Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Han skrev själv på bloggen att han visste hela tiden vart de fanns. Ja det bedömdes att Anna och barnen behövde skydd, vilket kvinnorjouren och socialen hjälpte henne med. Sen fick han inte övervakat umgänge på grund av att han hette Osama utan han hotade att ta barnen gjorde förberedelser och kan hamna i affekt. Det finns inget att diskutera här, tingrätter dömer för vad som faktiskt hänt och inte vad han säger. En sak till han är en lagbrytare och tar inte hänsyn till andras känslor. Lagen går inte efter beskyllningarn på Anna utan vad han gjort. Anna är ren som en nyponros, hur han än försöker smutskasta och dumförklara henne, som han skrev i bloggen hon är för dum för att förstå sig på datorer. Han har genom bloggen dessutom sett till att det brända skeppet sjönk också. Han har sparkat på alla myndigheter och smutskastat rättsystemet, han bet sig i svansen faktiskt. Det är experter som jobbar med detta fallet.
"Visste var dem var hela tiden" som jag förstod det i det inlägget var det väl hela tiden när de pratade på telefon och hennes advokat skickat ett brev om att Osama skulle sluta ställa fråga barn om skola/dagis etc.
Ett annat inlägg säger att han visste sedan mitten av maj.
Kvinnojouren ja - det kan jag tänka mig att de hjälpte till. Inte socialen. Som jag förstått det har Osama fått skriftligt från kommunen att hon inte via dem fått skyddat boende.
Det skulle vara olagligt att flytta innan hon hade enskild vårdnad så jag tror inte att Socialen gett nåt skriftligt på en sådan sak.
"Sen fick han inte övervakat umgänge på grund av att han hette Osama utan han hotade att ta barnen gjorde förberedelser och kan hamna i affekt. Det finns inget att diskutera här, tingrätter dömer för vad som faktiskt hänt och inte vad han säger."
Eh ok. Dömde efter vad som hänt? Så.... vilka bevis presenterade Anna med advokat inför den interimistiska domstolen. nada, null, nil, noll. De hade en del tredjehandsuppgifter som i sig ja kan medföra en risk för flykt. Men dessa uppgifter presenterades till domstolen samma dag som förhandlingen vilket gav Osama minimal chans att bemöta dem. I efterhand hade någon dag på att bemöta uppgifterna men har ingen uppfattning om vilket arbete han och deras advokat la ned då.
"Anna är ren som en nyponros". Egentligen borde man uppfatta hela inlägget som ironiskt efter en sådan rad. Eller så kanske du menar ren som ett klipulver. I
Experter ... Ungefär som den där erfarna socionomen.... som visade sig vara studerande?