Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Oj då, man vet hur många som kommer rösta redan dagen innan? Det var inte dåligt.

Som med tittarsiffrorna så lär det bli många rekord framöver med Trump som kandidat no-brainer.
2016-02-19, 16:25
Medlem
baggebo1s avatar
Att Trump skulle välja en vicepresident som utstrålar mest "etablissemang" av alla låter helt ologiskt. Det går emot precis allt det jag lärt mig om Trump som person. Vi får se, men att Trump skulle välja Rubio som VP låter som helt osannolikt. Menved får göra som hen vill med sina pengar, men jag skulle sägas att lyder ni hens tips så kastar ni pengarna i sjön.

Folk gör fortfarande felet att de tror att Trump är en vanlig politiker.
2016-02-19, 16:26
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Hehehe, ja vi kan ju drömma lite! =)

Ska vi drömma oss iväg så låt oss slå på stort och drömma om en återuppståndelse av William Pierce som går in och blir president. Detta i samma veva som Hitler återuppstår och styr upp röran på andra sidan Atlanten.
2016-02-19, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jo, han angriper honom inte speciellt hårt. Men förutom det har jag inte sett något som tyder på att han skulle kunna välja Rubio.
Trump says Rubio sweats too much to negotiate with Putin
Det var ganska hårt
2016-02-19, 16:36
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Att Trump skulle välja en vicepresident som utstrålar mest "etablissemang" av alla låter helt ologiskt. Det går emot precis allt det jag lärt mig om Trump som person. Vi får se, men att Trump skulle välja Rubio som VP låter som helt osannolikt. Menved får göra som hen vill med sina pengar, men jag skulle sägas att lyder ni hens tips så kastar ni pengarna i sjön.

Folk gör fortfarande felet att de tror att Trump är en vanlig politiker.
Inte "helt ologiskt". Tänk på att Trump måste regera också. Han kommer inte att ha en Trump-vänlig kongress tills tidigast efter kongressvalet 2018. Fram tills kommer han tvingas att i någon mån dansa efter etablissemangets pipa och behöva någon som utstrålar etablissemang som kan snacka med kongressen.

Men jag har aldrig sagt att jag skulle bli glad över Rubio som VP. Bara att jag tror det kommer att ske.
2016-02-19, 16:37
Avslutad
Är det bara jag som känner att Trump överanvänder orden "deal" och "negotiate"?
2016-02-19, 16:39
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag tror inte riktigt du förstår hur det här går till. Vicepresidentkandidaten utses efter att en person blivit nominerad. Det handlar alltså inte om att Rubio skulle ge upp kampen om nomineringen utan om att han efter att han förlorat skulle acceptera vp-posten.

Wow, easy there big boy

). Mitt argument är att ett sådant scenario är mycket ovanligt, kan du komma på ett exempel där ngn kämpat till det bittra slutet mot ngn om nomineringen för att sedan slå runt på en öring och istället bli VP för den tidigare motståndare? Hade han varit ok med att bli VP hade han nog hoppat av redan är min tolkning av racet.
2016-02-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CounterInsurgency
Men är de medvetna om det här på den Republikanska sidan? Att främst kandidaterna Ted Cruz och Trump egentligen spelar Demokraterna i händerna?

Hillary verkar ju körd och det som återstår är ju Bernie Sanders. Det trodde jag inte för 1 år sedan att han skulle ha en rejäl chans i ett amerikanskt presidentval.

Jag är ambivalent i frågan vilken kandidat jag helst ser bestiga presidentposten efter Obama. Jag gillar tanken med både Trump och Sanders att de inte är styrda av etablissemanget. En av dessa ser jag helst men de är ju båda som motpoler mot varandra. Safe bet känns ändå som Sanders. Känns inte som han skulle begå vilka tokigheter som helst mot omvärlden men den säkerhetskänslan är inte lika stor om Trump blir president.

Ok trots att jag just nu helst vill se Sanders kan jag inte låta bli att undra hur USA skulle utvecklas under Trump. Det hade varit spännande och se faktiskt. Troligen hade jag nog fått ångra mig snabbt eftersom jag inte är amerikan och ej heller bor i USA.

https://www.facebook.com/NowThisElection/videos/1108148925883263/

Citat:
Donald Trump Accidentally Compares Himself To Bernie Sanders
2016-02-19, 16:43
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein
Ska vi drömma oss iväg så låt oss slå på stort och drömma om en återuppståndelse av William Pierce som går in och blir president. Detta i samma veva som Hitler återuppstår och styr upp röran på andra sidan Atlanten.

Nu tror jag du verkar rätt okunnig om Dr Duke, men det kan du älta i en annat och mer passande tråd.
2016-02-19, 16:45
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Inte "helt ologiskt". Tänk på att Trump måste regera också. Han kommer inte att ha en Trump-vänlig kongress tills tidigast efter kongressvalet 2018. Fram tills kommer han tvingas att i någon mån dansa efter etablissemangets pipa och behöva någon som utstrålar etablissemang som kan snacka med kongressen.

Men jag har aldrig sagt att jag skulle bli glad över Rubio som VP. Bara att jag tror det kommer att ske.
Inte ologiskt ur ett "hur politiker i allmänhet resonerar"-perspektiv. Utan ologiskt ur ett "vad jag lärt mig om Trumps karaktär"-perspektiv. Trump bryr sig inte om det "republikanska partiet". Han bryr sig inte om "hur man ska göra". Han vill revolutionera den amerikanska politiken.

Min magkänsla säger någon utanför politiken, kanske någon ur det militära. Jag tror Trump kommer att välja någon med bred förankring som kan tilltala även demokrater. Ingen typiskt "konservativ".
2016-02-19, 16:47
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Trump says Rubio sweats too much to negotiate with Putin
Det var ganska hårt

Jo, men det är förvisso mer personliga omdömen än politisk kritik va. Han sa ju också att Rubio har stått och svettats så mycket i de senaste debatterna och varit så nervös att det blev pinsamt. Ett ganska passande omdöme enligt mig. Jag vet inte vad Rubio skulle kunna tillföra Trump och tror aldrig han finns på en lisa av ev VP:s (rimligtvis finns det redan ju en sådan lista som Trump funderar över redan nu)
2016-02-19, 16:49
Bannlyst
Ursäkta mig , men jag ifrågasätter skarpt undersökningar som visar att Trump slår Hillary. Enligt Metro idag ogillar 3 av 5 amerikaner Trump. Lycka till att vinna presidentvalet. Samma med de knäppa undersökningarna före valet 2012 som visade jämnt skägg mellan Obama och Romney.
Senast redigerad av Spacetime. 2016-02-19 kl. 17:00.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in