Citat:
Ursprungligen postat av liksombara
Hur i helvete kommer det sig att man struntar i en "barnmisshandel" om den ägt rum? Istället väljer han att lägga sin energi på advokater och skriva saker om folk som har fel yrkestitlar. Jag menar jag tvivlar inte en sekund på att om en barnmisshandel HADE ägt rum att denna mannen inte skulle ta tag i det och använda det mot mamman, han skulle absolut inte godta att den bara läggs ner och OM det nu är sant så kan man ju tycka att det är ett bevis på en dålig förälder.
Struntade han i den? Han gjorde en polisanmälan som jag förstått, han uppskattade inte direkt att den las ned och i den vevan så hotade han Annas pojkvän som då skulle ha slagit dottern.
Är det liksom att strunta i den så vet jag inte riktigt vilken nivå man ska lägga sig...
Inte menat att hans insats var perfekt... men han gjorde definitivt nåt.
Alltså... nu använder du lite omvänt tankesätt. Du ger han "skäll" för att han inte varit elak och använt det här mot mamman? Och implicerar att han är en dålig förälder för att han inte gjort det?
Eller vad menar du egentligen - han kan aldrig göra rätt eller? Han stormade rejält med polisanmälan, tom hotade och höll på men du vill ändå få det till att han är en dålig förälder för att han "godtagit" att polisanmälan lagts ned.. Ehhh va?