2010-11-24, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actividentity
Var finns det ett underliggande hot?

Återigen Actividentity du ställer bara motfrågor....., svara på frågorna istället.
Senast redigerad av WOM 2010-11-24 kl. 00:44. Anledning: Skrev fel nick
Citera
2010-11-24, 00:17
Medlem
[quote=Actividentity]
Citat:
Ursprungligen postat av liksombara

Uppenbarligen är det du som skäms att Anna är muslim inte Anna. Anna är muslim, hon konverterade frivilligt. Senast i oktober 2010 var hon muslim och levde tillsammans med en muslimsk man.
Är Anna medlem i Svenska kyrkan?
Har Anna gift sig "inom kort" som Ia Sweger hävdade att hon skulle göra?
Vad hände egentligen med barnens pengar?
Hur kunde Ia Sweger veta att Anna skulle dra med barnen?
Av vilken anledning fick inte Barnenheten kalla in Osama som de ville?
Hur mycket betalade Anna till Helen Engström för riskbedömningen?
Vad säger Lina Lundin vid organisationen Saknade Barn nu när det kommit fram att Anna fått hjälp av dem också när hon tog barnen i maj?

Svar på dina frågor(får se om du nu kommer med svar på folks frågor istället för att kringå saker):

Skäms eller inte skäms, det är du som säger sånt inte jag. Jag säger bara vad jag vet. Även det att hon inte är muslim oktober 2010, men det spelar ingen roll för du kommer säga emot.

Ang hennes pojkvän så har du faktiskt inget med det att göra om han är kristen eller muslim eller inget. Mamman är inte med i svenska kyrkan enl uppgift, att gå ur kyrkan var ETT KRAV då de gifte sig.
Jag själv har gått ur svenska kyrkan, men är inte jude eller muslim eller hindu för det.
Annas giftemål är inte din sak att bry dig om heller, om hon är gift eller ej borde väl inte intressera dig. Osama har ju redan kollat upp det och lagt upp det på bloggen så varför fråga.
Tja Ia är såvitt jag vet Annas advokat.

Det var mamman som hade kontaktat soc om sin oro, hon hade egentligen ingen skyldighet att ens låta Osama komma, han blev tillfrågad ett x antal gånger innan, men tyckte det var trams.

Osama själv har ju mailat Helene, så han borde veta vad det kostar, dvs inget.
Det får du fråga Lina Lundin om.
Citera
2010-11-24, 00:18
Medlem
Citat:
Läs igen!
Jag kan lägga ut hela brevet här om du vill och låta alla leta, det finns inget om det!
Citera
2010-11-24, 00:20
Medlem
Citat:
Det finns ingen sådan inspelning. Däremot har Anna lämnat in en klippt version till rätten där hon uteslutit partierna där hon skriker till Amina och Ali. Där hon frågar Osama tio gånger om han skall gifta sig, på tal om kontrollfreak, men ingenstans säger Osama att hans skall ta barnen till Irak.
Osama har via sin advokat bett Anna lämna in hela inspelningen men av någon konstig anledning har Anna inte gjort det. Varför? Vill hon inte att rätten skall höra hennes utbrott kanske?

Hela inspelningen var inlämnad till rätten. De behövde inte den för det fanns så mycket annat.
Citera
2010-11-24, 00:21
Medlem
Citat:
Var finns det nedskrivet? Av vem? När?
Tror du jag tänker hjälpa dig i rätten mohahaha
Citera
2010-11-24, 00:24
Medlem
Citat:
Var kom hoten, det finns inga såna hot och det vet ni? Ia Sweger har visat bilder på Osamas mäklare men inte på själva "hotet". Är inte det märkligt?

"Hotet" visade han upp fint själv, då han stack med barnen från Junibacken.
Citera
2010-11-24, 00:39
Medlem
[quote=liksombara]
Citat:

Svar på dina frågor(får se om du nu kommer med svar på folks frågor istället för att kringå saker):

Skäms eller inte skäms, det är du som säger sånt inte jag. Jag säger bara vad jag vet. Även det att hon inte är muslim oktober 2010, men det spelar ingen roll för du kommer säga emot.

Ang hennes pojkvän så har du faktiskt inget med det att göra om han är kristen eller muslim eller inget. Mamman är inte med i svenska kyrkan enl uppgift, att gå ur kyrkan var ETT KRAV då de gifte sig.
Jag själv har gått ur svenska kyrkan, men är inte jude eller muslim eller hindu för det.
Annas giftemål är inte din sak att bry dig om heller, om hon är gift eller ej borde väl inte intressera dig. Osama har ju redan kollat upp det och lagt upp det på bloggen så varför fråga.
Tja Ia är såvitt jag vet Annas advokat.

Det var mamman som hade kontaktat soc om sin oro, hon hade egentligen ingen skyldighet att ens låta Osama komma, han blev tillfrågad ett x antal gånger innan, men tyckte det var trams.

Osama själv har ju mailat Helene, så han borde veta vad det kostar, dvs inget.
Det får du fråga Lina Lundin om.

Så... Osama ska behöva stå upp för hur muslimsk han är (eller inte är) och därmed antyda att Anna inte alls står för några muslimska åsikter eller tankesätt. Saker som Anna ställt upp på var är enligt "krav".

Sen att det finns kanske finns något som pekar på att Anna inte alls har nåt mot muslimer eller islam, utan tom verkar föredra muslimer det får man inte fråga om. För en sådan sak bekräftad borde ju göra att hetsjakten på Osama som muslim faller.
Religion bör alltså inte vara en fråga i denna tvist.

Ja, det var mamman som var på soc, men de på soc ville ha ett möte med Osama för att reda ut en del frågetecken. Dvs de med Osama, utan mamman. Anna sa nej till det.
Senast redigerad av Garre74 2010-11-24 kl. 00:41.
Citera
2010-11-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WOM
Jag skulle vilja veta varför du som pappa åker ner till Irak för att göra en rättegång gällande misshandel mot barnen då du bor i Sverige och älskar Sverige som Osama gör enligt sin blogg? Vad var hans tanke angående det?

Om jag läser mellan raderna så verkar det som att det finns ett underliggande hot mot Anna och få henne straffad i Irak så att hon ej skulle kunna komma dit, varför hon nu skulle vilja det om inte barnen skulle befinna sig där något i framtiden.

Till Actividenty:
Ni är online men ni svarar inte på detta, utan ni kommer bara med motfrågor som vanligt dvs ni har inte mycket att komma med, snyggt jobbat. Får ni väl öva er på att svara på frågan till den 16e då.
God natt.
Senast redigerad av WOM 2010-11-24 kl. 01:02. Anledning: Ett tillägg
Citera
2010-11-24, 06:50
Medlem
[quote=Garre74]
Citat:

Så... Osama ska behöva stå upp för hur muslimsk han är (eller inte är) och därmed antyda att Anna inte alls står för några muslimska åsikter eller tankesätt. Saker som Anna ställt upp på var är enligt "krav".

Sen att det finns kanske finns något som pekar på att Anna inte alls har nåt mot muslimer eller islam, utan tom verkar föredra muslimer det får man inte fråga om. För en sådan sak bekräftad borde ju göra att hetsjakten på Osama som muslim faller.
Religion bör alltså inte vara en fråga i denna tvist.

Ja, det var mamman som var på soc, men de på soc ville ha ett möte med Osama för att reda ut en del frågetecken. Dvs de med Osama, utan mamman. Anna sa nej till det.
Det är Osama själv som fått det till en hetsjakt mot muslimer. Att han själv sagt saker om hur barnen skall bete sig är väl snarare hans eget fel. Då kan vi börja ifrågasätta Osamas val av flickvän, Jessika( om hon nu existerar)är hon svensk, han verkar inte ha så väldigt mycket till övers för kvinnor, vad arbetar hon med osv..
Citera
2010-11-24, 11:38
Medlem
Alltså?

Varför är dt s kontroversiellt att man ballar ur när det gäller ens barn?

Du Osama har inte bara hotat Anna en gång, utan massor av gånger i olika former.

Osama drar upp att Anna skrek en gång i luren, när ungarna hörde. Är det så jävla konstigt?
Och det är verkligen inte olagligt.

Osama du är en idiot! Byt rådgivare! Du håller på som JR, grottar i skit som inte är något att grotta i. Tvärt om du framstår ju som en dåre. Ia S är Annas advokat. Vad är det du inte fattar med det? Hon ska föra fram Annas åsikt. Inte din, tycker du det är konstigt? Inte för jag vill vara taskig men du fokuserar på helt fel saker. Gå till din advokat och framför det du vill föra fram. Visa också din blogg och fråga henne till råds om vad hon anser om den. Lyssna också på din advokat, de brukar ha bra koll på vad som är relevant att anföra i huvudförhandling. Som du agerar nu så kommer du förlora redan innan. Inte minst har du förstört dina chanser att få vårdnad/boende av barnen genom att du stack med barnen. Du borde skapa förtroende, inte osäkerhet och rädsla.

Sluta att älta om Försvunna barn. Dina barn finns i sitt hemland. Drar du med barnen till Irak så är det en viss skillnad. Du kan iaf träffa dina barn med kontaktperson här. Skulle du dra till ditt födelseland med barnen skulle Anna förmodligen aldrig mer få se dem. Fattar du inte skillnaden?

Ta nu ditt förnuft till fånga och skit i att "sätta dit" folk. Koncentrera dig på att du ska få vara med dina barn åven om du o mamman är skilda.
Citera
2010-11-24, 12:21
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
"Hotet" visade han upp fint själv, då han stack med barnen från Junibacken.
Ok, menar du med detta att även Anna hotar eftersom hon också egenmäktigt tagit barnen?
Citera
2010-11-24, 12:26
Medlem
Actividentitys avatar
[quote=liksombara]
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det är Osama själv som fått det till en hetsjakt mot muslimer. Att han själv sagt saker om hur barnen skall bete sig är väl snarare hans eget fel. Då kan vi börja ifrågasätta Osamas val av flickvän, Jessika( om hon nu existerar)är hon svensk, han verkar inte ha så väldigt mycket till övers för kvinnor, vad arbetar hon med osv..

Nej, fel igen! Anna har vid upprepade tillfällen i journalanteckningarna framfört rädsla och spunnit vidare på uppfattningar gällande Islam.
Ia Sweger har fortsatt på detta spår under den muntliga förberedelsen.
INGENSTANS nämdes att Anna frivilligt konverterat. Är inte det konstigt?

Vad har Osamas flickvän med detta att göra? Du har ju just skrivit i ett inlägg att Annas pojkvän inte har något med det att göra.
Vad menar du med att Osama inte har mycket till övers för kvinnor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in