Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-06, 16:01
  #1
Medlem
Fallbacks avatar
Jag sitter just nu och spelar äldre plattforms spel som jag inte sett på 10 år, mest för att det är lättare underhållning och roliga minnen. Men nu till det pinsamma.

Super Frog spelet går alldeles utmärkt efter lite tjaffs vid installation, Indiana Jones spelet går också bra... MEN det är fan svårt! För er som spelat det så vet ni att man springer runt i en lite värld av rutor och jagar små skatter med en liten gubbe. I de första rutorna hittas alltid ett vapen och en karta. Runt "hem station" så kan man få läkemedel hos en gringo och tequila av en senorita.

Men jag klarar inte ut spelet! Vill helst inte fuska då det tar slut på det roliga.. men min fundering är, är detta spel outklarligt? Vet att jag klarat det EN gång när jag var 12 år. Av kanske 50 försök i olika världar.

Detta låter kanske helt snurrigt, men för er som spelat det vet exakt vad jag menar!

Hur klarar jag ut spelet???
Citera
2010-10-06, 16:03
  #2
Medlem
Fallbacks avatar
Här är en länk till hur det bland ser ut i början

http://cdn.medialib.computerandvideo...6_thumb300.jpg
Citera
2010-10-06, 16:28
  #3
Medlem
Johanboyboys avatar
Lite fel forumsdel?
Citera
2010-10-06, 16:30
  #4
Medlem
Shrink in spes avatar
Nej, det går att klara. Jobba på bara!
Citera
2010-10-06, 20:38
  #5
Medlem
Stockos avatar
poker, spel och dobbel -> spel

/Mod
Citera
2010-10-06, 21:48
  #6
Medlem
Cum*s avatar
Detta minns man ju. Trevligt litet spel. Och ja, går att klara och är inte så svårt när man väl har lyckats göra det någon gång. Men finns att det var rätt klurigt att lista ut vad man skulle göra.

Måste även tipsa om Star Wars: Yoda Stories. Ett liknande spel fast i Star Wars miljö då såklart.
Citera
2010-10-07, 14:55
  #7
Medlem
Fallbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanboyboy
Lite fel forumsdel?

Mjoo.. kanske det då Noob, svar ja
Citera
2010-10-07, 14:58
  #8
Medlem
Fallbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cum*
Detta minns man ju. Trevligt litet spel. Och ja, går att klara och är inte så svårt när man väl har lyckats göra det någon gång. Men finns att det var rätt klurigt att lista ut vad man skulle göra.

Måste även tipsa om Star Wars: Yoda Stories. Ett liknande spel fast i Star Wars miljö då såklart.


Lyckades faktiskt efter 2 timmars envist knappande igår! Tänkte köra på en ny värld ikväll och se om jag kommer någon vart, konstigt roligt och underhållande med tanke på den obefintliga grafiken


Yoda Stories säger du... har du någon länk där det går att ladda ner spelet? Har inte testat men det låter som något för moi! Är något med de däringa gammel spelen som gör mig lite lycklig. Typ som Tetris på en Gamboy
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback