2010-10-15, 18:46
  #1441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Njo, jag menar att det är ganska likt polisen att sätta in de "store pôjka" i en sådan situation.
I denna specifika situationen handlade det dessutom om en svartmålad person som Svenska polisen även efterlyst internationellt.
Att han sedan hade sina 2 små barn med sig, samt att han särskilt hade bett om att det om möjligt skulle vara en civil kvinlig polis tolkade säkert farbror blå som att han hade några skumma avsikter med det uttalandet.
ALLT Osama säger och gör ska ju ältas och tolkas, i stället för att de helt enkelt lyssnar på vad han igentligen säger.
Kan tänka mej att de resonerat om möjligheter från att han skulle ha försett sina egna barn med bubbla bälten med srängmedel, till att han Osama skulle kunna tänkas ta den kvinnliga polis han begärt till fånga i sället.
Men framför allt så agerade snuten som de gjorde eftersom han är man.
Måste säga att jag också fick en tanke åt det hållet att en viss FläskAnna hade hetsat på farbror blå, men det har jag inga belägg för i dag.

Men är du då galen, hur kan du inbilla dig att Anna skulle kunna övertala polisen om något. De är faktiskt vuxna människor med egna hjärnor att tänka själv, hur kan du underskatta alla människor? Vem stoppar dina tankar i dig Osama???
Citera
2010-10-15, 18:50
  #1442
Medlem
[quote=MeMajk]
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Menar du mej eller är du i andevärlden och svamlar fortfarande?

FläskAnna ÄR fet, kan du påstå något annat?
FläskAnna har redan fört fram sin åsikter i skrivelser och anmälningar, räcker inte det?
Här iforumet finns vad jag vet endast en foumist som tydligen känner Osama, eller du menar att alla som inte tycker som dig troligtvis hör till Osamas vänkrets eller familj?

Vad har hennes vikt med det här att göra?

Du är provokativ och söker bråk.
Citera
2010-10-15, 18:53
  #1443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Sanningshalten i det tar jag med en nypa salt, nej faktiskt en rejäl skopa salt.

Men, är det bara jag som undrar varför han ville han kvinnlig civilare och inte en manlig sådan ?

Ja det är lite konstigt också, han som kämpar för pappas rättigheter, skulle en kvinna då vara bättre för barnen än en man???

Man ska väl bli schitzofren innan denna historia är klar.

Pappan är ju väldigt ambivalent.
Citera
2010-10-15, 18:54
  #1444
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Men är du då galen, hur kan du inbilla dig att Anna skulle kunna övertala polisen om något. De är faktiskt vuxna människor med egna hjärnor att tänka själv, hur kan du underskatta alla människor? Vem stoppar dina tankar i dig Osama???

Du vet ju att frånskilda mammor har oinskränkt makt över alla svenska myndigheter.

Osama tror alltså att han kan ställa direktiv på hur polisen löser sina arbetsuppgifter. Ja vad säger det om honom tycker du?
Citera
2010-10-15, 18:55
  #1445
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Men är du då galen, hur kan du inbilla dig att Anna skulle kunna övertala polisen om något. De är faktiskt vuxna människor med egna hjärnor att tänka själv, hur kan du underskatta alla människor? Vem stoppar dina tankar i dig Osama???
att FläskAnna är en manipulativ person kan inte ens ha undgått dig!
Och jag underskattar inte farbror blå, jag har insikt i hur de fungerar till skillnad HUR de borde fungera.
FläskAnna kom först till stationen och hade lämnat info till de poliser som fanns på plats, hur denna infon tolkades och användes får du faktiskt lista ut själv.
Känner inte Osama, har aldrig träffat honom, aldrig pratat med honom, aldrig varit i kontakt med honom på något sätt.
Så den vanföreställningen har du nog fått från din andevärld
Citera
2010-10-15, 18:59
  #1446
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
att FläskAnna är en manipulativ person kan inte ens ha undgått dig!
Och jag underskattar inte farbror blå, jag har insikt i hur de fungerar till skillnad HUR de borde fungera.
FläskAnna kom först till stationen och hade lämnat info till de poliser som fanns på plats, hur denna infon tolkades och användes får du faktiskt lista ut själv.
Känner inte Osama, har aldrig träffat honom, aldrig pratat med honom, aldrig varit i kontakt med honom på något sätt.
Så den vanföreställningen har du nog fått från din andevärld

Tydligen undgick det Osama eftersom han inte räknade med det du påstår har hänt.
Citera
2010-10-15, 19:01
  #1447
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Ja det är lite konstigt också, han som kämpar för pappas rättigheter, skulle en kvinna då vara bättre för barnen än en man???

Man ska väl bli schitzofren innan denna historia är klar.

Pappan är ju väldigt ambivalent.
Var väl det jag trodde, skönt om du själv börjar att ha lite uns av sjukdomsinsikt.

Tror att Osama menade en en civil kvinlig polis hade gett ett mjukare intryck på barnen, han ville säkerligen skydda dem från att ha minnen genom hela livet av att det varit uniformerad polis som sliter barnen ut händerna på honom.
Det kallas för empati, men med den sjukdom som du antyder att du själv känner av nu, så kan det vara svårt att sätta sig in i en liknande situation.
Citera
2010-10-15, 19:05
  #1448
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Var väl det jag trodde, skönt om du själv börjar att ha lite uns av sjukdomsinsikt.

Tror att Osama menade en en civil kvinlig polis hade gett ett mjukare intryck på barnen, han ville säkerligen skydda dem från att ha minnen genom hela livet av att det varit uniformerad polis som sliter barnen ut händerna på honom.
Det kallas för empati, men med den sjukdom som du antyder att du själv känner av nu, så kan det vara svårt att sätta sig in i en liknande situation.

Ingen ifrågasätter valet av en civilklädd polis, det är valet av kön vi ifrågasätter.
Varför skulle en manlig civilare vara mer "hotfull" än en kvinnlig sådan ?
Citera
2010-10-15, 19:09
  #1449
Bannlyst
Så har vi kunnat konstatera att man inte kan ensam ha rätt att förfoga över barnens pengar om man är två vårdnadshavare. Negnat har alltså fel där. Och det är ju som det tidigare sagts i denna tråd alltså så att Osama när/om han får vårdnad om barnen igen får tillgång till pengarna lika mycket som mamman.

Har mamman använt pengarna för egen del lär det komma fram då hon nu vad jag förstår är anmäld.

Det ska bli intressant att se vad myndigheterna gör av Osamas case. Kommer han att återinträda som vårdnadshavare, eller fortsatt övervakat umgänge eller vad som händer. För mig känns det lite konstigt att man ska bortse från risken att han ska föra bort sina barn för att han gör så här. Men samtidigt är det ju bra om den tidigare slutsatsen granskas. Men vad blir slutresultatet?
Citera
2010-10-15, 19:09
  #1450
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Ingen ifrågasätter valet av en civilklädd polis, det är valet av kön vi ifrågasätter.
Varför skulle en manlig civilare vara mer "hotfull" än en kvinnlig sådan ?

Jag vet inte. Osama kanske behövde få sig ett knull och vad är då bättre än en kvinnlig snut, eller vad tror du?

Hur som helst har Osama agerat fullständigt briljant och om redogörelsen för polisens insats stämmer så var den dålig och jag är inte så förvånad.
Citera
2010-10-15, 19:10
  #1451
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Var väl det jag trodde, skönt om du själv börjar att ha lite uns av sjukdomsinsikt.

Tror att Osama menade en en civil kvinlig polis hade gett ett mjukare intryck på barnen, han ville säkerligen skydda dem från att ha minnen genom hela livet av att det varit uniformerad polis som sliter barnen ut händerna på honom.
Det kallas för empati, men med den sjukdom som du antyder att du själv känner av nu, så kan det vara svårt att sätta sig in i en liknande situation.

Jaså kvinnor är mjukare än män. De tar bättre hand om barn nu plötsligt. Jaha där ser man.
Citera
2010-10-15, 19:11
  #1452
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Så har vi kunnat konstatera att man inte kan ensam ha rätt att förfoga över barnens pengar om man är två vårdnadshavare. Negnat har alltså fel där. Och det är ju som det tidigare sagts i denna tråd alltså så att Osama när/om han får vårdnad om barnen igen får tillgång till pengarna lika mycket som mamman.

Har mamman använt pengarna för egen del lär det komma fram då hon nu vad jag förstår är anmäld.

Det ska bli intressant att se vad myndigheterna gör av Osamas case. Kommer han att återinträda som vårdnadshavare, eller fortsatt övervakat umgänge eller vad som händer. För mig känns det lite konstigt att man ska bortse från risken att han ska föra bort sina barn för att han gör så här. Men samtidigt är det ju bra om den tidigare slutsatsen granskas. Men vad blir slutresultatet?

Det var naturligtvis inte alls ok av henne att föra över pengarna till sitt konto. Det är - glasklart. Varför tjafsa om en sådan sak? Det var fel även om hon menar att pengarna är till barnen. Pengarna skulle ha varit kvar på det gemensamma kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in