Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-11, 21:38
Medlem
kristofferGs avatar
Det är bara förnekelse, förnekelse och åter förnekelse bland Trump-motståndare. "Han kan inte vinna". "Amerikanarna kan inte vara så dumma". "Han är rasist". "Han är Fascist". "Han är nazist". "Min mormor hade varit en bättre president". "Han är dum i huvudet".

Jag har ännu inte hört ETT ENDA vettigt argument från vänstern/liberaler angående Trumps presidentplaner och varför han nu inte skulle kunna bli president. Det är bara personangrepp, påhopp, vedervärdigt beteende helt enkelt från vänstern, och framförallt liberaler. Men, jag räknar den nya vänstern (HBTQ, flyktingar, rosa feminist-hår etc.) till liberaler.

Kom med ett ordentligt och vettigt argument istället för påhopp. Ni kan inte använda er av härskartekniker och förlöjligande av motparten bara för att ni inte förmår argumentera för er sak.
2016-02-11, 21:39
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Det är ju inte sant. Trumps stöd är inom republikanska partiet. Tro inget annat. Ekonomin har förbättrats markant och arbetslösheten är runt 4%. Obama har gjort helt OK ifrån sig inrikes. Utrikes får jag känslan att han känner sig bunden. Tänker då främst striden mot ISIS. Men det är en svår situation.

Nej, Trump har inte alls bara stöd bland republikaner. Sen är USAs ekonomi ett fuskbygge, det är inte svårt att få ned arbetslösheten när folk försvinner från arbetsmarknaden. Obama är såvitt jag minns den minst populäre presidenten i historien och det beror på att han varit en total katastrof såväl inrikespolitiskt som utrikespolitiskt. Möjligen har han klåpat sig mindre inrikespolitiskt. Men Obama kommer att ligga demokraterna i fatet, det är ett som är säkert.
2016-02-11, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det är bara förnekelse, förnekelse och åter förnekelse bland Trump-motståndare. "Han kan inte vinna". "Amerikanarna kan inte vara så dumma". "Han är rasist". "Han är Fascist". "Han är nazist". "Min mormor hade varit en bättre president". "Han är dum i huvudet".

Jag har ännu inte hört ETT ENDA vettigt argument från vänstern/liberaler angående Trumps presidentplaner och varför han nu inte skulle kunna bli president. Det är bara personangrepp, påhopp, vedervärdigt beteende helt enkelt från vänstern, och framförallt liberaler. Men, jag räknar den nya vänstern (HBTQ, flyktingar, rosa feminist-hår etc.) till liberaler.

Kom med ett ordentligt och vettigt argument istället för påhopp. Ni kan inte använda er av härskartekniker och förlöjligande av motparten bara för att ni inte förmår argumentera för er sak.

En sak jag undrar bara, hur skulle du svara ifall någon nämner alla hans olika påhopp som t.ex. På Fiorina eller han handikappreportern?
2016-02-11, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Lustigt. Jag hittade det direkt.

Exakt så kommer jag ihåg det.

http://www.seattletimes.com/opinion/the-trump-putin-bromance-a-reason-for-concern/
Seattle Times räknas väl inte som en av de större, eller det kanske den gör, men inte ev de största, även om den känns seriös. Men men, så tror jag inte Putin kallade honom det, och ett geni heller som Trump sade. Just med ordet geni bara så tänker jag på typ Michelangelo.
Senast redigerad av calling-dannyboy 2016-02-11 kl. 21:47.
2016-02-11, 21:48
Medlem
freeriderXIIs avatar
Huruvida Trump använder sig av olämpliga svärord eller förolämpningar är mindre viktigt än hur USA skyddar sina gränser och styr upp sin utrikeshandel med det fuskande Kina.

För många amerikaner är invandringsfrågan så viktig att han kan begå i princip hur många klavertramp som helst och ändå ha deras stöd.

De gillar också att han inte är politiskt korrekt.

Många brukar kritisera hans ton, bl.a. Jeb Bush, men som Trump påpekade så hugger IS av kristna huvuden i Mellan Östern, då finns det viktigare saker än hans ton.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-11 kl. 21:52.
2016-02-11, 21:53
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calling-dannyboy
Seattle Times räknas väl inte som en av de större, eller det kanske den gör, men inte ev de största, även om den känns seriös. Men men, så tror jag inte Putin kallade honom det, och ett geni heller som Trump sade. Just med ordet geni bara så tänker jag på typ Michelangelo.
Citat:
“There is no doubt that he is a very bright and talented man,” the Russian leader said. “It is not our business to assess his merits; that is up to the U.S. voters. But he is an absolute leader of the presidential race.” In Russian, the word for “bright” has several meanings, including outstanding, brilliant and even gaudy.
http://www.nytimes.com/2015/12/18/world/europe/vladimir-putin-russia.html

Här kan vi nog avsluta diskussionen.
2016-02-11, 21:54
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlarren
En sak jag undrar bara, hur skulle du svara ifall någon nämner alla hans olika påhopp som t.ex. På Fiorina eller han handikappreportern?
Många av hans "påhopp" är tagna helt ur sitt sammanhang och nermalt till en 5-sekundersloop som medierna spyr ut till pöbeln.
2016-02-11, 22:03
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:

Det främsta skälet till att Trump inte kan bli president torde ju vara att han ligger efter i alla opinionsmätningar jämfört både med Hillary och Sanders? Den som har störst chans mot de båda enligt undersökningarna så långt är Rubio.

Min största oro för Trump är att han skall vinna republikanernas nominering och därmed kratta manegen för Sanders.
2016-02-11, 22:07
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Den som har störst chans mot de båda enligt undersökningarna så långt är Rubio.
Rubio måste vara det största luftslottet i amerikansk politisk historia. Helt obegripligt att etablissemanget vill satsa på honom.
2016-02-11, 22:10
Medlem
freeriderXIIs avatar
Rubio är verkligen som ett tomt skal fullt med plattityder, dvs ett intetsägande påstående, som ibland är en kliché.

2016-02-11, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
http://www.nytimes.com/2015/12/18/world/europe/vladimir-putin-russia.html

Här kan vi nog avsluta diskussionen.
Det har olika betydelser på svenska också. Men jag tror inte det var innebörden av det Putin menade.
Översätter man "bright" från engelska till svenska så är en av träffarna "lysande". http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/bright
Söker man en synonym till ordet lysande så kommer briljant upp. http://www.synonymer.se/?query=lysande
Senast redigerad av calling-dannyboy 2016-02-11 kl. 22:49.
2016-02-11, 22:19
Medlem
Drinis avatar
Citat:

Att han ligger under tvåsiffrigt mot Bernie och t.om bakom Hillary ? Att hans väljarbas är för liten?. Vita hetero män och kvinnor räcker liksom inte även om man får 100% av dem. Han har hela GOP etablissemanget emot sig, och det finns republikaner i kongressen och senaten som sagt att dem hellre stödjer Sanders än Trump, så illa är det. Partiet kommer göra allt dom kan för att hålla Trump och Cruz borta. Sen finns teorin att alla som gillar Trump redan stödjer honom, att han inte är ett andrahands val för många vilket skulle innebära att när det blir ett 3-horse-race så blir det mycket jämnare än nu.

Men det är i huvudvalet han skulle få enorma problem, väldigt lite (annat än att alla avskyr Hillary så mycket att dom inte skulle orka bry sig eller rösta på Trump för att jävlas) talar för honom.. Jag är btw verkligen inte vänster om du nu skulle få för dig det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in