rent objektivt. Och att maka söker kaka det vet vi ju?!
Citera
2012-02-23, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi
Detta är ganska typiskt. Det är fritt fram att heja på Det Tusenåriga Riket när en knott kläms ut ur fittan på en kvinna som ska bli drottning. Då går det bra att hurra!

Eller när Slatan placerar den där frisparken.. Vuxna män kramas, tjoar och blir lite fuktiga i fit.. ögonvrån.

Men när någon föreslår att man strypa invandringen något, då..
Ja, tur att vi har något kvar att hurra för! En avdankad politiker till president är en effektiv åtgärd för att ta död på den sista glädjen folket har kvar.
Citera
2012-02-23, 23:59
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankie16
Men "prinsen" fick ju 0,1 på högskoleprovet. Visar inte det på kapaciteten? Rent objektivt. Och att maka söker kaka det vet vi ju?!

Vill minnas att det var 0,2. Saknar källor, men minns det ang en artikel där Daniel behöhvde köpa sig en viss utb på KI.
Citera
2012-02-24, 00:06
Medlem
Rollo Tomasis avatar
Citat:
Ja, tur att vi har något kvar att hurra för! En avdankad politiker till president är en effektiv åtgärd för att ta död på den sista glädjen folket har kvar.

Min poäng var att monarkin och rojalismen tjänar som en sorts "nationalist-ventil", som vid stora sportevenemang.

Ditt svar tyder på, i mitt tycke, en världsuppfattning som kan verka något bristfällig, något omogen. Du kanske firar tronarvingen med lite starka drycker?
Citera
2012-02-24, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rollo Tomasi
Min poäng var att monarkin och rojalismen tjänar som en sorts "nationalist-ventil", som vid stora sportevenemang.

Ditt svar tyder på, i mitt tycke, en världsuppfattning som kan verka något bristfällig, något omogen. Du kanske firar tronarvingen med lite starka drycker?
Hur menar du? Blir du obekväm när jag talar sanningen?

Du får fortsätta kämpa för din älskade president.
Citera
2012-02-24, 00:11
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Hur menar du? Blir du obekväm när jag talar sanningen?

Du får fortsätta kämpa för din älskade president.

Finns det några fler ämbeten i samhället som du tycker vissa familjer skulle få avelsrätt på? Landshövdingarna till exempel?
Citera
2012-02-24, 00:17
Medlem
Citat:
Finns det några fler ämbeten i samhället som du tycker vissa familjer skulle få avelsrätt på? Landshövdingarna till exempel?
Nej, statschefen räcker gott. Men jag kan faktiskt tänka mig valmonarki när den politiska korrektheten har dött ut.

Dagens arvsmonarki tjänar just nu som den sista försvarsmuren mot kulturmarxismen. Jag är funktionellt lagd.
Citera
2012-02-24, 00:22
Medlem
frankie16s avatar
Citat:
Nej, statschefen räcker gott. Men jag kan faktiskt tänka mig valmonarki när den politiska korrektheten har dött ut.

Dagens arvsmonarki tjänar just nu som den sista försvarsmuren mot kulturmarxismen. Jag är funktionellt lagd.

Vad gör just Daniel Westling lämplig att avla på?
Citera
2012-02-24, 00:24
Medlem
Citat:
Vad gör just Daniel Westling lämplig att avla på?
Du kan ställa frågan till någon annan, jag bryr mig inte om Victorias partnerval.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in