Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-30, 19:43
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är detta som är fascinerande med Donald Trump. Han spelar i en helt egen division, ouppnåelig för journalisterna. Man måste erkänna att karln faktiskt är otroligt skicklig på att slingra intervjun precis dit han vill. Och hela tiden har han publiken med sig, roliga killen liksom.

Anderson Cooper är inte vilken journalist som helst och ändå blir han uppsnurrad på läktaren och lyckas inte sätta dit Trump på något trots att det finns hur mycket snaskigt och otroligt som helst att ta upp på Trump.

Så om jag utmanar dig på en boxningsmatch och helt enkelt skiter i att dyka upp så har jag vunnit menar du?
2016-03-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Nationellt?

Wisconsin.
2016-03-30, 19:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Så om jag utmanar dig på en boxningsmatch och helt enkelt skiter i att dyka upp så har jag vunnit menar du?

Jag skulle säga att det beror på kontexten/situationen. Visst kan det vara så, att någon som anses orättvist behandlad och bara skiter i att dyka upp, avgår med segern i opinionens ögon.
2016-03-30, 19:54
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Ny mätning från Wisconsin:

Cruz 40, Trump 30, Kasich 21.

I huvudsak gjord efter den så kallade "sexskandalen".
Ajdå, misstänkte det. Trumpen tappar även i California. Men New York är ju säker, även om den är fördelad per %. New Jersey också säker/WTA.
Senast redigerad av ziracorn 2016-03-30 kl. 19:59.
2016-03-30, 20:09
Medlem
ziracorns avatar
Summa summarum: The Donald kommer "vinna" the delegate-count, men högst troligt inte 1237 som krävs för "autonamisk nominering". Vad som händer därnäst, who the fuck knows!!!
2016-03-30, 20:12
Bannlyst
Vad ska man tycka om den där historien med Michelle Fields och Corey Lewandowski? Hon hoppade tydligen av att vara med på Foxnews, hos Megyn kelly, igår. http://video.foxnews.com/v/4822406857001/why-michelle-fields-did-not-appear-on-the-kelly-file/?intcmp=hpvid1#sp=show-clips
Megyn Kelly intervjuade henne för några veckor sedan efter incidenten med Lewandowski. https://www.youtube.com/watch?v=wOYIQpLCSXo

Här är någon rappgrupp som inte tycker om Trump. https://www.youtube.com/watch?v=nCxJlbCjawg De sjunger b.l.a. "du är inte ens vit, du är gul."
Senast redigerad av Ivanthehoe 2016-03-30 kl. 20:58.
2016-03-30, 20:12
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Klart du vinner ifall du prioriterar något annat än att boxas. Målet är inte att få godkänt betyg av fientliga journalister, målet är att få ut sitt eget budskap och vinna väljare. Journalisten försöker haka upp samtalet på tramsiga detaljer men det funkar inte på Trump. Några viktiga poänger han gör:

-Trump är en lojal chef. Lewandowski är en amerikan med en underbar liten familj. Media vill hänga honom för att han gjorde sitt jobb, men Trump tillåter inte det.
Klassmässigt har Trump och journalisten mycket mer gemensamt med varandra än 99% av vanliga amerikaner, men Trump visar hur han är annorlunda: som president kommer han inte att sälja ut amerikanerna. Publiken skrattar med och applåderar.

-Någon vill prata om turbaner och hur Trump ska skydda stackars minoriteter från mikroaggressioner. Trump svarar att han vill skydda majoriteten från terrordåd.

-Cruz är en slemmig kanadensisk advokat vars riktiga förnamn är Rafael. Suspekt! Trump får dessutom journalisten att säga att advokatens fru inte är snygg.
2016-03-30, 20:29
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
-Cruz är en slemmig kanadensisk advokat vars riktiga förnamn är Rafael. Suspekt! Trump får dessutom journalisten att säga att advokatens fru inte är snygg.

Ehh... Är man suspekt om man heter Rafael Edward Cruz? Varför då? Om jag heter Kalle Andersson, är jag då suspekt .. eller inte? Eller om jag heter Bo Södersten, är jag då suspekt? Eller inte? Hänger inte med på detta med namnet som är suspekt.

Sen att kommentera snyggheten på varandras tjejer, är det inte något man gör på skolgården?

Nej, häng med! Jag tycker också Trump är bra på det hela taget, men ibland blir det lite för mycket sandlåda.
2016-03-30, 20:47
Bannlyst
Finns det en möjlighet att Trump kommer försöka använda alla sexanklagelser mot Bill för att trycka ner Hillary? De är ju inte få anklagelser direkt, och med tanke på att Hillary sagt att man ska tro på alla kvinnor som säger sig blivit våldtagna så kan det ju bli lite problematiskt för henne.

http://web.archive.org/web/20090308095105/http://www.capitolhillblue.com/Feb1999/022599/clintonwomen022599.htm
2016-03-30, 20:50
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är detta som är fascinerande med Donald Trump. Han spelar i en helt egen division, ouppnåelig för journalisterna. Man måste erkänna att karln faktiskt är otroligt skicklig på att slingra intervjun precis dit han vill. Och hela tiden har han publiken med sig, roliga killen liksom.

Anderson Cooper är inte vilken journalist som helst och ändå blir han uppsnurrad på läktaren och lyckas inte sätta dit Trump på något trots att det finns hur mycket snaskigt och otroligt som helst att ta upp på Trump.

Fast att han spelar i en annan division har med med MSM att göra och inte hans skicklighet, lyssna på radiointervjun från Wisconsin så får du höra en journalist som ställer verkligt tuffa frågor och som får Trump ur balans.

CNN lever på tittarsiffror, och Trump ger sådana. Om inte Trump är med nog mycket i CNN men mer i MSNBC och Fox och så vidare förlorar CNN pengar. Går just CNN för hårt åt Trump finns risken att han inte ställer upp lika mycket för dem, så de vågar inte vara hårda.

Där har du hans egentliga genialitet, han har näsa för affärer och vet sedan innan hur han ska undvika att bli bortgjord. Se bara hur mycket Fox började fjäska för honom efter att han bojkottade deras debatt.
2016-03-30, 20:55
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du upprepar Trumps felaktiga slutsatser och hans uppenbara inkompetens vad gäller utrikespolitiken. Trump har ingen vidare koll på hur relationer med andra länder fungerar, och han vet inte var det riktigt stora hotet finns. Det är detta som gör honom utomordentligt farlig som amerikansk president.

Intervjuer gjorda nyligen av NY Times och Washington Post visar tydligt hur lite han egentligen kan, och fakta som varje presidentkandidat ska veta i sömnen har han ingen aning om.

Med hänvisning till din avatar och alla dina hatinlägg i olika trådar om ryssland så är du direkt inte rätt person att uttala sig om det största hotet i världen.

Det största hotet i världen i nuläget är inte ryssland utan radikal islamism. Samma i Sverige btw.

Citat:
Den här är fin:

Trump: Jag bekostar hela min kampanj själv.
AC: Nej, du accepterar även donationer på din hemsida.
Trump: Nej, det gör jag inte.
AC: Jo, det gör du. På två ställen dessutom.
Trump: Ok, men det är småpengar.
AC: Det är 7 miljoner dollar, en tredjedel av din kampanj.
Trump: Jo, men hattarna kostar pengar att tillverka oxo.

Så hans argument är att hattarna bekostas av donationer från andra och sedan säljs dessa och drar in ännu mer pengar och således "tvättas" pengarna och blir self-funding?

Eller varför inte Sikh:en som ställer den rimliga frågan hur hans folkgrupp ska undvikas att buntas ihop med muslimer i kontexten "krig med radical islam". Trump drar ett långt raljerande svar där han helt och hållet undviker att svara på den frågan.

Eller varför inte hela diskussionen där AC mycket riktigt påpekar att "he started it" är en 5-årings argument. Och när trump säger att han tycker bilden på Cruz fru var en fin bild.

Jag vet att politiker (vilket Trump numera tydligen är) är hala jävlar som glider runt frågor, men sånt här tar ändå priset:

QUESTION: Hello, Mr. Trump. As a world leader, any leader, you need compassion and a willingness to make compromises. Can you give me an example of a time you have learned from your behavior and changed the way you have done something going forward?

TRUMP: Yes. I am somebody -- Jim, thank you. I am somebody that believes in flexibility. And if you notice, Ted Cruz and mostly him, he says he will change, he will negotiate, he will this.

Look, you don't have to stand on the floor of the United States Senate for a day-and-a-half and rant and rave while all the other senators are laughing at you, and by the way, not endorsing him.

Senator Jeff Sessions, one of the most respected men in the Senate, endorsed me, and frankly -- I mean, and he's a great man.

Tack för det tydliga svaret Mr Trump..

Det är fortfarande inte donationer som görs för att påverka Trump på något sätt och det är ju det som är den fundamentala basen i varför han hävdar "Self-Funding". Jovisst, han säljer lite merchandise och får in någon miljon på donerade pengar av folket men DET ÄR INTE PENGAR UTAV LOBBYISTER!!!! Det är den stora skillnaden. Alla kandidater tar emot donationer av folket men Trump är den enda som inte tar emot från lobbyister.

Hur svårt skall det vara att fatta att det är huvudsaken i att ens hävda "self funding"?
2016-03-30, 20:59
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanthehoe
Vad ska man tycka om den där historien med Michelle Fields och Corey Lewandowski?

Här är någon rappgrupp som inte tycker om Trump. https://www.youtube.com/watch?v=nCxJlbCjawg De sjunger b.l.a. "du är inte ens vit, du är gul."

Rappgrupp?

De sjunger om att skjuta Trump med en AK47(eller om de va 74) och går runt som ett gäng babianer på en gata med påkar och skyfflar.

Detta är loosers ifrån ghettona som vill få lite fametime och tror att dem är coola. Samma idioter som poliser tvingas skjuta för de tror att de kan göra som de vill och sen går Black Lives Matter i taket pga detta.

Dessa är menlösa killar och de borde alla skjutas, världen skulle vara en bättre plats då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in