Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-19, 16:52
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Ursäkta mig , men jag ifrågasätter skarpt undersökningar som visar att Trump slår Hillary. Enligt Metro idag ogillar 3 av 5 amerikaner Trump. Lycka till att vinna presidentvalet. Samma med de knäppa undersökningarna förre valet 2012 som visade jämnt skägg mellan Obama och Romney.

"Enligt Metro"

Oavsett vad som händer så kan vi konstatera att man med Trump kommer att resa sig igen, om det inte går an och man får Sanders så får vi ändå lite underhållning genom att se en total kollaps.
2016-02-19, 16:58
Avslutad
Citat:
Ursäkta mig , men jag ifrågasätter skarpt undersökningar som visar att Trump slår Hillary. Enligt Metro idag ogillar 3 av 5 amerikaner Trump. Lycka till att vinna presidentvalet. Samma med de knäppa undersökningarna förre valet 2012 som visade jämnt skägg mellan Obama och Romney.
Men det blev ju jämt skägg...?
2016-02-19, 17:12
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Tror mycket lutar åt att Trump kommer välja Rubio som vp om han vinner nomineringen. Man kan tycka vad man vill om det men det är det sannolika.

Trump nämner Rubio då och då i intervjuer men aldrig ett ont ord. När han ombads kommentera Rubios debattfiasko så kallade han Rubio en nära vän och sa att han var övertygad om att Rubio skulle komma igen.

Rubio försvarade Trump mot påvens attack idag. Det hade varit lätt för Rubio att passa den frågan, men det gjorde han inte.

Om det går att spela på en vicepresidentkandidat för Republikanerna någonstans så tror jag man kan tjäna en hel del pengar om man spelar på Rubio. Tror jag ska göra det.

Inte riktigt va?

http://www.bloomberg.com/politics/articles/2015-11-02/donald-trump-uses-debate-controversy-to-jab-marco-rubio

http://www.msnbc.com/morning-joe/watch/trump--rubio-sweats-more-than-anyone-ive-seen-531405891812

http://www.theguardian.com/us-news/video/2015/sep/25/donald-trump-booed-marco-rubio-clown-video

https://www.youtube.com/watch?v=OxBZiH6WL-Y

Kan i och för sig tänka mig att du är på rätt spår, och att han tar någon som är väldigt "moderate" och etablerad om han får välja VP.
2016-02-19, 17:14
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Han är inte chanslös på något vis, men jag skulle säga att det är mer troligt att han förlorar än att han vinner om han blir nominerad. Jag tror t ex att han skulle kunna hantera det komprometterande materialet som finns kring Hillary klart mycket bättre än Sanders har gjort, och han skulle kunna vinna poänger på hennes skenhelighet i frågan om beroendet av Wall Street. Mot Bernie har han inte lika många givna angreppspunkter, där blir det svårare.

Cruz tror jag skulle ha minst lika svårt att vinna, den enda som jag tror skulle ha en god chans är Rubio. Hans politik är dock en direkt fortsättning av det republikanska partiets misslyckade geopolitik så jag hoppas verkligen inte han vinner presidentvalet.

Räcker som sagt med att se hur fort Rubio föll som en sten efter en sändning, mycket kan hända om Trump väl börjar ge sig på Hillary/Sanders.
2016-02-19, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Räcker som sagt med att se hur fort Rubio föll som en sten efter en sändning, mycket kan hända om Trump väl börjar ge sig på Hillary/Sanders.

Trump hade kunnat kontra till skillnad från den roboten.
2016-02-19, 17:21
Medlem
Y2Ws avatar
Felpost
Senast redigerad av Y2W 2016-02-19 kl. 17:23.
2016-02-19, 17:23
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Jag tror nog man kan säga att den bästa debattören både bland Reps och Dem:s kandidater är just Trumf.

Nu är det ju inte bara det som avgör ett val, men det spelar ju in.
2016-02-19, 17:24
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursäkta mig , men jag ifrågasätter skarpt undersökningar som visar att Trump slår Hillary. Enligt Metro idag ogillar 3 av 5 amerikaner Trump. Lycka till att vinna presidentvalet. Samma med de knäppa undersökningarna före valet 2012 som visade jämnt skägg mellan Obama och Romney.

GW Bush hade betydligt sämre "anti-siffror" när han vann mot John Kerry.

Tro liksom inte att du kan läsa dig politik genom att läsa notiser i en gratistidning.
2016-02-19, 17:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Min magkänsla säger någon utanför politiken, kanske någon ur det militära.
Min magkänsla kanske inte var nåt vidare. Inte om man får lita på Trump...
Citat:
“it would be better for me to choose somebody that’s very political that can help us out politically because I got a lot of other qualities and I’m very political also, but I don’t think we need two guys like me.”
Citat:
I would think because of the fact that while I’m very political, I’m not a politician, I would want to choose a politician. I’m a business man.”
http://dailycaller.com/2016/02/10/trump-reveals-thought-process-for-choosing-his-vice-president-video/

Eller så är min magkänsla bättre på att bedöma Trump än Trump själv.
2016-02-19, 17:31
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Måste vara första gången Påven lägger sig i ett internt partival någonsin. Och det lär ju knappast vara hans egen idé (jag tror inte han följer det Republikanska partiet speciellt noga).

Det är ganska stora och mäktiga krafter som Trump har emot sig, detta visar att han är på helt rätt spår.

Kommentar på YouTube under en video där Trump svarar på just det om Påven.

Did the pope mention he still cant control the pedophiles in his church? Did the pope mention the Vatican's bank is owned by Rothschild? Did the pope mention his negligence on getting the facts first? Is it ironic the Vatican has a "border wall"?
2016-02-19, 17:32
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Min magkänsla kanske inte var nåt vidare. Inte om man får lita på Trump...

http://dailycaller.com/2016/02/10/trump-reveals-thought-process-for-choosing-his-vice-president-video/

Eller så är min magkänsla bättre på att bedöma Trump än Trump själv.

Jag håller med din analys, blir det aktuellt at utse en VP så blir det någon ur arbetslivet, eller en oberoende - ingen motkandidat i alla fall.

Så ja - vi kan Trump bättre än Trump själv!
2016-02-19, 17:48
Medlem
baggebo1s avatar
18:00 LIVE Stream: Donald Trump Rally in Myrtle Beach, SC

https://www.youtube.com/watch?v=5sf6_J39j-I

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här