2010-10-10, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Jag skrev att jag sympatiserar mer med pappan än med mamman. På hans blogg finns publicerade dokument från myndigheterna som klart och tydligt visar att han utan godtagbar anledning har missgynnats i denna vårdnadstvist, kanske på grund av smygrasism eller kanske bara på grund av att mammans ord i stort sett alltid väger tyngre i sådana här fall.

Har du någon källa på att han hade "fungerande umgänge"? Enligt de dokument jag har läst fungerade det inte alls sedan mamman flyttat till Norrland och träffat ny pojkvän (som misshandlade dottern).

Osama är fälld för hot mot mammans pojkvän. Det där med misshandeln av barnet, var finns beviser på att det förekommit, finns det något sådant eller är det bara något Osama hävdar?
Citera
2010-10-10, 12:37
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Osama är fälld för hot mot mammans pojkvän. Det där med misshandeln av barnet, var finns beviser på att det förekommit, finns det något sådant eller är det bara något Osama hävdar?

Svara på frågan: Har du någon godtagbar källa på att han hade "fungerande umgänge"? Vad grundar du det påståendet på?
Citera
2010-10-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Han har ju haft obevakat umgänge, han har tom fått ha barnen med sig på semester utomlands...däremot har han blivit fälld för hot mot mammans pojkvän, han har inte deltagit i samarbetssamtal, han har dessutom sökt vårdnad och enligt uppgift köpt land i barnens namn i Irak. Är det en konstig reaktion att då begära att umgänget blir bevakat?

Oavsett, han har inte vårdnaden och kan därför inte ta barnen från sin vårdnadshavare...

När han var i Libanon hade dom delad vårdnad, bodde inom 10 minuter från varandra, Osama stöttade Anna med 5.000/månad till anna samt hade sparat ihop 230.000 till sina barn på deras konton.

Anna, hävdade att Osama skulle dra till Irak
Anna gick till Soc, som verkar ha rått henne att dra
Anna drar och blir anmäld för egenmäktigt förfarande med barn, utredningen läggs ner
(barnen har det säkert bra med sin mamma?)
Anna flyttar till Piteå
Ny skola, ny miljö, nytt dagis - inga kompisar
Osama ruttnar på svenska rättssamhället.
Citera
2010-10-10, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yxikaxi00
Varannan helg. På dig låter det som att det är tillräckligt. Det är det inte, men så fungerar den svenska lagstiftningen, så är det. Och jag tror att han förstår just det. Utan det är denna pajkastning mellan myndigheter och honom som han är trött på och likaså pga Anna som försöker stoppa honom från att träffa sina barn.

Dessutom så verkar hon göra mer ont för barnen än vad hon själv inser, och därför har Osama skapat sig en blogg för att han får ingen uppmärksamhet i media, hallå, när har någonsin nyhetsmedia skrivit att en mamma har kidnappat sina barn och att pappan är orolig osv.. visst, det har hänt, men just eftersom det är en muslimsk människa OCH man, så är detta underbara nyheter för många äckliga journalister. Om han drar till Iran nu så är det medias fel, Annas fel och myndigheternas fel. Men Osama har ju själv hävdat att detta inte kommer att hända. Så pantad i huvudet verkar han faktiskt inte vara, med tanke på att han också vill att barnen ska ha rätt att träffa sin egen mamma.

Okej, Osama gör allt rätt och alla andra har och gör allt fel.

Själv tror jag att barn kan ha det bäst att bo på ett ställe och träffa den andra föräldern varannan helg. Så för deras skull kan det ha varit bäst som var. En del tycker dock att det är rätt oväsentligt och att man mest ska ta hänsyn till den manliga parten av de vuxna.
Citera
2010-10-10, 12:40
Medlem
AlmondStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiger_wood
Han har rätt att söka vårdnaden om sina barn i Irak, han är irakier. Barnen har Irakiskt pass.
Han har rätt att köpa mark, bil, båt och dadlar i Irak eller vilket land han nu önskar.
Han har rätt till sina barn, utan att Gunborg ska lägga sig. Eller att nån Gudrun Schyman ska ha åsikter.
Han har rätt att flytta/bo med sina barn oavsett vad nån svensk lag säger. Han är inte svensk!! Det finns redan en rättslig instans som prövat saken. Ni måste respektera detta.

Hur man nu löser detta mellan en man och kvinna är fråga som endast kan lösas av de själva.
Om för många lägger sig i och att alla ska ha åsikter gör man enklast i att ta barnen och flytta ditt man vill. Vem bryr sig om vad några moralkärringar tycker.
OCH så blev det!!!

eh.. han skriver ju själv på sin blogg att han startade sitt första företag här 2000 och fick medborgarskap 2003
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
När han var i Libanon hade dom delad vårdnad, bodde inom 10 minuter från varandra, Osama stöttade Anna med 5.000/månad till anna samt hade sparat ihop 230.000 till sina barn på deras konton.

Anna, hävdade att Osama skulle dra till Irak
Anna gick till Soc, som verkar ha rått henne att dra
Anna drar och blir anmäld för egenmäktigt förfarande med barn, utredningen läggs ner
(barnen har det säkert bra med sin mamma?)
Anna flyttar till Piteå
Ny skola, ny miljö, nytt dagis - inga kompisar
Osama ruttnar på svenska rättssamhället.

Finns det källa på att de inte fick några kompisar alls i Piteå eller är det något som du hittar på?
Citera
Medlem
drickabiras avatar
Är det nån som vet nått vem mamman är? Enda man har hört är att hon heter Anna... men vad mer..
Det kanske har redan kommit upp, bara att jag missat det.
Känner med pappan när jag läser hans blogg.. men det är bara en sida av myntet.
Det är mycket orättvisa när det gäller svenska samhället.

Edit. Det jag undrar över om det är nån som vet om hon är som han beskriver?
Senast redigerad av drickabira 2010-10-10 kl. 12:42.
Citera
2010-10-10, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoddagYxskaft
Svara på frågan: Har du någon godtagbar källa på att han hade "fungerande umgänge"? Vad grundar du det påståendet på?

Ja han var ju bland annat till Libanon med dem så stora problem att ha barnen verkar inte ha funnits.
Citera
2010-10-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Han hade ju fullt fungerande umgänge tills han sökte och fick enskild vårdnad om barnen i irakisk domstol samt köpte mark i Irak. Då fick han övervakat eftersom det ansågs genom hans agerande att han tänkte ta dem till Irak.

Finns det någon intyg på att mannen har sökt enskild vårdnad i Irak och har fått det?

I Mellanöstern så är mannen familjens överhuvud och har per automatik enskild omvårdnad om barnen och äganderätt på frun. Han behöver inte beslut från en domstol. Kvinnan har nog bara hittat på det här.

Att han har köpt mark i Irak är som en framtida investering för barnen liksom dem 200000 kr som han hade lagt in åt dem på deras konto.
Citera
2010-10-10, 12:42
Medlem
Elwisps avatar
200 000 tusen, det är mycket pengar det
Citera
2010-10-10, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drickabira
Är det nån som vet nått vem mamman är? Enda man har hört är att hon heter Anna... men vad mer..

Ja det är ena sidan av myntet. En del tycks ha en märklig uppfattning om att mammor alltid ljuger och konstrar i vårdnadstvister medan pappor aldrig gör det. Kan vi inte dra i det här fallet bit för bit och se var vi hamnar? Det känns konstigt att dra några slutsatser rakt av efter sina fördomar bara, men alla gör ju som de vill så klart.
Citera
2010-10-10, 12:45
Medlem
GoddagYxskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drickabira

Edit. Det jag undrar över om det är nån som vet om hon är som han beskriver?

Det finns lite bilder på henne på bloggen och i dagens Expressen.

http://vararaminaochali.blogspot.com/2010/07/bilder-pa-anna-som-muslim.html

http://www.expressen.se/nyheter/1.2168254/amina-och-ali-forsvann-pa-junibacken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in