Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-20, 08:26
Bannlyst
Spännande dag idag!
2016-02-20, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oy456
Tyckte också det var positivt när jag läste rubriken, om att boikotta Apple.
Men han tänker ju tydligen göra det tills Apple ger information till myndigheterna, jag trodde det var tvärt om.
Det tycker jag är dåligt, nu sjönk han i mina ögon lite.

Som en fucking djävla sten sjönk han. Det hela bygger på att hålla folket korkade och fördummade. Republikanerna menar alltså på allvar att folk inte skall få han kontrollen över sin iPhone men en djävla uzi det kan de få ha för det kan ju inte skada någon

Trump är duktig på att sälja in sig men tänka det kan han då fan inte ...
2016-02-20, 09:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Som en fucking djävla sten sjönk han. Det hela bygger på att hålla folket korkade och fördummade.

Han kör väl på samma taktik som alla andra republikaner?

De har ju en förkärlek till att vilja förvandla USA till en teokratisk diktatur där man utåt påstår sig dyrka den kristna läran men där man egentligen dyrkar ekonomi och pengar.

Citat:
Republikanerna menar alltså på allvar att folk inte skall få han kontrollen över sin iPhone men en djävla uzi det kan de få ha för det kan ju inte skada någon

Att folk inte har förstått att det republikanska partiet inte är en demokratisk lösning är i mina ögon ganska fantastiskt.

Detta är en av (extremt) många anledningar till varför USA är i akut behov av ett multiparti system där olika partier inte riskerar lika starkt att kapas av de som dyrkar tanken om att införa en diktator eller jesusfreaks som bokstavligen rivaliserar fundamentalisterna i mellanöstern.
2016-02-20, 09:24
Medlem
Soterns avatar
Vad händer om Donald Trump blir president?

Kommer han förverkliga muren mot Mexiko, bland många andra, minst sagt, kontroversiella idéer?
Kan det till och med riskera att bli ett (världs)krig?

Karlen verkar ju vara ganska oberäknelig och nyckfull.

Eller är han bara en bra skådespelare?
2016-02-20, 09:29
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Man kan faktiskt jaga terrorister effektivt utan Apples medverkan

Japp, genom att waterboarda dem eller helt enkelt skjuta av dem med kulor doppade i grisblod:

Citat:
North Charleston, SC – Donald Trump closed his South Carolina campaign on Friday with a rambling speech highlighted by a giddy, almost childlike, enthusiasm for torturing and summarily executing the suspected enemies of America in the name of safety.
http://www.msnbc.com/msnbc/trump-hails-torture-mass-killings-pigs-blood-ammo-sc

Har det slutligen brunnit för honom nu?
2016-02-20, 09:29
Medlem
Det hade förmodligen blivit mer ordning och allmänt bättre i USA. En mer skrämmande fråga torde vara "vad händer om Hillary Clinton eller någon annan karriärist vinner valet?" Behöver världen verkligen mer av Obamas totalt katastrofala politik?
2016-02-20, 09:31
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segsomsirap
Trump mot Sanders? Tja, det skulle vara en intressant kamp!

Tror dock inte att Sanders skulle ha så lätt mot Trump. Tänk på att Sanders (iaf i USA) är lååångt ut till vänster, Trump är mer eller mindre i mitten om man ser till helheten enligt republikanerna. Sanders kan aldrig (nåja, man ska aldrig säga aldrig) ta några republikanska röster medan Trump mycket väl kan ta independents och demokrater på högerkanten. Dock ser jag hellre Sanders än Clinton, för Hillary är en krigshetsare. Hon fick även en endorsement från den vidriga Madeleine Albright (https://www.youtube.com/watch?v=RM0uvgHKZe8) som sade att de finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte stödjer kvinnor: https://www.youtube.com/watch?v=msMhG_FUnXE

Nåja, Trump eller Sanders hoppas jag på. Hur galet är det

Sanders skulle ha det svårt mot Trump, Sanders kan ju inte debattera utan på sin höjd läsa innantill - och det knappt utan att somna.

Inte för att vi lär få se den uppgörelsen, ännu tyder inget på att Sanders skulle ha en chans att slå ut Clinton (tyvärr).
2016-02-20, 09:33
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa
Idag blir Trump bara tvåa, kom ihåg vart ni hörde det först!

Jag ska komma ihåg att reta dig för detta löjliga tips redan i natt.
2016-02-20, 09:39
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Stämmer det att han inte har de kvinnliga väljarna bakom sig alls? Har han då någon chans i jämförelse med de andra kandidaterna som Republikanerna har?

Nej, det stämmer inte, Trump var störst bland kvinnorna i NH.
2016-02-20, 09:42
Medlem
-benito-s avatar
Citat:
Som en fucking djävla sten sjönk han. Det hela bygger på att hålla folket korkade och fördummade. Republikanerna menar alltså på allvar att folk inte skall få han kontrollen över sin iPhone men en djävla uzi det kan de få ha för det kan ju inte skada någon

Trump är duktig på att sälja in sig men tänka det kan han då fan inte ...

Det handlar ju inte om vilka telefoner som helst utan om mobiler som använts av personer som begått ett massmord. Ser det som en självklarhet att man måste titta i dem.

Din rätt till "privacy" upphör när du begår grova brott anser jag.
2016-02-20, 09:43
Medlem
Fattar inte varför folk tror att Trump skulle dra in USA i ett världskrig när de för det första redan är i ett och för det andra kritiserat alla krig USA varit med i. Han inser att krig är svindyra och föder islamtistiska extremister.

Vad som skulle hända är att debattklimatet och propagandaapparaten skulle ställas om samt att det skulle bli lite jävla ordning och reda på USAs ekonomi, de har inte haft en budget på hur länge? 9år?
2016-02-20, 09:46
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kommer han förverkliga muren mot Mexiko, bland många andra, minst sagt, kontroversiella idéer?
Kan det till och med riskera att bli ett (världs)krig?

Karlen verkar ju vara ganska oberäknelig och nyckfull.

Eller är han bara en bra skådespelare?

"Krig"? Du menar att Mexico, som betalar för muren, ska anfalla USA?

Sedan är Trump allt annat än "oberäknelig", han är den mest tydliga kandidaten av alla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in