2010-11-21, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actividentity
Lögnare , eftersom du kan inte ge bevis eller dokument på dina påstående om att Osama har hotat HE så jag måste tyvärr fotsätta kalla dig lögnare och du sprida rykte på uppdrag!
Men allvarligt vad är ditt problem? Är det Osamas förföljelse och email till Helene som trycker och skrämmer dig mest? Osamas alterego borde fokusera på hans agerande runt barnen istället. Helene HAR en gång för alla fått skyddad identitet just pga Osama och hans maniska hangups på Henne, det kommer du få veta ja lovar. Ps du borde söka någon form av hjälp för din grava icke befintlig aggressivitet och människofientlighet. Kram
Citera
2010-11-21, 14:32
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Lögnare , eftersom du kan inte ge bevis eller dokument på dina påstående om att Osama har hotat HE så jag måste tyvärr fotsätta kalla dig lögnare och du sprida rykte på uppdrag!

Ok, för det första så behöver jag inte bevisa ett skit för dig, särskilt inte sådant som rör en pågående förundersökning,

För det andra tycker jag just du skall ligga jävligt lågt med beviskrav eftersom du aldrig presenterar några själv. Att du skriker lögnare och rasist till allt och alla är inte bevis utan bara ett tecken på att du tror att den som skriker högst vinner. I verkligheten är det faktiskt så att de som skriker högst är grisar på väg till slakt så det är inget bra exempel att följa
Citera
2010-11-21, 15:02
Medlem
Actividentitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
I verkligheten är det faktiskt så att de som skriker högst är grisar på väg till slakt så det är inget bra exempel att följa

Helt rätt , jag hålla med faktiskt! du säger något vettigt för en gång skull! Jag bara undrar mest på vem kom in i tråden och skrek högt " att HE är hotat av Osama" utan att våga lämna ett bevis ! du trodde att den som skriker högs vinner visst?

Jag tror inte att någon köper dina tumma ord, de inte värd att lägga tid på!
Citera
2010-11-21, 15:26
Medlem
Blaisens avatar
Osama lägger ut ett brev från Ia angående att barnen inte vill prata med honom:

http://vararaminaochali.blogspot.com/2010/11/barnen-vill-inte-prata-med-mig.html

Citat:
Barnen vill inte prata med mig och vem kan tänkas ha påverkat barnen att inte vilja prata med sin pappa?

Detta är ju tyvärr ett slående bevis på att Osama har kört fast i ett enda tankespår att alla är emot honom. Den kommentaren jag skulle vilja sett är "Jag kommer absolut svara i telefon kl 19:00 på måndagar, även om det är från dolt nummer!" Istället kommer direkt anklagelsen att man undrar vem som påverkat barnen

I brevet från Ia står det ju tydligt att Anna inte vill att barnen inte ska prata med sin pappa:

Citat:
Då anna självfallet tycker det är viktigt att barnen har en kontakt med sin pappa kommer hon att göra allt i sin makt att få dem att ringa till Osama....osv

Brevet var daterat 1 november, jag hoppas du svarade Osama! Och har fortsatt göra det måndagskvällarna efter det.
Citera
2010-11-21, 16:15
Medlem
Citat:
Helt rätt , jag hålla med faktiskt! du säger något vettigt för en gång skull! Jag bara undrar mest på vem kom in i tråden och skrek högt " att HE är hotat av Osama" utan att våga lämna ett bevis ! du trodde att den som skriker högs vinner visst?

Jag tror inte att någon köper dina tumma ord, de inte värd att lägga tid på!

Uppenbarligen lägger du massor av tid på det
Citera
2010-11-21, 16:36
Medlem
Blaisens avatar
Det senaste blogginlägget glömde jag, det om kontaktpersoner. Upplagd dokument från Ia där Anna inte vill ha samma kontaktperson som vi det senaste övervakade besöket:

Citat:
Umgänge med barnen
Jag hoppas nu att de spekulationer om att jag inte godtagit någon kontaktperson kan få ett slut

Antar att Osama här menar att han blivit anklagad för att krångla när det gäller att godkänna kontaktpersoner och nu lägger han upp "bevis" för Anna också krånglar?
Det är inte särskilt anmärkningsvärt att Anna inte litar på den som var med då barnen försvann, det skulle garanterat inte Osama gjort heller om det varit omvänd situation.

NÄR ska fokus komma på barnens väl och ve, inte vem som varit dummast, Anna, Osama, respektive advokater osv osv???
Citera
2010-11-21, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnotherFakeName
NU har jag "roat" mig med att gå igenom hela denna tråd + Osamas blogg och jag är numera 100% säker på att han inte har en chans i helvete att få någon vårdnad eller ens umgänge i fortsättningen... Ja, kanske viss form av umgänge men då övervakat i övervakade lokaler.

Jag kan inte för mitt liv förstå varför han startade bloggen eller att han agerar så hatiskt mot allt och alla som inte tycker som honom. Om han har någon verklig vän som han litar på och som har följt honom här och på bloggen så skulle jag starkt rekommendera denne att försöka prata vett i skallen på honom. Hans nuvarande rådgivare och advokat gör verkligen ingen nytta!!

Osama, jag vet att du läser detta och jag kan bara be dig lägga av nu. Tysta ner offentligheten och försök komma överens med Anna istället. Det kommer förmodligen att dröja innan hon får förtroende för dig igen men det är nödvändigt om du någonsin skall kunna få tillbaka ett normalt förhållande till dina barn.

Uppenbart så har TR gjort en helt annan bedömning då det blir en ny muntlig förhandling.
Citera
2010-11-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liksombara
Det är just det jag gör, jag tror och det kan man själv se då du skriver att du försöker rättfärdiga hans stalkerbeteende! Normalt att anmäla sig till en kurs hos en person man uppenbart hatar så mycket, bara för att håna lite, nädu det tror nog ingen på förutom du. Kursen var dessutom avsedd advokater och jurister, när började Osama tillhöra dessa...Det ser inte bra ut med detta beteende det bör man ju inse speciellt då han även ringer runt till många i de kartlagdas omgivning och kommun!

Du påstår att jag gör något som jag säger att jag inte gör eller har gjort.
Citera
2010-11-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Beror på hur du definierar frivilligt.

Man kan klä sig på ett visst sätt av respekt för att omgivningen kräver det, att allt annat skulle vara anses som opassande. Är det då helt frivilligt?
Nja, i de fall omgivningen skulle reagera negativt på kvinnan och mannen skulle skämmas så är inte de frivilliga alternativen så många att välja bland om man vill ha en någorlunda behaglig, konfliktfri tillvaro i den gruppen.

Ett annat exempel är alla omskurna bebispojkar i Sverige med svenska mödrar. Långt ifrån alla vill könsstympa sina gossebarn, men det faktum att pappan skulle skämmas om så inte skedde och grupptrycket från släkten gör att en del mammor går med på det för husfridens skull. Frivilligt?

Jag anser det aldrig vara frivilligt om ett val innebär att man inte respekteras i den grupp/familj man vill tillhöra.
Det är inte ett fritt val i en grupp om konsekvensen är att antingen digga läget eller dra.

Undrar förresten om Osamas son fått behålla sin förhud?
Osama påstår sig ju vara icke praktiserande muslim.....

Det var frivilligt, inget snack om saken - OM det vore så att Anna gjort det för att blidka någon så har det aldrig framförts av varken Anna eller Osama. Så jag tycker att vi kan utgå från att det vara frivilligt, eftersom inte ens Anna framför det motsatta.
Citera
2010-11-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WOM
Negnat tänk om och tänk rätt eller somna om, jag har inte påstått att du citerade mig i det citatet, men alla människor har rätt att skriva vad de tror och tänker. Det gäller inte bara de som har "uppdrag" av Osama om jag ska skriva så att ni förstår (använder mig bara av Osama uttryck så att din lilla boll kanske trillar ner).

Kommer vara väldigt tyst från er efter den 16e december så ni kan ju hålla på att leka allan ballan nu.

Ha en fortsatt bra dag.

Hörru lilla fröken präktig! Du är pinsam i ditt försök att decimera mig, lägg ner.
Citera
2010-11-21, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Ok, får jag ge en alternativ tolkning av en person som uppenbarligen inte behärskar språket så bra?

Nu har jag troligtvis fel, men jag ger bara en alternativ tolkning, jag umgås med många invandrare - och vet vad dom menar - eftersom deras ordförråd inte räcker till, och det är min kvalificerade gissning.

Jag tycker du kan ge dina vänner ett råd om de ej kan svenska språket så bra, så kan de ju gå in på Goolge översättning och skriva i det språket de behärskar så slipper vi missförstånd. Ett tips bara.
Citera
2010-11-21, 18:17
Medlem
AnotherFakeNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Uppenbart så har TR gjort en helt annan bedömning då det blir en ny muntlig förhandling.

Och det är väl den som skall vara 16:de december? Tja, resultatet kommer att bli det jag säger. Är helt säker på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in