2010-11-20, 22:39
  #2749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoSugarcoat
Jag tolkar det fetade att det är pga hennes eget agerande att hon fått dödshot via mail (i.e. hennes eget fel) vilket jag tycker är ett djävligt märkligt uttalande av dig.

Tror inte att din polare hotat advokaten (trots att han verkar ha svårt med impulskontrollen vad gäller hot) däremot ser jag det inte som osannolikt att någon fucked up wacko som hänger på hans blogg och jublar över alla inlägg får för sig att anonymt 'skrämma kärringen litegrann'. Det är konstigt att det ska vara så djävla svårt att se ett sånt scenario.

OM Ia Sweger får ett dödshot så är det mest troligt att det är på grund av hennes eget agerande, jag förstår att du vill tolka det som om att jag tycker att det är OK att folk hotar Ia till livet, det är dock inte så, ingen förtjänar att bli hotad till livet.
Citera
2010-11-20, 22:39
  #2750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Jag varken vet eller tror, men att säga att Osama är orsaken till dödshoten ligger farligt nära att Osama skulle åka dit för stämpling, dvs någon form av påverkan?

Men du verkar dock vara säker?

Sluta vinkla vad jag skriver, läs istället

Nu var det inte mig du skrev till men det går knappast att påföra pappan stämpling om han skriver en blogg där han gladeligen namnger sina kombatanter och tillskriver dom diverse egenskaper. Förtal -kanske, taskigt omdöme - definitivt men det är inte brottsligt.
Citera
2010-11-20, 22:43
  #2751
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mmm, djävligt märkligt att han har kunnat väcka så starka känslor.

Darkmore m.fl har väl inget eget liv så de projicerar på honom.


//Reimer
Detta pastende är generellt eller?
Du har iom din inblandning inget eget liv eller?

Skitsnack som vanligt, inte ens den som jag ställer frågor om har något emot det.

Är bara intressant att aktiva bloggare som hänger ut kreti och pleti skulle göra detta utan stå emotsagda.
Är besatthet av bloggandet mera liv? Osv.

I osamas fall vore det en valgarning om bloggandet och den övriga besattheten förbyttes till konstruktivt agerande. Onödig energi.

Och det är väl liv att utvecklas inte fastna och vara bitter och hitta fiender överallt.
Citera
2010-11-20, 22:47
  #2752
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liksombara
Tja det får vi väl se i tingsrätten vilken e-mail de är skickade ifrån till Ia och även Helene.
Som Osama själv säger.. den som väntar får se.
Det blir liksombara obegripligt allt du skriver. Försök göra om följande mening så den blir begriplig.

Tja det får vi väl se i tingsrätten vilken e-mail de är skickade ifrån till Ia och även Helene.

Berätta gärna vilken tingsrätt och vilket brott det gäller.
Citera
2010-11-20, 22:49
  #2753
Medlem
För övrigt finns det väl inga bevis som visar att vare sig Ia Sweger eller HE har mottagit hot? mer än deras egna ord?

Nu vet inte jag heller, men jag vilar nog på hanen tills jag ser någon form av dokumentation vad gäller detta. Det är inte så att jag tror att dom ljuger hela tiden, men låt säga att jag ibland tvivlat på deras förmåga att vara sannfärdiga.
Citera
2010-11-20, 23:26
  #2754
Medlem
Jag är övertygad om att både mamma och pappa älskar sina barn väldigt mycket. Jag vet av egen erfarenhet även att det finns advokater som eldar på i "en tvist". Men jag vet inte hur det är i det här fallet med just denna advokat, att beslå ngn med lögn innebär att personen medvetet vilseleder ngn annan. Och vad jag har sett (har dock inte läst allt) så behöver felaktig information inte betyda lögn utan kan även vara andra saker som ignorans, missförstånd/uppfattning etc Vilket iof inte heller är så smickrande.

Av det jag har sett och läst i detta så har pappans agerande inte visat på speciellt gott omdöme i sin vårdnadstvist och om jag ska spekulera har formodligen inte mamman gjort det heller i allt som varit, det hör liksom till en av symptomen i en vårdnadstvist -tyvärr. Man tappar omdömet och går över gränsen, men frågan är hur stor skada ens tappade omdöme kan orsaka och hur mycket av förnuftet som lagt sig i avdelningen för latent goda egenskaper.

Att hota med att dra med barnen till ett annat land (för att såra, in the heat of the moment...) och sen ta en "utökad semester"med barnen - kan man klassa som ett tappat omdöme med stor skada som påföljd. Inte nödvändigtvis att barnen tog skada av sin "semester" med pappan, dom led säkert ingen nöd. Trots att dom förmodligen visste att dom egentligen skulle varit med mamma så hoppas jag att pappan för deras skull avdramatiserade sin handling inför barnen. Men med stor skada menar jag att pappan med sin omdömeslöshet i detta kan ha påverkat barnens framtida möjlighet att få ett naturligt umgänge med båda sina föräldrar där föräldrarna delar på vårdnaden. Vilket förmodligen vore det optimala för barnen.

Visst, mamman flyttade med barnen under deras delade vårdnad vilket jag förstått var pga pappans hot om flytt. Mammans egenmäktighet med barnen verkar i fru justitias ögon ha haft "beaktansvärda skäl" vid tidpunkten det skedde, annars ska även mamman ställas inför skranket.
Citera
2010-11-20, 23:28
  #2755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
För övrigt finns det väl inga bevis som visar att vare sig Ia Sweger eller HE har mottagit hot? mer än deras egna ord?

Nu vet inte jag heller, men jag vilar nog på hanen tills jag ser någon form av dokumentation vad gäller detta. Det är inte så att jag tror att dom ljuger hela tiden, men låt säga att jag ibland tvivlat på deras förmåga att vara sannfärdiga.

Detta kommer vi nog få se med tiden.....
Citera
2010-11-20, 23:32
  #2756
Medlem
Visst, mamman flyttade med barnen under deras delade vårdnad vilket jag förstått var pga pappans hot om flytt. Mammans egenmäktighet med barnen verkar i fru justitias ögon ha haft "beaktansvärda skäl" vid tidpunkten det skedde, annars ska även mamman ställas inför skranket.[/quote]

När mamman gjorde detta så hade Osamas advokat, TR och Annas advokat kontakt hela tiden.
Citera
2010-11-20, 23:45
  #2757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WOM
Detta kommer vi nog få se med tiden.....


Jag kan bara inte låta bli, varför svarar du överhuvudtaget?
Du har ju inget att säga?
Citera
2010-11-20, 23:47
  #2758
Medlem
Negnat! Jag måste fråga dig då du verkar ju vettig och gå att prata med. Jag vet att Osama tidigare hade anmält sig till en kurs om Ia Sweger skulle hålla i, vet du vad han har där att göra? Är det inte lite minst sagt osmart, tycker det verkar som psykning med tanke på hans uthängningar av henne på bloggen.

(Nu vet jag inte om kursen har varit eller om den ska vara och jag vet inte om Osama gick eller ska gå, men jag vet att han anmälde sig till den).
Citera
2010-11-20, 23:51
  #2759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WOM
Negnat! Jag måste fråga dig då du verkar ju vettig och gå att prata med. Jag vet att Osama tidigare hade anmält sig till en kurs om Ia Sweger skulle hålla i, vet du vad han har där att göra? Är det inte lite minst sagt osmart, tycker det verkar som psykning med tanke på hans uthängningar av henne på bloggen.

(Nu vet jag inte om kursen har varit eller om den ska vara och jag vet inte om Osama gick eller ska gå, men jag vet att han anmälde sig till den).


Det låter märkligt, det verkar inte som om Osama har något till övers för Ia Sweger, förmodligen bara en gliring - knappast allvarligt.

En psykning är kanske ett lite väl grovt uttalande, men en gliring är det nog i alla fall.
Citera
2010-11-21, 00:14
  #2760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Det låter märkligt, det verkar inte som om Osama har något till övers för Ia Sweger, förmodligen bara en gliring - knappast allvarligt.

En psykning är kanske ett lite väl grovt uttalande, men en gliring är det nog i alla fall.

Så rättfärdigas Osamas märkliga förföljningar återigen, suck!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in