2010-10-20, 02:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Detta VET jag inte, men…
Det kan ju givetvis ha varit Anna som har fått dom till att göra anmälan (om hon inte gjorde det)
Anna kan bara anmäla hot mot sig själv och barnen -- de andra måste anmäla hoten själva.

Om den ena mannen upplevde Osama som så obehaglig att han faktiskt bryter förhållandet med Anna på grund av Osama -- tror du då verkligen att han behöver övertalas att anmäla?

Det nog snarare så att han avstått tidigare av hänsyn till Anna och barnen.

Osama har dessutom erkänt hoten, så vad är det att tjafsa om. Man får inte hota folk även om man är icke svensk och tänker annorlunda -- det är faktiskt jävligt konstigt att när han hotar skall han ha hänsyn till sin bakgrund, men annars skriks det om rasism.

Han har begått brott i Sverige - bra att han anmäldes - man får inte hota folk i Sverige. Sluta lägga det på någon annan än Osama själv, som faktiskt begick de brottsliga handlingarna.
Citera
2010-10-20, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikJ
Du glömmer att Osama fysiskt väntade ut personen vid mammans hem ett flertal gånger, du vill inte kännas vid det grova som skrevs.
Ni pappskallar tappar faktiskt trovärde när ni inte vill kännas vid vad som faktiskt hänt.

Citat:
Han är dessutom dömd för olaga hot, ingen trevlig man att ha att göra med direkt.

Inte trevlig - hur vet du det?

Kanske lite sammanhang vore på sin plats...

Såvitt jag vet väntade Osama, eller åkte förbi Annas lägenhet, ett visst antal gånger i samband med att Amina sagt att Annas pojkvän slagit henne. J-ligt svårt att nu säga hur allt var då men som det kommit fram här så har det inte handlat om "vårdnadsproblem" utan att Osama velat reda ut misshandel i Annas hem.

Dessutom så har han väl varit där, och lite överallt, i samband med att Anna tog barnen och stack. Det är då verkligen inte konstigt! Eller?

Kan du hitta andra tillfällen?

Däremot inte sagt att hoten är bra gjort, eller ens ok liksom.. men de var inte tagna ur luften för att mammans nya kille hade 41 i skostorlek eller såg ful ut. Typ.
Citera
2010-10-20, 03:53
Medlem
Pinglaklaras avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Jag vet inte hur man ska tolka det här. Två frågor kommer för mig.

1. Anklagar Pinglaklara den här mannen för att ha badat naken och då pussat sjuåringen?

Läs om jag menar ordagrant vad jag skrev, svaret på din fråga1 nej.

Citat:
2. Menar hon att just muslimska pappor skulle reagera annorlunda än pappor med en uppfostran med andra religiösa förtecken?

Absolut, liksom av mig nämnda Amerikanska skulle man kunna lägga till ytterligare olika reaktioner uppkomna ur uppfostran och värderingar, förstår du inte det själv ?

Citat:
Tror Pinglaklara att män utan särskild religionstillhörighet på ett annat sätt uppskattar att deras sjuåriga döttrar badar nakna med mammornas pojkvänner och pussas i badet? Jag menar eftersom hon pratar om muslimsk uppfostran här?

Som du själv kan uppmärksamma så räknar du fel, du ställer minst 3 frågor!

Jag tror ingenting, det jag menar är att flera andra tror en jävla massa, grundat på tolkningar helt utan synlig empiri, det tycker jag är jävligt otäckt, ett flockbeteende utan ifrågasättande kan sluta riktigt fel, det har vi många exempel på historiskt.

För att ge dig ett exempel, de flesta föräldrar i Sverige tycker det är helt normalt att bada med sina barn och gör det också.
Iklädda badkläder i badkaret känns nästan lustigt bara tanken. Alltså nakna.

Jag tror inte det är helt ovanligt att ny partner, hastar med att ikläda sig föräldrarollen i det nya förhållandet, det kan inte betraktas som särdeles otänkbart att ett sådant bad har ägt rum.

Ang pussa, nye pojkvännen skulle bara i ett helt oskyldigt bad fullt normalt för de flesta pussa flickan på kinden,då gjorde hon en hastig rörelse med huvudet och pussen hamnade på munnen, vad det nu skulle vara för fel med en oskyldig munpuss, överhuvud taget ? Värderingsfråga eller ?

Simsalabim, här har vi en inte alldeles lätt situation att överblicka, för den icke närvarande oroliga föräldern som redan upplevt tecken på barnmisshandel.

Och glöm nu inte den redan cementerade sanningen i tråden, att det är inte meningen med handlingarna som skall läggas störst vikt, utan hur mottagaren upplever dem!

Vad gjorde då den oroliga föräldern när oron viftades bort som larv ?
Uppsökte socialen med sin oro, dit man går med oro av sådant slag, om ingen på vägen lyckats stilla den.

Ondskan här i världen beror inte på de onda människorna, den beror på de godas likgiltighet !
Sagt av Nelson Mandela
Citera
2010-10-20, 04:16
Bannlyst
[quote=Pinglaklara]
Citat:

Absolut, liksom av mig nämnda Amerikanska skulle man kunna lägga till ytterligare olika reaktioner uppkomna ur uppfostran och värderingar, förstår du inte det själv ?

Jag tror ingenting, det jag menar är att flera andra tror en jävla massa, grundat på tolkningar helt utan synlig empiri, det tycker jag är jävligt otäckt, ett flockbeteende utan ifrågasättande kan sluta riktigt fel, det har vi många exempel på historiskt.

För att ge dig ett exempel, de flesta föräldrar i Sverige tycker det är helt normalt att bada med sina barn och gör det också.

Jag tror inte det är helt ovanligt att ny partner, hastar med att ikläda sig föräldrarollen i det nya förhållandet, det kan inte betraktas som särdeles otänkbart att ett sådant bad har ägt rum.

Ang pussa, nye pojkvännen skulle bara i ett helt oskyldigt bad fullt normalt för de flesta pussa flickan på kinden,då gjorde hon en hastig rörelse med huvudet och pussen hamnade på munnen, vad det nu skulle vara för fel med en oskyldig munpuss, överhuvud taget ? Värderingsfråga eller ?

Simsalabim, här har vi en inte alldeles lätt situation att överblicka, för den icke närvarande oroliga föräldern som redan upplevt tecken på barnmisshandel.

Och glöm nu inte den redan cementerade sanningen i tråden, att det är inte meningen med handlingarna som skall läggas störst vikt, utan hur mottagaren upplever dem!

Uppsökte socialen med sin oro, dit man går med oro av sådant slag, om ingen på vägen lyckats stilla den.

Ondskan här i världen beror inte på de onda människorna, den beror på de godas likgiltighet !
Sagt av Nelson Mandela

Jag tycker du skriver alldeles oredigt. Kan bero på den sena timmen och att jag är trött så ta inte åt dig för all del. Men fattar jag rätt när du skriver att den nye mannen inte alls har badat med flickan men ändå så uppehåller du dig en hel del kring det temat och varför gör du i så fall det? Fattar ju inte jag.

Vad är det du tycker ska ha gjorts åt det som har hänt med flickan? Skulle hon ha tagits ur hemmet på detta eller vad är det du pratar om att socialtjänsten skulle ha gjort?

Det verkar som om en flickan fått en dörr i huvudet och att flickan sagt att den nye mannen tittat på henne i badet. Vet man vad det här tittade bestod av? Att han kikade in lite för att se att hon inte drunknade medan mamman hämtade en handduk eller vad kan det ha varit?

Är du helt övertygad över att han pedofilkikade på henne? Vad finns det för meterial som talar för det?

Varför pratar du om vuxna män som badar med små flickor och pussar dem på munnen för om det inte har förekommit?
Senast redigerad av Yori 2010-10-20 kl. 04:18.
Citera
2010-10-20, 05:29
Medlem
Pinglaklaras avatar
[quote=Yori]
Citat:
Ursprungligen postat av Pinglaklara

Jag tycker du skriver alldeles oredigt. Kan bero på den sena timmen och att jag är trött så ta inte åt dig för all del.

Ok, jag ska jobba, du sova, ge det lite tid, läs om mitt inlägg som du svarade på, som jag svarade på,
så kan vi fortsätta ikväll.
mvh Pinglaklara
Citera
2010-10-20, 06:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74

Kanske lite sammanhang vore på sin plats...

Såvitt jag vet väntade Osama, eller åkte förbi Annas lägenhet, ett visst antal gånger i samband med att Amina sagt att Annas pojkvän slagit henne. J-ligt svårt att nu säga hur allt var då men som det kommit fram här så har det inte handlat om "vårdnadsproblem" utan att Osama velat reda ut misshandel i Annas hem.

Dessutom så har han väl varit där, och lite överallt, i samband med att Anna tog barnen och stack. Det är då verkligen inte konstigt! Eller?

Kan du hitta andra tillfällen?

Däremot inte sagt att hoten är bra gjort, eller ens ok liksom.. men de var inte tagna ur luften för att mammans nya kille hade 41 i skostorlek eller såg ful ut. Typ.
Hur normalt anser du det vara på en skala att först skicka hotfulla sms och sedan stå och hänga utanför någons hem.
Du skriver att Osama velat "reda ut", hur gör du när du vill "reda ut", jösses
Senast redigerad av HenrikJ 2010-10-20 kl. 07:15.
Citera
2010-10-20, 07:43
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negnat
Att hon är OND? det har jag väl inte ens antytt - jag menar att det finns omständigheter som talar för att Anna har alternativt har sett till att hoten har blivit polisanmälda

Av protokollet från tingsrätten framgår det att hon valde att anmäla när han började köra runt huset och leta efter den nya pojkvännen. Det var så att säga droppen som fick bägaren att rinna över.
Citera
2010-10-20, 07:43
Medlem
Citat:
Hur normalt anser du det vara på en skala att först skicka hotfulla sms och sedan stå och hänga utanför någons hem.
Du skriver att Osama velat "reda ut", hur gör du när du vill "reda ut", jösses

Jadu... vad du antar en massa saker - precis som alla andra. Vad är det som säger att han först skickade sms? Eller så skickade han men fick inget svar, och tänkte - äsch jag åker dit istället.

Är det nåt konstigt att face-to-face fråga en person "min dotter säger att du slagit henne, stämmer det?"
Vad är normalt för dig? "oj min dotter har blivit slagen, skitsamma - jag tar upp det vid julmiddagen om det sker igen"
Citera
2010-10-20, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Av protokollet från tingsrätten framgår det att hon valde att anmäla när han började köra runt huset och leta efter den nya pojkvännen. Det var så att säga droppen som fick bägaren att rinna över.

Men när anmälde hon då? Rättegången var 2010, hoten 2008 och Osama har sagt att det tog nästan ett år innan hon anmälde.

Vad står det i protokollen för datum?
Citera
2010-10-20, 07:48
Medlem
RedXs avatar
[quote=Pinglaklara]
Citat:

Sagt av Nelson Mandela

Som sagt; ingen annan än du har påstått att den nye pojkvännen badat med barnet eller tagit på henne när hon var naken. Osama själv säger att den nye pojkvännens brott bestod i att han tittade på dottern när hon badade.
Citera
2010-10-20, 07:55
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Men när anmälde hon då? Rättegången var 2010, hoten 2008 och Osama har sagt att det tog nästan ett år innan hon anmälde.

Vad står det i protokollen för datum?

Stämningsansökan är daterad 2009-11-16. Det framgår dock inte vilket datum själva anmälan gjordes. SMS:en skickades 2008-05-29, 2008-06-08 och 2009-03-25.

Ur tingsrättens protokoll beträffande det sista sms:et framgår bara att situationen "därefter" blev värre och värre, men inga datum nämns. En viss tid borde ha förflutit eftersom protokollet beskriver saker som hänt mellan sms:et och polisanmälan (närmare bestämt att Osama började köra runt utanför hennes hus och leta efter mannen).

Så när själva anmälan gjordes går inte att utläsa ur protokollet tyvärr. Jag har inte tillgång till Fup. Där borde väl den informationen finnas?
Citera
2010-10-26, 02:07
Medlem
[quote]
Citat:

Kanske lite sammanhang vore på sin plats...QUOTE]

Fick vetskap i veckan om hur "trevlig" denna människa verkligen är. Denna information kommer från säkra källor!
Garre 74, räcker det med det här sammahanget (annars finns det fler sammanhang som kan skickas):

Torsdag 14 Oktober kl: 11.06 am kommer det ett privat meddelande till Annas kusins mans konto på facebook från Osama Alhasane:s konto på facebook. (Annas kusin nämner han i tid och otid i sin blogg, både i inlägg och i kommentarer, som en slags hetsjakt på en person som inte har något med vårdnadstvisten att göra, men som han ofredar och trakasserar i tid och otid)

Såhär stod det ( jag citerar exakt hans stavelse,ordval och tecken.) Han börjar dessutom meddelandet som om han har haft en dialog tidigare med mannen på facebook, vilket han inte har:

"Jag förstår dig,,,du är gift med den äckligaste och fulaste galning psykopat i hela värden , vad blev du efter 10 år tillsammans med henne?ser på dig själv?du är en nolla? bara en gammal mesråtta!"

Han kommer säkert hävda att hans facebook konto har blivit kapat av någon annan så jag skriver det innan här så finns inte den utvägen för honom heller, och det har han inget för eftersom både stavning och ordval stämmer exakt med vad han skrivit i sin blogg om henne, allt detta finns sparat på filer enligt uppgift av källa, dessutom är det ingen annan än han som känner till hennes man, för denne nämns ingenstans.

Hur som helst, så är detta bara ett exempel på hur "trevlig" han är, inte bara mot Anna, utan även människor runt omkring henne. Då kan ni tänka er vad som mer finns i registret men som inte har belysts....... än!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in