Citat:
Ursprungligen postat av
kristofferG
Det är bara förnekelse, förnekelse och åter förnekelse bland Trump-motståndare. "Han kan inte vinna". "Amerikanarna kan inte vara så dumma". "Han är rasist". "Han är Fascist". "Han är nazist". "Min mormor hade varit en bättre president". "Han är dum i huvudet".
Jag har ännu inte hört ETT ENDA vettigt argument från vänstern/liberaler angående Trumps presidentplaner och varför han nu inte skulle kunna bli president. Det är bara personangrepp, påhopp, vedervärdigt beteende helt enkelt från vänstern, och framförallt liberaler. Men, jag räknar den nya vänstern (HBTQ, flyktingar, rosa feminist-hår etc.) till liberaler.
Kom med ett ordentligt och vettigt argument istället för påhopp. Ni kan inte använda er av härskartekniker och förlöjligande av motparten bara för att ni inte förmår argumentera för er sak.
Att han ligger under tvåsiffrigt mot Bernie och t.om bakom Hillary ? Att hans väljarbas är för liten?. Vita hetero män och kvinnor räcker liksom inte även om man får 100% av dem. Han har hela GOP etablissemanget emot sig, och det finns republikaner i kongressen och senaten som sagt att dem hellre stödjer Sanders än Trump, så illa är det. Partiet kommer göra allt dom kan för att hålla Trump och Cruz borta. Sen finns teorin att alla som gillar Trump redan stödjer honom, att han inte är ett andrahands val för många vilket skulle innebära att när det blir ett 3-horse-race så blir det mycket jämnare än nu.
Men det är i huvudvalet han skulle få enorma problem, väldigt lite (annat än att alla avskyr Hillary så mycket att dom inte skulle orka bry sig eller rösta på Trump för att jävlas) talar för honom.. Jag är btw verkligen inte vänster om du nu skulle få för dig det.