Citat:
Ursprungligen postat av Eric.the.midget
Undrar om några av påhejarna till självmordet känner skuld?
Efter att ha läst alla trådar i detta ämne, har jag nu kommit till insikt att det finns egentligen ingen orsak till att debattera detta ämne, eller något annat ämne överhuvudtaget här på flashback. Om det är så att man är en human människa, med empati och med humana värderingar, då skall man inte besöka denna site. Jag kunde inte i min vildaste fantasi föreställa mig att det finns människor med så vidriga inställningar till humaniteten
Vad det gäller detta tragiska självmord, så handlar det inte om vem som skulle kunna ha förhindrat genom att ha ringt till polisen. Det handlar om hur människor reagerade med en iskall kyla (med undantag av de som försökte öppna en dialog) . Och det handlar om att människor uttrycker en önskan om att få återuppleva ett självmord genom att se det på en video.
Det handlar om att det verkar finnas ett stort antal sjuka människor som inte ens förstår att de är sjuka. Och det verkar som om många av dessa sjuka människor finns just hör på flashback.
Det finns ingen orsak att bidra till inlägg och debatt i forumen här på flashback.
Ty, det går inte att diskutera med människor som automatiskt förkastar det som är normalt för friska människor.
Jag har förstått att Flashback är ett hem för alla dessa olyckliga människor, som sitter hemma i sin ensamhet och hatar allt som är normalt. Och inte undra på att ni fick en upplevelse genom att se på ett självmord i verkligheten. Vi andra, som aldrig ens skulle komma på tanken att titta på något så vidrigt, kan ju naturligtvis inte förstå er!
Jag vill bara säga till er andra som har skrivit inlägg och som känner er förtvivlade över saknaden av empati för det ni känner över detta tragiska fall. Det är ingen ide, ni har att göra med sjuka människor!
Och till sist vill jag bara be er, sjuka människor, sluta skicka förnedrande inlägg till facebook sidan som har lagts upp till denna unga mans minne. Den heter RIP, rest in peace. Ni sjuka här på flashback, fortsätt inte där.... ni kan inte döda en gång till! Och ni som redan försökt, tänk på att era identiteter är lättare att att spåra på facebook..........jag hoppas att tillräckligt många polisanmäler