Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-04, 18:18
Medlem
Ny UMASS poll:

Donald Trump 36% -2%
Marco Rubio 15% +3%
Ted Cruz 14%

Marco Rubio börjar krypa närmare Trump som väntat. Ser ut som att Trump tappar det här också om man tittar på hur fel Rubios polls var i Iowa.
2016-02-04, 18:26
Medlem
E.Merckxs avatar
3 nya nationella pollar idag.

Morning Consult 2/2-2/3, 1,508 Registered Voters:

Donald Trump 38%

Ted Cruz 14%

Marco Rubio 12%

https://morningconsult.com/2016/02/bernie-sanders-marco-rubio-ted-cruz-rise-after-iowa/

PPP 2/2-2/3, 531 Likely Voters - Republican:

Donald Trump 25%

Ted Cruz 21%

Marco Rubio 21%

http://www.publicpolicypolling.com/main/2016/02/republican-race-tightens-nationally-clinton-still-solid.html

Ipsos/Reuters (Web) 1/30-2/3, 1,685 Adults:

Donald Trump 36%

Ted Cruz 16%

Marco Rubio 14%

http://big.assets.huffingtonpost.com/2016Reutersipsos.pdf
2016-02-04, 18:35
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ny UMASS poll:

Donald Trump 36% -2%
Marco Rubio 15% +3%
Ted Cruz 14%

Marco Rubio börjar krypa närmare Trump som väntat. Ser ut som att Trump tappar det här också om man tittar på hur fel Rubios polls var i Iowa.

Marginellt. Trump kan dessutom öka. Som jag har sagt innan är inte Iowa den delstaten the Donald skulle vinna. Det är dem andra staterna han skall vinna.
2016-02-04, 18:54
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ny UMASS poll:

Donald Trump 36% -2%
Marco Rubio 15% +3%
Ted Cruz 14%

Som sagt, det räcker med att Rubio kommer nära som tvåa för att han skall ha fortsatt momentum; det som det hela handlar om är att slå förväntningarna. En kraftig uppgång är allt som behövs för att Rubio skall vara med i matchen framgent.

På motsvarande sätt är en tillbakagång för Trump mycket allvarlig, även om han vinner med några procent.
2016-02-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Det finns gott om mexikanska gäng i USA som kommit illegalt in i landet. Och droghandeln florerar över gränsen så allt är inte bra med den latinamerikanska invandringen.

Visst finns det många hårt arbetande hispanics men vill de jobba i USA så skall de komma dit legalt.

Skall man verkligen belöna de som tagit sig in i landet illegalt och låta dem gå före de som följer reglerna.

De skall naturligtvis utvisas, och det skall också alla andra som inte tillhör den Amerikanska urbefolkningen, skicka tillbaka Européerna till Europa
2016-02-04, 19:06
Bannlyst
Som väntat så råfuskade Cruz och är på väg att bli anmäld. Vilken sunkig typ
2016-02-04, 19:07
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag förstår din poäng maallgan.

Men går man tillräckligt långt tillbaka så finns det inga länder men innebär det att man skall ha helt fri invandring idag?

Dessutom har vita varit i Nordamerika tidigare än Columbus bl.a. vikingarna och enligt vissa ännu tidigare.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-04 kl. 19:16.
2016-02-04, 19:11
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper
Som väntat så råfuskade Cruz och är på väg att bli anmäld. Vilken sunkig typ
Här tog vi förlusten ungefär lika bra som the Donald själv gjorde.. Tveksamt om mailet gav någon effekt överhuvudtaget..
2016-02-04, 19:56
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Nej det är sant men att uppföra sig som en femåring bara för att ens motståndare har kört fulspel mot en annan motståndare och därmed fått fler röster än en själv är inte direkt smickrande eller ens något som borde atrahera folk att rösta på honom.

Hur ska han reagera när en annan nations ledare agerar ungefär lika fult, twittra om hur elak denne är och kräva att denne avgår? (Och ja jag hoppas han visar ett vuxnare betende desto närmre vi kommer slutspurten)
Trump beter sig som en barnunge. Ingen diplomatisk förmåga alls.
Jag hade rätt i min första analys av honom.
Mannen har ingen ekonomisk politik värd namnet att presentera. Jag förstår inte vad han vill. Föurutom skydda USA mot muslimer och mexicaner.
Ett virrvarr.
2016-02-04, 20:00
Medlem
SvartChilis avatar
Kan ni som hyllar Trumps storhet förklara för mig vad den består i?
Jag vill väldigt gärna veta hur han kan förbättra någonting i USA och vad hans utrikespolitik kan leda till för världen i övrigt.

Vore tacksam för svar från Trumps anhängare.
2016-02-04, 20:22
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Kan ni som hyllar Trumps storhet förklara för mig vad den består i?
Jag vill väldigt gärna veta hur han kan förbättra någonting i USA och vad hans utrikespolitik kan leda till för världen i övrigt.

Vore tacksam för svar från Trumps anhängare.
Jag vet inte någon som hyllat Trumps storhet i tråden. Han har många karaktärsdrag som kan göra det svårt för honom att vinna.

Stödjer man Trump gör man det av politiska och ideologiska skäl. Han är inte en neokonservativ krigshetsare. Han anser inte att det viktigaste i en konservativ politik är att sänka skatterna för de rika.

Han vill återindustrialisera USA för att ge jobb till vanligt folk som inte är McDonaldsjobb.

Han vill stoppa invandringen förutom av européer.

Han vill bekämpa ISIS och inte Assad.

Han vill ha goda förbindelser med Ryssland och inte ett nytt kallt krig.

Sammanfattningsvis finns det inte en politiker under min livstid i USA som haft ett så aptitligt politiskt program att gå till val på.
2016-02-04, 20:57
Medlem
Trumps Twitter 2-3 tweets per dag vad har hänt, brukade vara 15-20 kanske någon taktik eller så är självförtroendet på nedgång.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in