2010-10-10, 01:07
Medlem
Oberschinns avatar
Färskt inlägg på bloggen:
http://vararaminaochali.blogspot.com/search/label/Hej
Citera
2010-10-10, 01:07
Medlem
Tänk om bara sanningen kunde komma fram. Någon är ju helt klart jävulen i fallet. Svårt att säga om det är mamman eller pappan.

E: Så länge inte motsatsen är bevisad hejar jag på pappan!
Senast redigerad av Don Xavier 2010-10-10 kl. 01:11.
Citera
2010-10-10, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oberschinn

Ett pågående brott live med "sändning" från GM. Spännande. Undrar om bloggen kommer stängas nu.
Citera
2010-10-10, 01:17
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oberschinn
Nu är han körd för all framtid... Stackars barn Utomordentligt korkat!
Undra hur lång tid det tar för polisen att lokalisera honom via IP-adressen?
Citera
2010-10-10, 01:24
Medlem
Tuesdays avatar
Pappan missar helt skillnaden mellan gemensam och ensam vårdnad. Nyskrivna jämförelserna blir därför tvärfel. Det handlar om vem som har vårdnaden enligt svensk lag.

Klar rättshaverist-varning när han hänger ut enskilda handläggare på soc osv.

Hoppas polisen hittar barnen innan de försvinner ur landet eller det sker ett utvidgat självmord.
Citera
2010-10-10, 01:26
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don Xavier
Ett pågående brott live med "sändning" från GM. Spännande. Undrar om bloggen kommer stängas nu.

Importerar hit det senaste inlägget så att det finns sparat här om bloggen stängs.

Senast redigerad av Callas 2010-10-10 kl. 01:57. Anledning: tillagd länk
Citera
2010-10-10, 01:30
Medlem
Zelogaths avatar
Han kommer inte dra från landet, lugna ned er.
Han verkar inte vara någon terrorist som ska dra till Irak för att låta barnen gå i självmordsbombarskolan.

Jag tycker det är jävligt skumt om det är som han säger, isåfall så är det många hundar begravna inom det svenska systemet, och jag hoppas det kan trådas upp med hjälp av pappans advokat.
Självklart har han brutit mot lagen genom att ta barnen olovligt med tanke på att mamman har vårdnaden.

Men det är banne mig inte rätt att göra som hon verkar ha betett sig enligt hans blogginlägg.
Han tänker ju mycket på barnen, det märker man ju på inlägget.
Pengarna t.ex, att det skulle behövas utfärda en spärr visar ju bara på hur mamman beter sig.

Det kommer inte bli något dramatiskt om inte alla sköter allt rätt och riktigt.
På aftonbladet låter det som att mamman har dragit världens rövare, ska han anhållas i sin frånvaro så kommer Interpol att blandas in, som om han var någon jävla terrorist.

Skärp er nu, jag förstår hans handlande om man nu utgår från att inlägget är sant.
Det är förjävligt att vara man överhuvudtaget i en vårdnadstvist, så jag förstår att han får stora problem som utländsk.
Citera
2010-10-10, 01:39
Medlem
RedXs avatar
Hmm...

Först och främst säger sunt förnuft att man bör ta alla uppgifter som kommer från endera part (mamman eller pappan) med en rejäl nypa salt - då båda parter kan ha intresse av att inte ge hela sanningen. Men domstolarnas ord väger oerhört tungt - och de pekar entydigt mot att pappan är boven i dramat. I mina ögon är det tämligen uppenbart att det är på det sättet. De enda uppgifterna som pekar på motsatsen är de som han fört fram i sin egen blogg.

Alltså; mamman har begärt och också fått enskild vårdnad om barnen med motiveringen att man bedömde att det fanns en stor risk att mannen skulle kidnappa barnen och ta dem utomlands, vilket nu också har skett (åtminstone kidnappningen). Pappan är också (enl SVT Text) dömd för att ha hotat mamman och hennes nya pojkvän. Dömd, inte misstänkt. Vidare har alltså pappan (enligt uppgifter i denna tråd) redan fixat vårdnaden om barnen i Irak - trots att han enligt egen utsago aldrig skulle kunna tänka sig ta dit barnen. Sammantaget tyder allt detta på att det här inte är något spontant infall från faderns sida utan något som har varit planerat en längre tid.

Pappans historia om att det i själva verket var mamman som kidnappade barnen i maj 2010 är också märklig. Varför fick vi inte samma mediauppbåd vid det tillfället? En tänkbar förklaring är att det aldrig inträffat. En annan är att mamman och barnen fått någon form av vittnesskydd (skyddad identitet, hemlig adress etc) på grund av den hotbild som funnits mot dem.

Visst kan det ligga något i att domstolar tenderar döma till kvinnors fördelar i vårdnadstvister, men det här känns inte som någon "vanlig" vårdnadstvist. Det är ju inte direkt som så att hon har fått den huvudsakliga vårdnaden samtidigt som barnen bor hos pappan varannan helg. Han får träffa barnen en gång i månaden under ett fåtal timmar - och då endast tillsammans med en övervakare. Personligen tror jag inte att domstolarna dömer så kraftigt i kvinnans favör utan att ha goda skäl. Jag tvivlar starkt på att det räcker med att ord står mot ord i det läget.

Sedan känner mannen sig garanterat oerhört frustrerad över situationen han befinner sig i - men det han nu har gjort måste vara det absolut mest korkade han har kunnat göra. I synnerhet om han nu har tänkt sig vinna vårdnaden om barnen i en framtida svensk rättegång. För barnens skull får man bara hoppas att han tar sitt förnuft till fånga och släpper dem fria.
Senast redigerad av RedX 2010-10-10 kl. 01:44.
Citera
2010-10-10, 01:41
Medlem
Zelogaths avatar
"Till sakfakta:

Om Anna väljer att ha en dold adress, på samma sätt som man enkelt kan ringa sin teleoperatör och be om ett hemligt nummer, så är det ett beslut hon har fattat helt och hållet på egen kammare, och föregås inte av någon rekommendation från myndigheter eller polis. Ia Sweger far med direkt osanning när hon flagrant hävdar att hon aldrig har sagt att Anna och barnen befinner sig i skyddat boende, i bilaga 1, finner man ordagrant ”då Anna och barnen befinner sig på skyddad ort”".

Är inte detta lite märkligt?
Citera
2010-10-10, 01:42
Medlem
Optimus-Qs avatar
Jag blir irriterad på alla dessa vårdnadstvister som så ofta döms till mammans fördel. Att pappan får träffa barnen 2 gånger per månad några timmar är sinnessjukt och jag skulle själv göra allt för att tillbringa mer tid med mina barn, oavsett vad lagen säger.
Citera
2010-10-10, 01:48
Medlem
George100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimus-Q
Jag blir irriterad på alla dessa vårdnadstvister som så ofta döms till mammans fördel. Att pappan får träffa barnen 2 gånger per månad några timmar är sinnessjukt och jag skulle själv göra allt för att tillbringa mer tid med mina barn, oavsett vad lagen säger.

Lägg till där att när mannen väl får träffa sina barn , då ska en övervakare sitta där och bevaka honom. Helt förnedrande och sjukt enligt min åsikt. Och värre är det om man är av utländsk härkomst.
Citera
2010-10-10, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Hmm...

Pappans historia om att det i själva verket var mamman som kidnappade barnen i maj 2010 är också märklig. Varför fick vi inte samma mediauppbåd vid det tillfället? En tänkbar förklaring är att det aldrig inträffat. En annan är att mamman och barnen fått någon form av vittnesskydd (skyddad identitet, hemlig adress etc) på grund av den hotbild som funnits mot dem.

Att hon tog barnen i Maj är helt sant, Osama gjorde ett antal besök på polisstationen för att tvinga igenom en polisanmälan för egenmäktigt förfarande med barn. Hon hade då INTE ensam vårdad om barnen. Och det har hon fortfarande inte, hon har Intermistik vårdnad om barnen, eller hur det nu stavas.

Så det han skriver är sant, han fick inte göra en polisanmälan vid sitt första besök, utan det var vid det andra eller det tredje som dom sa ok. Utredningen las ner efter några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in