2010-10-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Vad jag tycker?, jag tycker mest att det är synd att det har gått så här långt.

Men jag kan förstå frustrationen, och jag hoppas att han håller sitt ord om att "komma in" på fredag.

Helst av allt tycker jag att någon bra undersökande Journalist ska reda ut historien från början till slut.
Men vad händer när journalisten kommer fram till ungefär vad som skett? Och det inte passar?

Han är dömd för olaga hot mot modern, han har hotat med flytt till irak osv.

Jag tror inte resultatet kommer bli bättre av vad han har gjort, snarare tvärtom det tar fokus rörande orättvisor i VTn något som han säger sig vilja ha.

Dessutom har han genom sin blogg börjat med namngivningen av sina barn, du vet hönan och ägget.
Citera
2010-10-12, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori

Finns det några uppgifter vad pappabarnföreningen har rådgjort med den här manne om? Och vad säger de i dagsläget? Är det här metoder de står för?

För att soc. ska vinna sin kamp? Vad är det han tror?
Han tror att det ska vara lättare komma till Sverige efter han för bort barnen, skaffar sig nu en anledning till att fly till Irak. Soc och alla är fel.

Men när han kommer tillbaka så har han ändå kanske 4 års fängelse som väntar och har tagit från barnen tilltron till svenska samhället genom att få dem att hata soc och polisen och resten av samhället. Han skyller på dem det trauma barnen nu sätts ut för. MEN DETTA ÄR HELT PAPPANS ANSVAR OCH DETTA HAR HAN GJORT SINA BARN. Sen de som hjälper honom måste väl anses som skyldiga till skyddande av brottsling.

Att pappan eller någon som hjälper honom läser här ute är jag övertygad om.

Eftersom han anser att Svenska samhället är så skit och korrupt tycker jag att han ska åka hem till sitt dödsstraff, som han nog ljugit om. Men lämna barnen här där de hör hemma. Hos mamman.
Senast redigerad av skellefteewa 2010-10-12 kl. 14:40.
Citera
2010-10-12, 14:39
Medlem
Callass avatar
Vilken idiot! Total brist på självinsikt, allt är andras fel.

Citat:
(...)

Deras plan är så här : polisen ska skynda på och jobba i fullt fat får hitta mig snart som möjligt ! för mammas bästa så klart ! innan fredag , de vill att det ska bli hur dramatisk som helst ,med massor bilar och med massor kameror , för barnen ska se det här , då ,bara då soc kommer in i bilden och ge mina barn skyddat identitet, för barn bästa så klart, för de har sätt och drabbat i den hemska upplevelse med sin far.. därefter ska göras ett undersökning på barnen som ”visar” att de mår jätte dåligt så de vill inte träffa sin far mera!

Mitt fall väkt mycket uppmärksamhet, tyvärr på mig och mina barn bekostnad.
Jag tror inte att jag ska ge polisen detta chansen innan fredag. Jag ska söka på annan kommun än Danderyd.

Hundra tals familjer erbjud sin skydd för mig och mina barn , tio tusen tals personer stödige oss rund om landet , det är dags att ställa soc och andra myndigheter mot väggen och fråga sätta de .idag ska samlas många av mina vänner och diskutera bästa lösning , kanske de ska demonstrera i helgen eller helgen efter, det här gäller inte bara mig ,det handla om politisk fråga som gäller barn ,våld ,invandra, och pappor!

Polisen ,kvällspressen och soc göra allt i sin makt för måla min bild svart som möjligt , tänk om de lägga hälften av tiden på ”barnens bästa”
Jag tror inte att kommun politiker intresserat heller på ta upp mitt fal, de hoppas på att jag bli tagen av polisen snart som möjligt för mitt fall ska glöms bort och de ska slippa stå för nått!

(...)

Det är ju han som hängt ut sin familj och försökt svartmåla dem... färgen fastnar dock mest på honom själv så att säga.
Citera
2010-10-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Men vad händer när journalisten kommer fram till ungefär vad som skett? Och det inte passar?

Han är dömd för olaga hot mot modern, han har hotat med flytt till irak osv.

Jag tror inte resultatet kommer bli bättre av vad han har gjort, snarare tvärtom det tar fokus rörande orättvisor i VTn något som han säger sig vilja ha.

Dessutom har han genom sin blogg börjat med namngivningen av sina barn, du vet hönan och ägget.

Och inte passar?
Han måste in i det juridiska systemet - det är bara det att jag tycker att alla saker borde komma fram, inte som det har varit nu. Om han åker in så åker han in.
Om han inte gör det så gör han det inte, enkelt.

Att han namngivit sina barn? hönan och ägget= sorry, men jag förstår inte (faktiskt) vad du syftar på.

Jag har återigen inte en enda gång hävdat att det han gjort är bra.
Citera
2010-10-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Han tror att det ska vara lättare komma till Sverige efter han för bort barnen, skaffar sig nu en anledning till att fly till Irak. Soc och alla är fel.

Men när han kommer tillbaka så har han ändå kanske 4 års fängelse som väntar och har tagit från barnen tilltron till svenska samhället genom att få dem att hata soc och polisen och resten av samhället. Han skyller på dem det trauma barnen nu sätts ut för. MEN DETTA ÄR HELT PAPPANS ANSVAR OCH DETTA HAR HAN GJORT SINA BARN. Sen de som hjälper honom måste väl anses som skyldiga till skyddande av brottsling.

Att pappan eller någon som hjälper honom läser här ute är jag övertygad om.

Eftersom han anser att Svenska samhället är så skit och korrupt tycker jag att han ska åka hem till sitt dödsstraff, som han nog ljugit om. Men lämna barnen här där de hör hemma. Hos mamman.

Hårda ord!

=)

Irak kan han (och har) åkt till, du kanske missade att Saddam är borttagen sedan en tid.

Att nån kanske tom han själv läser här är jag också övertygad om, jag är dock inte den personen, det vore orimligt att tro att han inte gjorde det.

Hur menar du att det skulle vara lättare att komma till Sverige om han åker till Irak?

Om jag skriver i tråden, har jag gjort mig skyldig till skyddande av brottsling?
Citera
2010-10-12, 14:56
Medlem
Callass avatar
Citat:
Perfekt då kanske du kan upplysa oss om detta "spel" för jag har ingen koll på det. Observera att detta är för mig ett sökande efter korrekta sakuppgifter, inte ett försvar mot Osama, eller ett försök att smutskasta Anna.

Jag vet att Osama har begått massa misstag, men det gör det inte mer försvarbart att Ting, Soc, advokater och vissa fall aktiva politiker har gjort rätt.

Eh? Inte försvarbart att myndigheter gör rätt?
Hahaha. Du har verkligen bestämt dig för vilken sida du håller på...
Citera
2010-10-12, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Eh? Inte försvarbart att myndigheter gör rätt?
Hahaha. Du har verkligen bestämt dig för vilken sida du håller på...

En del kanske tycker att lagar inte ska följas när det gäller att tilldela män fördelar. De anser kanske att det är försvarsbart och rätt att göra så. Annars är män diskriminerade. Det låter nästan så. Vad konstigt. Hur kan man tycka att lagar inte ska följas för att en pappa vill det ena eller andra?
Citera
2010-10-12, 15:00
Medlem
Callass avatar
Citat:
Irak kan han (och har) åkt till, du kanske missade att Saddam är borttagen sedan en tid.

Att nån kanske tom han själv läser här är jag också övertygad om, jag är dock inte den personen, det vore orimligt att tro att han inte gjorde det.

Hur menar du att det skulle vara lättare att komma till Sverige om han åker till Irak?

Om jag skriver i tråden, har jag gjort mig skyldig till skyddande av brottsling?

Lugn "Negnat", ingen misstänker att du läser och skriver här.
Citera
2010-10-12, 15:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Brottsbalken, 17 kap:
Citat:
11 § Om någon döljer den som förövat brott, hjälper honom eller henne att undkomma, undanröjer bevis om brottet eller på annat dylikt sätt motverkar att det uppdagas eller beivras, döms för skyddande av brottsling till böter eller fängelse i högst ett år.
Så länge du håller dig till sanningen är det inget problem.
Citera
2010-10-12, 15:08
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
En del kanske tycker att lagar inte ska följas när det gäller att tilldela män fördelar. De anser kanske att det är försvarsbart och rätt att göra så. Annars är män diskriminerade. Det låter nästan så. Vad konstigt. Hur kan man tycka att lagar inte ska följas för att en pappa vill det ena eller andra?

I det här fallet kanske det mer har att göra med att Osama är en vän till Negnat? Jag vet inte själv hur jag skulle reagera om en av mina vänner gjorde något i stil med det Osama har gjort, men det är nog svårt att inte instinktivt ta vännens parti. Man vill ju inte gärna tro att någon man håller av kan bete sig så här utan god anledning.

Sen tror jag personligen att Negnat har fått en ganska kraftigt filtrerad bild av fallet från Osama, vilket också kan påverka hans syn på det hela.
Citera
2010-10-12, 15:12
Bannlyst
Nu drar Kristina Holmström rasistkortet. Hon kan tydligen inte se skillnad på en mamma som flyttar till Piteå efter flera hot, hot om att ta barnen till Irak osv. och en pappa som inte är vårdnadshavare som försvinner med barnen under övervakat umgäng och det finns en risk för att han ska ta barnen till Irak. Det handlar ju inte längre om en vårdnadstvist och därför skriver Aftonbladet om det.

Eller menar Kristina Holmström att det hör till vårdnadstvister att ta barnen från övervakade umgängen och att man därför inte ska reagera? Hur tänkte hon där egentligen?

http://www.newsmill.se/artikel/2010/10/12/min-v-n-osama-uts-tts-f-r-aftonbladets-rasism

Citat:
Men det är också ett väldigt tydligt bevis på att det är skillnad på folk och folk. I den för kidnappning av sina barn efterlyste Osamas fall valde Aftonbladet att publicera namn och bild ett dygn innan häktningsförhandlingen. När barnens mamma utförde samma gärning svarade samma tidning: "Vi kan tyvärr inte kommentera eller skriva om vårdnadstvister." Aftonbladet gillar inte alls gillar olika utan ger snarare presumtiva sverigedemokrater vatten på sin kvarn.
Senast redigerad av Yori 2010-10-12 kl. 15:14.
Citera
2010-10-12, 15:12
Medlem
LadyMysticas avatar
Min teori att allt detta bloggande om återlämning på Fredag och "erbjudande" till Danderyd mm är dimridåer står fortfarande benhårt fast.

Därmed sagt, karln ger ett totalt skogstokigt intryck och eftersom nu Danderyd inte svarat på hans uppmaning (och hur många är förvånade över det ?) så borde i alla fall en psykiatiker läsa allt detta och ge polis samt myndigheter råd. Vilket kanske redan görs i och för sig.

Hans skriverier hade varit roande om det inte är för det faktum att han faktiskt har 2 barn med sig och hos sig.

Som vanligt (och vart har vi sett det förut ?) är allt bara alla andras fel, han själv är så klart helt utan ansvar. Han nämner ingenting om de 3 miljoner han erbjöd sig att betala för barnen, ingenting om det han fällts för. Kvinnan som skrev risk-rapporten är bara en "feminist". Att den bekräftats av en man, och numera av Osama själv, verkar vara något som hans anhängare ser mellan fingrarna.

Jag tycker så sanslöst synd om dessa barn, och jag hoppas innerligt att dom återfinns snarast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in