Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-20, 09:48
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Inte otänkbart att han blir GOP nominerad, men president? Det är en omöjlighet, hur ni Trump fanboys inte kan se det är så sjukt underhållande. Det roligaste av allt skulle vara om Trump fick möta Sanders och se hans och hans väljares reaktion när han blir totalt slaktad i November.

"Öhh vad hände en kommunist slog min rika skitstövel utan konkreta förslag annat än att lönerna var för höga och att vi skulle bygga en ddr-mur. Han förolämpade ju bara alla minoriteter och kvinnor, fattiga och intellektuella. Bara hälften av alla republikanska väljare hatade ju honom? Hur kunde han förlora? Jag får ju inte ihop matten! Han lovade ju so much winning!"

Blir trumph nominerad har han en ganska bra chans att bli president. Det blir i alla fall svårare manipulera. När påven ger sig in i ett lands interna angeläghenheter då har man trampat intressen på tårna.
Räkna med att Cruz köps ut inom en snar framtid så man åtminstånde kan utmana Trumph. Genom att lova honom vicepresidentposten, genom att helt enkelt köpa ut honom (149 millar har bush fått hittils för att driva kampanj (fattar ni vilka summer som finns att tillgå?)), eller genom att helt enkelt hota hans familj till livet. SÅ bli inte förvånade om Cruz hoppar av inom snar framtid med ursäkten att pengarna är slut. Jag hoppas det inte räcker för att besegra Trumph...
2016-02-20, 09:48
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Idag blir Trump bara tvåa, kom ihåg vart ni hörde det först!
Känns upplagt för ett sådant resultat, vinner däremot Trump så blir det garanterat kris inom GOP.
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Sanders skulle ha det svårt mot Trump, Sanders kan ju inte debattera utan på sin höjd läsa innantill - och det knappt utan att somna.
Trump är inte direkt en mästare på debattera heller, lyckas alltid glida av ämnet och går direkt ad hominem när han blir attackerad.
2016-02-20, 09:52
Medlem
Erik Östs avatar
Trump har inte en chans men om han skulle bli vald kommer det inte vara länge.
Nästa presidentmord står för dörren eller så ploppar det plötsligt upp någon slags ofördelaktig skandalnyhet om honom strax före valet som makteliten hållit på för att avslöja i sista stund
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
CounterInsurgency skrev

Ogenomtänkt och direkt kontraproduktivt för hans valkampanj. Han vinner röster på kort sikt i det ointelligenta SC men kommer att förlora överallt annars. Folk är faktiskt rädda för övervakningen och detta kommer att resultera i att flera använder iPhones så länge Apple inte går med på kravet från USA regering.

Man kan faktiskt jaga terrorister effektivt utan Apples medverkan

Läste du verkligen artikeln? Det handlar om den telefon som en av terroristerna i San Bernardino använde, dom mördade alltså 14 människor på en julfest, Apple vägrar hjälpa FBI att öppna den telefonen, för mig är det obegripligt, men det amerikanska justitiedepartement går vidare med saken:

"The Justice Department is pushing forward with its legal fight against Apple, urging a federal judge to compel the tech giant to help the FBI crack open a cellphone left behind by one of the San Bernardino, California, shooters.

"Rather than assist the effort to fully investigate a deadly terrorist attack by obeying this court's [previous order], Apple has responded by publicly repudiating that order," prosecutors wrote in a new filing today.

Syed Farook, who along with his wife, Tashfeen Malik, launched a deadly assault on Dec. 2, 2015, killing 14 of Farook's coworkers at a holiday party."
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Räkna med att Cruz köps ut inom en snar framtid så man åtminstånde kan utmana Trumph. Genom att lova honom vicepresidentposten, genom att helt enkelt köpa ut honom (149 millar har bush fått hittils för att driva kampanj (fattar ni vilka summer som finns att tillgå?)), eller genom att helt enkelt hota hans familj till livet. SÅ bli inte förvånade om Cruz hoppar av inom snar framtid med ursäkten att pengarna är slut. Jag hoppas det inte räcker för att besegra Trumph...

Du menar att tex Bush skulle lova honom en VP-post? Är det inte lite tidigt för det (offentligt i alla fall)? Och vad är ett sådant löfte värt. Jag skulle inte välja bort mitt jobb för ett löfte att få bli VP till en kandidat som har 5 % i stöd.

Det är lite som Paul McCartneys/Beatles låt "Drive My Car".

Citat:
Baby you can be my driver. [...] I got no car and its breaking my heart, but i find a driver and thats a start.
2016-02-20, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -benito-
Det handlar ju inte om vilka telefoner som helst utan om mobiler som använts av personer som begått ett massmord. Ser det som en självklarhet att man måste titta i dem.

Din rätt till "privacy" upphör när du begår grova brott anser jag.

Hur ska ett företag kunna tjäna pengar på att sälja telefoner när de samtidigt går ut med att de gärna ser till att myndigheterna kan kolla igenom dem?

Han verkar ska ha presidentposten till att bestämma över vilka företag som ska bojkottas. Alla utom hans egna antar jag.

Citat:
För inte så längesedan manade presidentkandidaten Donald Trump till bojkott mot varuhuset Macy's som inte sålde kläder från Trumps märke efter hans kommenterar kring mexikanska migranter.

Citat:

Apples argument är att ett sådant agerade skulle skapa en "bakdörr" till en Iphone, som är "alltför farlig att skapa".
– Vi måste ha en öppen debatt, och vi vill att våra kunder och alla medborgare ska förstå vad som står på spel, skriver Apple på sin hemsida.
http://www.expressen.se/nyheter/trump-vill-bojkotta-apple--har-iphone/
2016-02-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Läste du verkligen artikeln? Det handlar om den telefon som en av terroristerna i San Bernardino använde, dom mördade alltså 14 människor på en julfest, Apple vägrar hjälpa FBI att öppna den telefonen, för mig är det obegripligt, men det amerikanska justitiedepartement går vidare med saken:

"The Justice Department is pushing forward with its legal fight against Apple, urging a federal judge to compel the tech giant to help the FBI crack open a cellphone left behind by one of the San Bernardino, California, shooters.

"Rather than assist the effort to fully investigate a deadly terrorist attack by obeying this court's [previous order], Apple has responded by publicly repudiating that order," prosecutors wrote in a new filing today.

Syed Farook, who along with his wife, Tashfeen Malik, launched a deadly assault on Dec. 2, 2015, killing 14 of Farook's coworkers at a holiday party."

Och hur vet man att det bara blir just den telefonen?

Ska ett företag som säljer datorer och telefoner aldrig få säga nej till att öppna upp dem när myndigheter vill? Bra eller?
2016-02-20, 10:04
Medlem
Varför passade inte i den stora tråden om Trump?

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
2016-02-20, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oy456
Tyckte också det var positivt när jag läste rubriken, om att boikotta Apple.
Men han tänker ju tydligen göra det tills Apple ger information till myndigheterna, jag trodde det var tvärt om.
Det tycker jag är dåligt, nu sjönk han i mina ögon lite.

Ja verkligen. Fattar Trump vad det kan innebära om företag tvingas ge myndigheterna tillgång till användares krypterade data? All slags anonymitet och säkerhet på Internet skulle vara i fara. Innan har jag mest tyckt att Trump är en intressant figur som utmanar etablisemanget, men nu fick han nog idiotstatus av även mig. Detta är oacceptabelt och kan bli det som sänker hans kampanj för det är så jävla korkat att det inte är sant.

Jaha, vem ska man hoppas på nu då? Kommunisten Sanders eller stolpskottet Hillary? Shit alltså
Senast redigerad av NeoFlexer 2016-02-20 kl. 10:14.
2016-02-20, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Känns upplagt för ett sådant resultat, vinner däremot Trump så blir det garanterat kris inom GOP.

Trump är inte direkt en mästare på debattera heller, lyckas alltid glida av ämnet och går direkt ad hominem när han blir attackerad.

Attack å person är ad hominem, så det är inte konstigt att han ger tillbaka med samma mynt. Herregud...
2016-02-20, 10:17
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Trump har inte en chans men om han skulle bli vald kommer det inte vara länge.
Nästa presidentmord står för dörren eller så ploppar det plötsligt upp någon slags ofördelaktig skandalnyhet om honom strax före valet som makteliten hållit på för att avslöja i sista stund

Trump-hatare har letat efter någon sådan skandal sedan han sa att han sa att han skulle kandidera, hittills har man hittat noll. Förmodligen för att inget finns.
2016-02-20, 10:20
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
postat av Rosiko

Allvarligt? Trump är ju den överlägset bästa debattören av alla kandidater i bägge partier.

Ingen värdering i det, bara konstaterande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in