2010-11-23, 00:16
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Tycker inte Osama det är roligt att leka jag tar barnen till Irak längre? Men nu är det ju så att den som ger sig in i leken får leken tåla. Det hade nog varit enklare om han helt enkelt tagit ansvar för sin del av omsorgen om barnen. Nu har han trasslat till det för sig, och det är bara hans eget fel.

Osama har väl mig veterligen lekt någon lek med att ta barnen till Irak. Den leken berättade Ia Sweger om under den första muntliga förhandlingen.

När har Osama inte tagit ansvar för omsorgen av barnen? Osama har haft barnen precis lika mycket som Anna om inte mer. Osama har betalat underhåll till Anna så att barnen och Anna skall ha det bra.

Osama har alltid och är fortfarande mån om att barnen skall ha det bra.

På vilket sätt har han trasslat till det, genom att avslöja lögner? Genom att säga att –Nej, det stämmer inte, det är inte sant.

Är det inte då att ställa till det som mamma att ljuga inför rätta och bortföra barnen också eller skall vi ha olika regler och lagar i Sverige beroende på vem som utför dem?

Jag undrar verkligen hur du skulle reagera i en liknande situation. Min gissning är att du inte skulle sitta med mössan i hand och tacka för kaffet.
Citera
2010-11-23, 00:37
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men den är ju inte relevant. Hur påverkar det om han är, eller inte är, aktiv muslim?
Vi vet iaf att han inte verkar vara överdrivet aktiv enligt Annas journalanteckningar.

Sen, det är ju inte direkt lätt att svara på en sådan fråga heller. Det vi uppfattar som aktiv muslim kanske för honom och andra "aktiva" muslimer är tecken på att man inte alls är speciellt aktiv.
Dvs du söker svar som han liksom inte kan ge på ett vettigt sätt.

Lite fakta till HJ,
" könstempel" för tjejer funnits länge sen , länge förre i tiden än Islam, i delar av Afrika , Asien och delar av arab världen och var på väg att sprida sig .. tack vara Islam som har stoppat den för cirka 1500 år sen , annars hade säkert även kommit till Europa , vem vet, om Islam ,som du hatar nu, har inte förbjud "könstempel" då , kanske även DU Henrik måste boka tid i vårdcentralen nu för "könsstämpla" din dotter!
Senast redigerad av Actividentity 2010-11-23 kl. 00:40.
Citera
2010-11-23, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actividentity
Osama har väl mig veterligen lekt någon lek med att ta barnen till Irak. Den leken berättade Ia Sweger om under den första muntliga förhandlingen.

När har Osama inte tagit ansvar för omsorgen av barnen? Osama har haft barnen precis lika mycket som Anna om inte mer. Osama har betalat underhåll till Anna så att barnen och Anna skall ha det bra.

Osama har alltid och är fortfarande mån om att barnen skall ha det bra.

På vilket sätt har han trasslat till det, genom att avslöja lögner? Genom att säga att –Nej, det stämmer inte, det är inte sant.

Är det inte då att ställa till det som mamma att ljuga inför rätta och bortföra barnen också eller skall vi ha olika regler och lagar i Sverige beroende på vem som utför dem?

Jag undrar verkligen hur du skulle reagera i en liknande situation. Min gissning är att du inte skulle sitta med mössan i hand och tacka för kaffet.

Bevis på det då bevisjägare?
Citera
2010-11-23, 06:52
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Lite fakta till HJ,
" könstempel" för tjejer funnits länge sen , länge förre i tiden än Islam, i delar av Afrika , Asien och delar av arab världen och var på väg att sprida sig .. tack vara Islam som har stoppat den för cirka 1500 år sen , annars hade säkert även kommit till Europa , vem vet, om Islam ,som du hatar nu, har inte förbjud "könstempel" då , kanske även DU Henrik måste boka tid i vårdcentralen nu för "könsstämpla" din dotter!

För sakens skull är jag bara tvungen att fråga... Hur många är ni (observera att jag
inte efterfrågar identitet nu) som skriver under nicket "Actividentity"? Det blir svårt
att svara på inlägg när det är olika personer man diskuterar med.
Citera
2010-11-23, 07:47
Bannlyst
Citat:
Lite fakta till HJ,
Nu får du hejda dig, vi befinner oss i Sverige och här har vi inte så barbariska seder att vi könsstympar flickebarn, seriösa läkare vägrar även att "sy ihop" kvinnor efter förlossningar.
Nu var inte frågan hur det historiskt har sett ut, jag undrade över hur pass "icke praktiserande" muslim Osama är och hans syn på könsstympning. Frågan är alltså huruvida Ali fått behålla förhuden och hur Osama och hans släkt ser på Amina, kommer hon få behålla det hon har om de får bestämma?
Citera
2010-11-23, 09:04
Medlem
Om någon hotat mig att ta mina barn från S till ett krigshärjat land så skulle jag gladeligen ta dem och dra. Viken förälder gör inte så?

Osama har hotat mamman, hon har allt att förlora på att ens riskera scenariot att Osama tar ungarna och drar. Det är ju Osama själv som visat att han inte kan samarbeta och tycker att han kan göra som han vill. Nu kan han ju göra som han vill. Men då får han ju ta konsekvenserna av det. Ren logik!
Citera
2010-11-23, 09:37
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmenvaafaan
Om någon hotat mig att ta mina barn från S till ett krigshärjat land så skulle jag gladeligen ta dem och dra. Viken förälder gör inte så?

Osama har hotat mamman, hon har allt att förlora på att ens riskera scenariot att Osama tar ungarna och drar. Det är ju Osama själv som visat att han inte kan samarbeta och tycker att han kan göra som han vill. Nu kan han ju göra som han vill. Men då får han ju ta konsekvenserna av det. Ren logik!

oj.. en ni människa som kan allting om allting
Citera
2010-11-23, 09:41
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Nu får du hejda dig, vi befinner oss i Sverige och här har vi inte så barbariska seder att vi könsstympar flickebarn, seriösa läkare vägrar även att "sy ihop" kvinnor efter förlossningar.
Nu var inte frågan hur det historiskt har sett ut, jag undrade över hur pass "icke praktiserande" muslim Osama är och hans syn på könsstympning. Frågan är alltså huruvida Ali fått behålla förhuden och hur Osama och hans släkt ser på Amina, kommer hon få behålla det hon har om de får bestämma?

Åter igen , eftersom du vill inte fatta, eller kanske du fattar med du du bry dig inte om vetskap, du vill dra dina fördomar ändå, I islam finns ingen "könstempel" för tjejer . är du nöjd nu ... finns inte , nada!
Citera
2010-11-23, 09:47
Bannlyst
Citat:
Åter igen , eftersom du vill inte fatta, eller kanske du fattar med du du bry dig inte om vetskap, du vill dra dina fördomar ändå, I islam finns ingen "könstempel" för tjejer . är du nöjd nu ... finns inte , nada!
Å jo det finns det visst och du missförstod tydligen min fråga som handlar om hur pass icke praktiserande muslim Osama är.
Förtydligande:
1. Har Ali fått behålla förhuden?
2. Hur ser Osama och hans släkt på Amina, kommer hon få behålla det hon har om de får bestämma?
Citera
2010-11-23, 09:51
Medlem
Actividentity

Ja det är ett helvete, att veta och kunna allt. Men jag gör mitt bästa för att leva med det!

Vad skulle du göra om det gällde dina barn?
Citera
2010-11-23, 09:59
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Å jo det finns det visst och du missförstod tydligen min fråga som handlar om hur pass icke praktiserande muslim Osama är.
Förtydligande:
1. Har Ali fått behålla förhuden?
2. Hur ser Osama och hans släkt på Amina, kommer hon få behålla det hon har om de får bestämma?

Du behöver uppdatera din gärna kanske.
Citera
2010-11-23, 10:54
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksombara
Varför är du så sjukt otrevlig och aggressiv, skriver otrevligheter till alla som undrar saker. Du är då den som mest av alla inger ett väldigt oseriöst och fientligt intryck i denna tråd. Det är bättre då du låter din kompis skriva, som du gjorde igår!

Han behöver ingen svar , han vill hacka på Osama , ingen mer, spela ingen roll hur man svara honom så han ställa samma fråga igen , har ni inte märkt det?
Läs gärna lite om honom, kolla på andra trådar, kolla på Daddy tråd, han kör på samma stil, hoppa i olika trådar och skriva dumma saker ... han har inget liv alls .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in