2010-10-12, 22:32
Medlem
Pinglaklaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Har du fup och dom tillhands?

Vill gärna läsa båda innan jag uttalar mig lika tvärsäkert som du.

//Reimer

Där slår du huvudet på spiken!
På vilket sätt skall dessa sms utgöra skäl för att barnen skall flytta 100 mil ifrån sin invanda miljö, och isoleras ifrån halva sin familj ?

Jag skulle också vilja veta vad för personlighet som tar till sig ett så dramatiskt ställningstagande, som det blir när man byter till Muslimism, född svenska och i Sverige, klär sig rättroget Islamskt och sedan bryter de mest grundläggande familjevärderingarna, inom de samma.

Här har vi att göra med en redan knepig person från start, om båda visar sig vara knepiga, gör det inte saken bättre.
Senast redigerad av Pinglaklara 2010-10-12 kl. 22:58.
Citera
2010-10-12, 22:32
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Har du fup och dom tillhands?

Vill gärna läsa båda innan jag uttalar mig lika tvärsäkert som du.

//Reimer

Nej, jag har inte läst FUP eller dom själv. Jag utgår ifrån Tuesdays uppgifter, som hitills har gett ett rätt starkt intryck av stor sanningshalt. Jag vet också att jag läst en kommentar på en blogg där Osama själv erkände att han skickat dessa hot. Denna tänker jag dock inte leta reda på nu, ett tips är väl att läsa igenom de fäders bloggar vars ämne påminner om detta.

https://www.flashback.org/sp26060100

https://www.flashback.org/sp26065583

Betvivlar du detta så står dig fritt att själv hämta in fup mm.
Citera
2010-10-12, 22:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geschmacklos
Tror morsan har något med detta att göra. Något känns lurt.
Tror Du verkligen det? Kan Du utveckla? Hur kan morsan vara inblandad?
Citera
2010-10-12, 22:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Läs bloggen, finns erkännande där även om det inte gäller alla tre personer han blev dömd för att ha hotat. I annat fall kanske du tror på Tuesday som läst domen och lmnat uppgift om att han erkänner att han skickat sms:en...

Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Nej, jag har inte läst FUP eller dom själv. Jag utgår ifrån Tuesdays uppgifter, som hitills har gett ett rätt starkt intryck av stor sanningshalt. Jag vet också att jag läst en kommentar på en blogg där Osama själv erkände att han skickat dessa hot. Denna tänker jag dock inte leta reda på nu, ett tips är väl att läsa igenom de fäders bloggar vars ämne påminner om detta.

https://www.flashback.org/sp26060100

https://www.flashback.org/sp26065583

Betvivlar du detta så står dig fritt att själv hämta in fup mm.

Njema problema, men är det ingen som har tillgång till Fup och Dom.
Det underlättar ju i de debatter vi har om vad som är sant och falskt.
Tacksam om någon ger målnummer eller länkar till plats där allt kan hämtas.

//Reimer
Citera
2010-10-12, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tror Du verkligen det? Kan Du utveckla? Hur kan morsan vara inblandad?

Mer hur hon är om person. Kan tänka mig att hon har varit en ragata, säkert haft vårdnadstvister osv. (Nu vet jag dock inte alls mycket om fallet, detta är bra teorier.) Det brukar finnas en anledning att en av föräldrarna bara tar ungarna och drar. (Såvida pappan inte är fullkomligt sinnessjuk.)
Citera
2010-10-12, 22:43
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Njema problema, men är det ingen som har tillgång till Fup och Dom.
Det underlättar ju i de debatter vi har om vad som är sant och falskt.
Tacksam om någon ger målnummer eller länkar till plats där allt kan hämtas.

//Reimer

Tuesday har sagt att hon, med hänsyn av barnen, inte vill lämna ut handlingarna.
Men självfallet finns mål nummer mm att tillgå från Osama's bloog, via de dokument han där valt att publicera. Så det är bara att titta igenom de dokumenten, och sedan beställa hem domarna mm.
Citera
2010-10-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Nej inte alls, det har aldrig skett - tur är det
Men i detta fall han han hotat henne öppet.
Citera
2010-10-12, 22:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Tuesday har sagt att hon, med hänsyn av barnen, inte vill lämna ut handlingarna.
Men självfallet finns mål nummer mm att tillgå från Osama's bloog, via de dokument han där valt att publicera. Så det är bara att titta igenom de dokumenten, och sedan beställa hem domarna mm.

Ok, får fixa det i morgon så kan jag kanske ge ett bättre svar senare.

//Reimer
Citera
2010-10-12, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Mer hur hon är om person. Kan tänka mig att hon har varit en ragata, säkert haft vårdnadstvister osv. (Nu vet jag dock inte alls mycket om fallet, detta är bra teorier.) Det brukar finnas en anledning att en av föräldrarna bara tar ungarna och drar. (Såvida pappan inte är fullkomligt sinnessjuk.)
Absolut. Du har fullkomligt rätt. Du vet inte alls mycket om fallet.
Citera
2010-10-12, 22:54
Medlem
RedXs avatar
Citat:

I det här fallet är ju anledningen glasklar. Pappan har vid upprepade tillfällen hotat mamman och hennes pojkvänner. Han har dömts för detta. Hoten har styrkts via sms och pappan har även erkänt hoten.

Efter detta har han hotat kidnappa barnen och föra dem till Irak. Utöver själva hoten har han även handlat på ett sätt som stärker dessa misstankar (fixat irakiskt medborgarskap åt barnen, köpt mark i Irak i deras namn). Myndigheterna bedömde att risken för att eetta skulle ske som tillräckligt stor för att han inte skulle få träffa barnen utan övervakare.

Faktumet att han sedan förde bort barnen ger ju inte direkt bilden av att farhågorna varit ogrundade.
Citera
2010-10-12, 22:58
Medlem
RedXs avatar
Alltså, jag måste varablind, men jag hittar inte målnummer på Osamas blogg. Ingen som kan ge en liten närmare fingervisning?
Citera
2010-10-12, 23:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
I det här fallet är ju anledningen glasklar. Pappan har vid upprepade tillfällen hotat mamman och hennes pojkvänner. Han har dömts för detta. Hoten har styrkts via sms och pappan har även erkänt hoten.

Efter detta har han hotat kidnappa barnen och föra dem till Irak. Utöver själva hoten har han även handlat på ett sätt som stärker dessa misstankar (fixat irakiskt medborgarskap åt barnen, köpt mark i Irak i deras namn). Myndigheterna bedömde att risken för att eetta skulle ske som tillräckligt stor för att han inte skulle få träffa barnen utan övervakare.

Faktumet att han sedan förde bort barnen ger ju inte direkt bilden av att farhågorna varit ogrundade.

Men en liten invändning, hur svårt är det att bli dömd för olaga hot i sverige?
Och om du lägger till faktorn utlänning,arab m.m

Vi pratar väl om ett vårdnadsmål eller hur?

Karlen är ju körd från start bara på sitt namn så följdriktigt kan ju
motparten bara spela vidare på de fördomar som finns i sådana här
fall.

//Reimer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här