Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-19, 15:47
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det handlar väl inte om vad Rubio "nöjer sig med" utan vad väljarna bestämmer? Hur tänkte du där egentligen?

Finns ju både fördelar i att köra som VP. Men om vi utgår att Rubio tror att Trump kan vinna så undrar jag om det är den bästa rollen om han vill pröva igen 2020. Vinner Trump så lär han förmodligen köra igen 2020, att att som VP utmana den sittande presidenten är ju vågat, kanske tom unherad of?
2016-02-19, 15:54
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Finns ju både fördelar i att köra som VP. Men om vi utgår att Rubio tror att Trump kan vinna så undrar jag om det är den bästa rollen om han vill pröva igen 2020. Vinner Trump så lär han förmodligen köra igen 2020, att att som VP utmana den sittande presidenten är ju vågat, kanske tom unherad of?
Inte 2020, men 2024. Han är ju bara en liten gosse. Åtta år i Vita huset kommer i praktiken garantera honom presidentposten efter det om inte regimen Trump blir ett fiasko. Om beslutet ligger hos Rubio så är det nog snarast det som avgör: Tror han att Trump klarar av att vara president?

Jag lämnar den här debatten nu. Ville bara vara först i tråden med att förutse the next vice president of the United States.
2016-02-19, 15:57
Avslutad
Jag skulle inte vilja se Rubio på någon post i Trumps administration över huvud taget.
2016-02-19, 16:01
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Precis som NBC/WSJ:s nationella poll står den ut rätt kraftigt.

Övriga polls för SC ger differensen dem emellan:

17
16
13
12
16
18
21

Och så denna på 5.

Nationellt står samma opinionsundersökning ut på samma sätt

21
15
17
17

Och så NBC/WSJ på -2.

Det är något som är väldigt märkligt med dessa polls.
Jo, så verkar det va. Nya mätningar på RCP nu som ger Trump de "vanliga" siffrorna.
2016-02-19, 16:02
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Det handlar väl inte om vad Rubio "nöjer sig med" utan vad väljarna bestämmer? Hur tänkte du där egentligen?
Du kommer från helt fel vinkel, väljarna bestämmer ju inte VP så det är irrelevant...

Fundera på när senast en VP kandidat pollade nationellt top 3 så här långt in i nominergsprocessen istället.
2016-02-19, 16:02
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Inte 2020, men 2024. Han är ju bara en liten gosse. Åtta år i Vita huset kommer i praktiken garantera honom presidentposten efter det om inte regimen Trump blir ett fiasko. Om beslutet ligger hos Rubio så är det nog snarast det som avgör: Tror han att Trump klarar av att vara president?

Jag lämnar den här debatten nu. Ville bara vara först i tråden med att förutse the next vice president of the United States.

Men att Republikanerna vinner TRE val i rad är ju iofs väldigt ovanligt, även om jag håller med dig.

Men som sagt, jag tror att det blir någon från näringslivet om Trump når så långt.
2016-02-19, 16:06
Medlem
Menveds avatar
Till och med Jeb, som konverterat till katolicismen, kritiserar påven.

http://thehill.com/blogs/ballot-box/presidential-races/269988-bush-on-pope-francis-rebuking-trump-i-dont-think-he

Påven har trampat ordentligt i klaveret.
2016-02-19, 16:09
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Du kommer från helt fel vinkel, väljarna bestämmer ju inte VP så det är irrelevant...

Fundera på när senast en VP kandidat pollade nationellt top 3 så här långt in i nominergsprocessen istället.
Jag tror inte riktigt du förstår hur det här går till. Vicepresidentkandidaten utses efter att en person blivit nominerad. Det handlar alltså inte om att Rubio skulle ge upp kampen om nomineringen utan om att han efter att han förlorat skulle acceptera vp-posten.
2016-02-19, 16:09
Medlem
Baruch.Goldsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapple-
Hoppas att DT för samtal med Ben Carson. Med en svart som VP, då är det redan klappat och klart.

Om vi bortser ifrån det faktum att mannen är en idiot vilket bör diskvalificera honom redan där, på vilket sätt ska det vara en fördel att han är neger? Trump har kommit till att bli en symbol för det vita Amerikas kulturkamp och det hade varit ett bakslag för den kamp han fört hittills ifall han ska börja kvotera in svartingar i sin ledning i förhoppning om att få judarnas godkännande, vilket han inte kommer få oavsett.

Den optimala VP:n vore f.ö. David Duke.
2016-02-19, 16:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baruch.Goldstein

Den optimala VP:n vore f.ö. David Duke.

Hehehe, ja vi kan ju drömma lite! =)
2016-02-19, 16:17
Medlem
Redan klart att det blir rekord i valdeltagande under lördagen vilket kommer gynna Trump.

https://www.youtube.com/watch?v=W-AU1WMgQao
2016-02-19, 16:18
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Redan klart att det blir rekord i valdeltagande under lördagen vilket kommer gynna Trump.
Oj då, man vet hur många som kommer rösta redan dagen innan? Det var inte dåligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in