Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-30, 18:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Vad finns?

Exempelvis:
- Uttalande om muslimer
- Kallat mexikaner för våldtäktsmän
- Kallat kvinnor för mindre smickrande saker
- Diverse o-presidentlika saker som att hosta Miss World och vara med i TV-shower
- Ibland en minst sagt kreativ hantering av sanningen

mm, listan kan göras hur lång som helst. Nu säger jag inte att allt ovanstående är dåligt. Jag håller med honom om muslimerna, och visst finns det en och annan mexis som våldtar.

Men det är minst sagt ovanligt för en presidentkandidat...
2016-03-30, 18:59
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Exempelvis:
- Uttalande om muslimer
- Kallat mexikaner för våldtäktsmän
- Kallat kvinnor för mindre smickrande saker
- Diverse o-presidentlika saker som att hosta Miss World och vara med i TV-shower
- Ibland en minst sagt kreativ hantering av sanningen

mm, listan kan göras hur lång som helst. Nu säger jag inte att allt ovanstående är dåligt. Jag håller med honom om muslimerna, och visst finns det en och annan mexis som våldtar.

Men det är minst sagt ovanligt för en presidentkandidat...
Inte det gamla vanliga, nej. Men snaskigt? Det har påpekats tidigare i tråden men med tanke på det extrema ljuset på Trump är bristen på snaskigheter anmärkningsvärd. Ett tecken på att Trump verkligen är intelligent. Mediebolag måste ha staber av grävare som drömmer om att hitta något lik i garderoben, men än så länge är det tyst.
2016-03-30, 19:03
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Rolling Stone kommenterar den senaste skandalen: Lewandowski Saga Gives Terrifying Glimpse Into Trump White House http://www.rollingstone.com/politics/news/lewandowski-saga-gives-terrifying-glimpse-into-trump-white-house-20160330
Ja, Trump är en måttligt bildad individ och en buffel, men denna historia är så sanslöst överdriven.

Att en presidentkandidat inte skulle kunna stå bakom sin kampanjledare för att denne föst undan en reporter som efter upprepade tillsägelser inte avlägsnar sig är trams. Det är ungefär lika gångbart faktum som att attackera Trump för att han skulle ha lyckats dåligt i affärer.

Det är inte direkt svårt att hitta mer komprometterande saker, jag fattar inte varför motståndarsidan lägger energi på rena tramsanklagelser.
2016-03-30, 19:03
Medlem
ziracorns avatar
Sanslöst med Lewandowski-affären - "nästan värre än Lewinsky-sugaavden"!
2016-03-30, 19:07
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Ja, Trump är en måttligt bildad individ och en buffel, men denna historia är så sanslöst överdriven.

Att en presidentkandidat inte skulle kunna stå bakom sin kampanjledare för att denne föst undan en reporter som efter upprepade tillsägelser inte avlägsnar sig är trams. Det är ungefär lika gångbart faktum som att attackera Trump för att han skulle ha lyckats dåligt i affärer.

Det är inte direkt svårt att hitta mer komprometterande saker, jag fattar inte varför motståndarsidan lägger energi på rena tramsanklagelser.
Ja, denna skandal är något som man skulle kunna förvänta sig av svensk media. Att detta sker i USA är häpnadsväckande.
2016-03-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ja, denna skandal är något som man skulle kunna förvänta sig av svensk media. Att detta sker i USA är häpnadsväckande.

Media tror de ska få en "ride"...att de ska surfa på vågen av fruntimmer och negrar och mexikanare som vad man än gör när man interagerar med dem - så är man automatiskt skyldig till något påhittat kulturmarxistiskt brott.

Samma typ av idioter som avbryter tex Sverigedemokraternas partimöten, människor som har en i grunden skev världsbild. Människor som hatar demokrati - och de dödar gärna motståndaren för att den röstar fel.
2016-03-30, 19:29
Medlem
bernad_laws avatar
Ny mätning från Wisconsin:

Cruz 40, Trump 30, Kasich 21.

I huvudsak gjord efter den så kallade "sexskandalen".
2016-03-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
I huvudsak gjord efter den så kallade "sexskandalen".

Vad är det för en skandal, har jag missat? Eller talar du om fallet Michelle Fields?
2016-03-30, 19:36
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vad är det för en skandal, har jag missat? Eller talar du om fallet Michelle Fields?

Försökte han sexuellt ofreda henne också, det har jag inte hört?

Nej, jag tänkte på "skandalen" som skulle sänka Cruz i opinionen. Det verkar inte ha blivit direkt lysande så långt.
2016-03-30, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Försökte han sexuellt ofreda henne också, det har jag inte hört?

Nej, jag tänkte på "skandalen" som skulle sänka Cruz i opinionen. Det verkar inte ha blivit direkt lysande så långt.

Just det, jo jag hörde något avlägset om att Cruz skulle ha varit otrogen med 5 kvinnor. Men som sagt, den skandalen verkar ha gått dåligt, det står inget på Fox eller CNN vad jag kan se.
2016-03-30, 19:40
Medlem
Här är en till poll 6000 st frågade.

Trump 29.437%
Kasich 26.823%
Cruz 25.084%
Undecided 18.656%

https://drive.google.com/file/d/0BwpQSOvk_aoAMDQ1TmJUeW13OTQ/view?pref=2&pli=1
2016-03-30, 19:43
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat: