2010-10-12, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkmore
Jag är inte ute efter dennes identitet...dock kan polisen ha ett visst intresse i att förhöra den personen. Jag menar varken du eller jag kan garantera att inte den personen inte står i kontakt med osama osv.

Alla dokument vore intressant, men vet inte om det är så bra alltid att publicera dokument som t.ex. "namnger"(kanske onödigt i detta fallet) barnen eller sätter dom i en dålig sits. Med det menas känsliga uppgifter.

Det är ju det här som är den nackdelen med gå offentlig med sin VT.
Oavsett så ska barnen skyddas från saker som inte är bra för dom. Fast jag vet att det finns folk som anser att ändåmålet helgar medlen.

Hej bra inlägg.

Nej jag kan inte garantera att den personen inte har kontakt med Osama, det jag vet är att h*n hade kontakt med Osamas advokat.

Jag tror att osamas advokat i alla fall kan meddela sig med honom, jag hoppas det i alla fall

Jag tycker också att det vore bra med en mer komplett dokumentation, jag har inte sett alla delar, men jag håller på och försöker samla ihop det jag kan få tag i - men det verkar vara svårt, vissa delar är offentliga men t.ex soc papper är troligtvis sekretessbelagda, och polisanmälan får bara parter ta del av, förundersökningar är tydligen inte så vanligt att man lämnar ut -men man kan få läsa dom på plats. Allt enligt en jurist, jag återkommer i den frågan om jag får mer info.

Jag tycker också att det är onödigt att skriva ut namn, personnummer etc - men det är redan så "ute" att det inte går att undvika.
Citera
2010-10-12, 13:55
Medlem
Nytt inlägg på bloggen:

Citat:
Hej fina Sverige

Hej fina Sverige!
Eftersom jag har erbjud Danderyd Kommun ett bra samma arbete igår, fick en anda svar från en falsk karriär, det var ända svar jag har fått , trotts var det för barn bästa som handlar om!
… kära medborgare , ”barn bästa” är någon av mammor och soc egendom , pappor får inte prata om det , det är kvinnor vapen i nöd, nu som jag har visat alla ,precis som jag har visat före att jag vill samma arbete för barns bästa och för barnen ska ha ett bra uppväxt med båda sin förädlare.
Jag tror inte att de är intresserat av barnen, mammas bästa det handla om hela tiden, det tyvärr har varit så hela tiden, tyvärr!

Deras plan är så här : polisen ska skynda på och jobba i fullt fat får hitta mig snart som möjligt ! för mammas bästa så klart ! innan fredag , de vill att det ska bli hur dramatisk som helst ,med massor bilar och med massor kameror , för barnen ska se det här , då ,bara då soc kommer in i bilden och ge mina barn skyddat identitet, för barn bästa så klart, för de har sätt och drabbat i den hemska upplevelse med sin far.. därefter ska göras ett undersökning på barnen som ”visar” att de mår jätte dåligt så de vill inte träffa sin far mera!

Mitt fall väkt mycket uppmärksamhet, tyvärr på mig och mina barn bekostnad.
Jag tror inte att jag ska ge polisen detta chansen innan fredag. Jag ska söka på annan kommun än Danderyd.

Hundra tals familjer erbjud sin skydd för mig och mina barn , tio tusen tals personer stödige oss rund om landet , det är dags att ställa soc och andra myndigheter mot väggen och fråga sätta de .idag ska samlas många av mina vänner och diskutera bästa lösning , kanske de ska demonstrera i helgen eller helgen efter, det här gäller inte bara mig ,det handla om politisk fråga som gäller barn ,våld ,invandra, och pappor!

Polisen ,kvällspressen och soc göra allt i sin makt för måla min bild svart som möjligt , tänk om de lägga hälften av tiden på ”barnens bästa”
Jag tror inte att kommun politiker intresserat heller på ta upp mitt fal, de hoppas på att jag bli tagen av polisen snart som möjligt för mitt fall ska glöms bort och de ska slippa stå för nått!
Hoppas att PAPPA BARN förering och alla andra föreringar vara med och diskotera, mina barn för inte må dåligt bara för soc ska vinna sin kamp, snälla ,alla med människa hjälpa till med stöd !

Osama

En helt vanlig pappa.
Citera
2010-10-12, 14:01
Bannlyst

Finns det några uppgifter vad pappabarnföreningen har rådgjort med den här manne om? Och vad säger de i dagsläget? Är det här metoder de står för?

För att soc. ska vinna sin kamp? Vad är det han tror?
Citera
2010-10-12, 14:03
Medlem
Tuesdays avatar
Som ni märker har jag ont om tid och oavsett så föredrar jag att fler tar del av handlingarna. Tingsrätt och målnummer finns i de valda publicerade delarna på pappans blogg. Av hänsyn till barnen och då det finns en del känsliga detaljer anser jag att det är mycket onödigt att någon lägger upp materialet direkt på nätet. Det går att ta del av i t ex mail.

Det gjordes en utredning om barnen i våras. Där framgår bl a att mamman är förskolechef - för de som har undrat. Kort i övrigt - barnen mår inte bra, sämst mår flickan. Mamman vill ha hjälp, pappan vill ej då han anser att samtalsstöd för dottern skulle få henne att må sämre. Soc's bedömning är att åtminstone flickan bör få stöd då framför allt hon visar tecken på att må dåligt.
Citera
2010-10-12, 14:12
Bannlyst
Om någon samlar ihop målnumren kan den väl ange det här. Det vore hyggligt. Vilken TR är det man ska kontakta?
Citera
2010-10-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Nytt inlägg på bloggen:

Vad tycker du själv om detta inlägg?
Hur kan han vara förvånad över reaktionen?

Hur kan han vara förvånad över att man inte direkt öppnar armarna och förhandlar med honom?

Vilket samröre har mad pappa aktivisterna? vad har de bistått med?

Min tolkning av det hela är att han inte är i bästa balans, och någon hetsar på honom med dåliga råd.
Senast redigerad av darkmore 2010-10-12 kl. 14:24.
Citera
2010-10-12, 14:23
Bannlyst
Citat:

Hur kan han vara förvånad över att man inte direkt öppnar armarna och förhandlar med honom?

Han har nu nämt Ingrid Carlqvist, Joakim Ramstedt och den här föreningen pappabarn?

Är det någon som hittar fler namn på personer eller föreningar så vore det bra att veta. Vad är det här för människor och för förening egentligen? Hur passar de inte i det hela?
Citera
2010-10-12, 14:24
Bannlyst
Är Osama i psykos eller spelar han? För det hela verkar inte friskt, men frågan är om det är äkta eller spelat.
Citera
2010-10-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Han har nu nämt Ingrid Carlqvist, Joakim Ramstedt och den här föreningen pappabarn?

Är det någon som hittar fler namn på personer eller föreningar så vore det bra att veta. Vad är det här för människor och för förening egentligen? Hur passar de inte i det hela?
Googla på namnen så får du svaren.

En av dessa försvarar Osama.
Senast redigerad av darkmore 2010-10-12 kl. 14:30.
Citera
2010-10-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Nytt inlägg på bloggen:

Han pratar som han har förstånd, racka ner på hela samhället också, bara han som är bra.

Hoppas de får fast honom snart, ser ni honom eller bilden så ring polisen.

Det har gått ut rikslarm efter honom, nu kommer han göra kommunen ansvarig för att han tog dem till Irak. Känner igen detta spel som i min egen handske.
Citera
2010-10-12, 14:31
Medlem
Citat:

Min tolkning av det hela är att han inte är i bästa balans, och någon hetsar på honom med dåliga råd.

Vad jag tycker?, jag tycker mest att det är synd att det har gått så här långt.

Men jag kan förstå frustrationen, och jag hoppas att han håller sitt ord om att "komma in" på fredag.

Helst av allt tycker jag att någon bra undersökande Journalist ska reda ut historien från början till slut.
Citera
2010-10-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Han pratar som han har förstånd, racka ner på hela samhället också, bara han som är bra.

Hoppas de får fast honom snart, ser ni honom eller bilden så ring polisen.

Det har gått ut rikslarm efter honom, nu kommer han göra kommunen ansvarig för att han tog dem till Irak. Känner igen detta spel som i min egen handske.

Perfekt då kanske du kan upplysa oss om detta "spel" för jag har ingen koll på det. Observera att detta är för mig ett sökande efter korrekta sakuppgifter, inte ett försvar mot Osama, eller ett försök att smutskasta Anna.

Jag vet att Osama har begått massa misstag, men det gör det inte mer försvarbart att Ting, Soc, advokater och vissa fall aktiva politiker har gjort fel.
Senast redigerad av Negnat 2010-10-12 kl. 15:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in