2010-10-15, 20:54
  #1561
Medlem
Rektangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det är ju Osama som klagar på att de varit med om något traumatiserande.

Därför att uniformerade poliser var inblandade vid överlämnandet och att det mot hans vilja blev mer dramatiskt än nödvändigt.
Citera
2010-10-15, 20:54
  #1562
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Är detta helt oväsentligt? Detta var ju hennes först åtgärd när hon fick ensam vårdnad.
Varför ville hon då ha ensam vårdnad? Räckte det inte med att ha kontroll över passen?

Är du helt felnavlad ?

Jag påpekar att vi f.t inte vet någonting om vad som skett med pengarna. Varenda krona kan finnas kvar, det kan likaväl vara spendarde på trams - vi vet i n t e.

Osama kommer en dag få reda på det.
Citera
2010-10-15, 20:55
  #1563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det är ju Osamas eget intryck också, att det var traumatiskt för barnen.

"Under 6 timmars förhandling med Polisen, kom vi överens om att det skulle vara en civilklädd tjej som helt odramatisk skulle komma fram och sköta överlämningen - men när jag kom dit så var det 15 poliser, så ja barnen upplevde det som traumatiskt"
Citera
2010-10-15, 20:55
  #1564
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Jo jag har varit inblandad i flera sådana fall. Familjerätten hjälper mamman att säkra pengarna, det brukar vara en åtgärd, indragning av pass en annan, sen säkring vid flygplatser, gränser.

Sedan lite andra saker som jag inte vill lära ut.


Nu vart jag nästan lite rädd, är sådana som du inblandade i sånt här?

Gud hjälpe mänskligheten om så skulle vara fallet.


//Reimer
Citera
2010-10-15, 20:56
  #1565
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Därför att uniformerade poliser var inblandade vid överlämnandet och att det mot hans vilja blev mer dramatiskt än nödvändigt.

Ja och det var faktiskt Osamas ansvar att det blev så. Om man vet att det ses som en risk att man ska föra ut barnen ur landet, att man har köpt mark i Irak, skaffat barnen irakiska pass och hotat med detta så bör man ju om man inte är idiot inse vad man åstadkommer när man flyr med barnen under ett övervakat umgänge.

Jag är rätt så övertygad om att Osama insåg det och därför är han ansvarig för detta.
Citera
2010-10-15, 20:56
  #1566
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Är du helt felnavlad ?

Jag påpekar att vi f.t inte vet någonting om vad som skett med pengarna. Varenda krona kan finnas kvar, det kan likaväl vara spendarde på trams - vi vet i n t e.

Osama kommer en dag få reda på det.


Mmm, säkert Anna kommer att skicka en redovisning med kvitton eller?


//Reimer
Citera
2010-10-15, 20:57
  #1567
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel
Är detta helt oväsentligt? Detta var ju hennes först åtgärd när hon fick ensam vårdnad.
Varför ville hon då ha ensam vårdnad? Räckte det inte med att ha kontroll över passen?

igen, hon gjorde det när dom hade gemensam vårdnad.
Citera
2010-10-15, 20:57
  #1568
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Är du helt felnavlad ?

Jag påpekar att vi f.t inte vet någonting om vad som skett med pengarna. Varenda krona kan finnas kvar, det kan likaväl vara spendarde på trams - vi vet i n t e.

Osama kommer en dag få reda på det.

Mamman skulle aldrig ha tagit pengarna i första läget. Hur svårt ska det vara?
Citera
2010-10-15, 20:58
  #1569
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Mamman skulle aldrig ha tagit pengarna i första läget. Hur svårt ska det vara?

Varför inte? För att hon är kvinna och svensk?
Citera
2010-10-15, 20:58
  #1570
Medlem
knoxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
ALLT Osama säger och gör ska ju ältas och tolkas, i stället för att de helt enkelt lyssnar på vad han igentligen säger.

Så, ska man lyssna på honom när han säger att han ska ta barnen till Irak eller när han säger att han inte ska det? Han har ju trots allt hotat att göra det förrut.
Citera
2010-10-15, 20:59
  #1571
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Såg du inlägget jag gjorde där Handelsbanken säger att är bägge vårdnadshavare så har bägge uttagsrätt?

Ja, men vad har ditt papper med saken att göra - jag vet vad jag har gjort med mina barns konton.

Vi har dels konton från pengar vi sparat gemensamt, dessa kan vi bara signa för gemensamt

Jag har satt upp andra konton som bara jag kan komma åt - oavsett vad du tror om det. Jag kan inte ringa min bank och kolla hur det funkar klockan är 21:00
Citera
2010-10-15, 21:00
  #1572
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Varför inte? För att hon är kvinna och svensk?

Därför att det är det gemensamma kontot som föräldrarna gjorde upp. Båda ska givetvis vara ense om och när pengarna ska användas. Mamman kan alltså inte gör valet själv och framför allt inte under en vårdnadstvist.

Sluta tjafsa om detta. Mamman gjorde totalt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in