2010-10-31, 17:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Du följer verkligen kvinnojourernas linje att köpa kvinnans berättelse rakt av och ta den som en otvetydig sanning. Vad jag vet så har vi bara Tuesdays korta referat av Annas första stämningsansökan att gå på när det gäller detta. Där har Anna beskrivit hur hon uppfattar situationen. För mig är det väldigt oklart varför de inte kunde strukturera upp sin tid med barnen och komma fram till ett avtal. För att kunna bedöma vems "fel" det var att de förhandlingarna bröt samman så måste man nästan i detalj veta vad de har varit oense om och vilken kompromisvilja det har funnits. Att som du ta för givet att hon var den goda och han den onda i de förhandlingarna är inte seriöst.
Nej, det är alltid mer seriöst att göra som du -- utgå från att pappan har rätt, för han är ju i pappa och i kraft av det har de alltid rätt -- så då behöver man inte ta hänsyn till dokumentation och handlingar som pekar åt något annat håll, eller hur?

De tre miljonerna var förstås en försoningsgåva som hon missförstod, dumma kvinna
Citera
2010-10-31, 17:39
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det är alltid mer seriöst att göra som du -- utgå från att pappan har rätt, för han är ju i pappa och i kraft av det har de alltid rätt -- så då behöver man inte ta hänsyn till dokumentation och handlingar som pekar åt något annat håll, eller hur?

De tre miljonerna var förstås en försoningsgåva som hon missförstod, dumma kvinna
Det var ett ovanligt dumt svar på ett inlägg som just handlade om att det inte finns kunskap nog att bedöma vems "fel" det var att förhandlingarna bröt samman.
Citera
2010-10-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Han skrev själv på bloggen att han visste hela tiden vart de fanns. Ja det bedömdes att Anna och barnen behövde skydd, vilket kvinnorjouren och socialen hjälpte henne med. Sen fick han inte övervakat umgänge på grund av att han hette Osama utan han hotade att ta barnen gjorde förberedelser och kan hamna i affekt. Det finns inget att diskutera här, tingrätter dömer för vad som faktiskt hänt och inte vad han säger. En sak till han är en lagbrytare och tar inte hänsyn till andras känslor. Lagen går inte efter beskyllningarn på Anna utan vad han gjort. Anna är ren som en nyponros, hur han än försöker smutskasta och dumförklara henne, som han skrev i bloggen hon är för dum för att förstå sig på datorer. Han har genom bloggen dessutom sett till att det brända skeppet sjönk också. Han har sparkat på alla myndigheter och smutskastat rättsystemet, han bet sig i svansen faktiskt. Det är experter som jobbar med detta fallet.

"Visste var dem var hela tiden" som jag förstod det i det inlägget var det väl hela tiden när de pratade på telefon och hennes advokat skickat ett brev om att Osama skulle sluta ställa fråga barn om skola/dagis etc.
Ett annat inlägg säger att han visste sedan mitten av maj.

Kvinnojouren ja - det kan jag tänka mig att de hjälpte till. Inte socialen. Som jag förstått det har Osama fått skriftligt från kommunen att hon inte via dem fått skyddat boende.
Det skulle vara olagligt att flytta innan hon hade enskild vårdnad så jag tror inte att Socialen gett nåt skriftligt på en sådan sak.

"Sen fick han inte övervakat umgänge på grund av att han hette Osama utan han hotade att ta barnen gjorde förberedelser och kan hamna i affekt. Det finns inget att diskutera här, tingrätter dömer för vad som faktiskt hänt och inte vad han säger."

Eh ok. Dömde efter vad som hänt? Så.... vilka bevis presenterade Anna med advokat inför den interimistiska domstolen. nada, null, nil, noll. De hade en del tredjehandsuppgifter som i sig ja kan medföra en risk för flykt. Men dessa uppgifter presenterades till domstolen samma dag som förhandlingen vilket gav Osama minimal chans att bemöta dem. I efterhand hade någon dag på att bemöta uppgifterna men har ingen uppfattning om vilket arbete han och deras advokat la ned då.

"Anna är ren som en nyponros". Egentligen borde man uppfatta hela inlägget som ironiskt efter en sådan rad. Eller så kanske du menar ren som ett klipulver. I

Experter ... Ungefär som den där erfarna socionomen.... som visade sig vara studerande?
Citera
2010-10-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"Visste var dem var hela tiden" som jag förstod det i det inlägget var det väl hela tiden när de pratade på telefon och hennes advokat skickat ett brev om att Osama skulle sluta ställa fråga barn om skola/dagis etc.
Ett annat inlägg säger att han visste sedan mitten av maj.

Kvinnojouren ja - det kan jag tänka mig att de hjälpte till. Inte socialen. Som jag förstått det har Osama fått skriftligt från kommunen att hon inte via dem fått skyddat boende.
Det skulle vara olagligt att flytta innan hon hade enskild vårdnad så jag tror inte att Socialen gett nåt skriftligt på en sådan sak.

"Sen fick han inte övervakat umgänge på grund av att han hette Osama utan han hotade att ta barnen gjorde förberedelser och kan hamna i affekt. Det finns inget att diskutera här, tingrätter dömer för vad som faktiskt hänt och inte vad han säger."

Eh ok. Dömde efter vad som hänt? Så.... vilka bevis presenterade Anna med advokat inför den interimistiska domstolen. nada, null, nil, noll. De hade en del tredjehandsuppgifter som i sig ja kan medföra en risk för flykt. Men dessa uppgifter presenterades till domstolen samma dag som förhandlingen vilket gav Osama minimal chans att bemöta dem. I efterhand hade någon dag på att bemöta uppgifterna men har ingen uppfattning om vilket arbete han och deras advokat la ned då.

"Anna är ren som en nyponros". Egentligen borde man uppfatta hela inlägget som ironiskt efter en sådan rad. Eller så kanske du menar ren som ett klipulver. I

Experter ... Ungefär som den där erfarna socionomen.... som visade sig vara studerande?

Ni tänker på ett sätt som säger noll hos myndigheter. Man ska se till barnens bästa och inte till pappan och en 5 åring kan se hur mycket Osamas tänk haltar mot svenska samhället.
Citera
2010-10-31, 17:55
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det var ett ovanligt dumt svar på ett inlägg som just handlade om att det inte finns kunskap nog att bedöma vems "fel" det var att förhandlingarna bröt samman.
Nej, jag tycker du är väldigt fånig -- när du ansåg att det fanns minsta att ta på för att minsann lägga allt på Anna då var det inget gnissel i bromsarna, när det visade sig att Osama själv rår för sin situation, då kan man inte ta ställning.

Lite för mjuka passningar för mig.
Senast redigerad av micro113 2010-10-31 kl. 18:01.
Citera
2010-10-31, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Ni tänker på ett sätt som säger noll hos myndigheter. Man ska se till barnens bästa och inte till pappan och en 5 åring kan se hur mycket Osamas tänk haltar mot svenska samhället.

Barnens bästa är att de ska få träffa båda sina föräldrar.

Så vad nu? Nu är det helt plötsligt ett generellt angrepp mot hur Osamas tänk haltar mot svenska samhället... hur går det ihop med juridiken?

För mig är det helt ok om den tillfälliga domstolen dömt att Osama förlorat umgänget och fått samma övervakning, men behållit vårdnaden. Det hade gett alla andrum att reda ut saker på ett korrekt sätt. Så har inte skett nu.
Citera
2010-10-31, 18:01
Medlem
Citat:
Nej, jag tycker du är väldigt fånig -- är du ansåg att det fanns minsta att ta på för att minsann lägga allt på Anna då var det inget gnissel i bromsarna, när det visade sig att Osama själv rår för sin situation, då kan man inte ta ställning.

Lite för mjuka passningar för mig.

Typiskt... vem vill lägga allt på Anna?
Citera
2010-10-31, 18:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Dig svarade jag väl inte.
Citera
2010-10-31, 18:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:

Så vad nu? Nu är det helt plötsligt ett generellt angrepp mot hur Osamas tänk haltar mot svenska samhället... hur går det ihop med juridiken?

För mig är det helt ok om den tillfälliga domstolen dömt att Osama förlorat umgänget och fått samma övervakning, men behållit vårdnaden. Det hade gett alla andrum att reda ut saker på ett korrekt sätt. Så har inte skett nu.

Du kommer aldrig att lyckas övertyga skellefteewa, för h*n är barnens bästa
lika med mammans bästa.

//Reimer
Citera
2010-10-31, 18:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

För dig handlar det alltså inte alls om barnens bästa på något vis. Utan om makten.

Barnens bästa hade varit umgänge under trygga förutsättningar, det försökte man - det missbrukade Osama.

Som tur var hade han inte makten - och kunde därför inte föra dem ut ur landet helt okomplicerat. Hade han haft vårdnaden hade ingen kunnat hindra honom från att göra detta.
Citera
2010-10-31, 18:06
Medlem
eloges avatar
Citat:
Dig svarade jag väl inte.
Då kan du få frågan av mig.

Citera
2010-10-31, 18:06
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Du kommer aldrig att lyckas övertyga skellefteewa, för h*n är barnens bästa
lika med mammans bästa.

//Reimer
Barnens bästa hade väl i det här fallet varit om Osama hade samarbetat från början och tagit sin del av ansvaret för barnet under strukturerade former, eller hur.

Men det är klart att det är mammans fel att han inte vill det.

Allt är ju alltid mammornas fel - eller hur Reimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in