Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Jag är inte ute efter dennes identitet...dock kan polisen ha ett visst intresse i att förhöra den personen. Jag menar varken du eller jag kan garantera att inte den personen inte står i kontakt med osama osv.
Alla dokument vore intressant, men vet inte om det är så bra alltid att publicera dokument som t.ex. "namnger"(kanske onödigt i detta fallet) barnen eller sätter dom i en dålig sits. Med det menas känsliga uppgifter.
Det är ju det här som är den nackdelen med gå offentlig med sin VT.
Oavsett så ska barnen skyddas från saker som inte är bra för dom. Fast jag vet att det finns folk som anser att ändåmålet helgar medlen.
Alla dokument vore intressant, men vet inte om det är så bra alltid att publicera dokument som t.ex. "namnger"(kanske onödigt i detta fallet) barnen eller sätter dom i en dålig sits. Med det menas känsliga uppgifter.
Det är ju det här som är den nackdelen med gå offentlig med sin VT.
Oavsett så ska barnen skyddas från saker som inte är bra för dom. Fast jag vet att det finns folk som anser att ändåmålet helgar medlen.
Hej bra inlägg.
Nej jag kan inte garantera att den personen inte har kontakt med Osama, det jag vet är att h*n hade kontakt med Osamas advokat.
Jag tror att osamas advokat i alla fall kan meddela sig med honom, jag hoppas det i alla fall
Jag tycker också att det vore bra med en mer komplett dokumentation, jag har inte sett alla delar, men jag håller på och försöker samla ihop det jag kan få tag i - men det verkar vara svårt, vissa delar är offentliga men t.ex soc papper är troligtvis sekretessbelagda, och polisanmälan får bara parter ta del av, förundersökningar är tydligen inte så vanligt att man lämnar ut -men man kan få läsa dom på plats. Allt enligt en jurist, jag återkommer i den frågan om jag får mer info.
Jag tycker också att det är onödigt att skriva ut namn, personnummer etc - men det är redan så "ute" att det inte går att undvika.