[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag vet inte hur man ska tolka det här. Två frågor kommer för mig.
1. Anklagar Pinglaklara den här mannen för att ha badat naken och då pussat sjuåringen?
Läs om jag menar ordagrant vad jag skrev, svaret på din fråga1 nej.
Citat:
2. Menar hon att just muslimska pappor skulle reagera annorlunda än pappor med en uppfostran med andra religiösa förtecken?
Absolut, liksom av mig nämnda Amerikanska skulle man kunna lägga till ytterligare
olika reaktioner uppkomna ur uppfostran och värderingar, förstår du inte det själv ?
Citat:
Tror Pinglaklara att män utan särskild religionstillhörighet på ett annat sätt uppskattar att deras sjuåriga döttrar badar nakna med mammornas pojkvänner och pussas i badet? Jag menar eftersom hon pratar om muslimsk uppfostran här?
Som du själv kan uppmärksamma så räknar du fel, du ställer minst 3 frågor!
Jag tror ingenting, det jag menar är att flera andra tror en jävla massa, grundat på tolkningar helt utan synlig empiri, det tycker jag är jävligt otäckt, ett flockbeteende utan ifrågasättande kan sluta riktigt fel, det har vi många exempel på historiskt.
För att ge dig ett exempel, de flesta föräldrar i Sverige tycker det är helt normalt att bada med sina barn och gör det också.
Iklädda badkläder i badkaret känns nästan lustigt bara tanken. Alltså nakna.
Jag tror inte det är helt ovanligt att ny partner, hastar med att ikläda sig föräldrarollen i det nya förhållandet, det kan inte betraktas som särdeles otänkbart att ett sådant bad har ägt rum.
Ang pussa, nye pojkvännen skulle bara i ett helt oskyldigt bad fullt normalt för de flesta pussa flickan på kinden,då gjorde hon en hastig rörelse med huvudet och pussen hamnade på munnen, vad det nu skulle vara för fel med en oskyldig munpuss, överhuvud taget ? Värderingsfråga eller ?
Simsalabim, här har vi en inte alldeles lätt situation att överblicka, för den icke närvarande oroliga föräldern som redan upplevt tecken på barnmisshandel.
Och glöm nu inte den redan cementerade sanningen i tråden, att det är inte meningen med handlingarna som skall läggas störst vikt, utan hur mottagaren upplever dem!
Vad gjorde då den oroliga föräldern när oron viftades bort som larv ?
Uppsökte socialen med sin oro, dit man går med oro av sådant slag, om ingen på vägen lyckats stilla den.
Ondskan här i världen beror inte på de onda människorna, den beror på de godas likgiltighet !
Sagt av Nelson Mandela