Citat:
Ursprungligen postat av JanHemming
Tycker inte Osama det är roligt att leka jag tar barnen till Irak längre? Men nu är det ju så att den som ger sig in i leken får leken tåla. Det hade nog varit enklare om han helt enkelt tagit ansvar för sin del av omsorgen om barnen. Nu har han trasslat till det för sig, och det är bara hans eget fel.
Osama har väl mig veterligen lekt någon lek med att ta barnen till Irak. Den leken berättade Ia Sweger om under den första muntliga förhandlingen.
När har Osama inte tagit ansvar för omsorgen av barnen? Osama har haft barnen precis lika mycket som Anna om inte mer. Osama har betalat underhåll till Anna så att barnen och Anna skall ha det bra.
Osama har alltid och är fortfarande mån om att barnen skall ha det bra.
På vilket sätt har han trasslat till det, genom att avslöja lögner? Genom att säga att –Nej, det stämmer inte, det är inte sant.
Är det inte då att ställa till det som mamma att ljuga inför rätta och bortföra barnen också eller skall vi ha olika regler och lagar i Sverige beroende på vem som utför dem?
Jag undrar verkligen hur du skulle reagera i en liknande situation. Min gissning är att du inte skulle sitta med mössan i hand och tacka för kaffet.