Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-11, 21:13
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Obama var helt uträknad ett år innan valet mot Romney. Trumps negativa röster är annorlunda. Hans åsikter är oförenliga med kritikerna. De avskyr honom. Hillary utesluter inte grupper. Hon är ökänd för sin opportunism.
Ett år innan valet var ju primärvalen inte ens inledda. Men så fort kandidaturerna var klara ledde Obama i princip ständigt

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2012/president/us/general_election_romney_vs_obama-1171.html#polls

Det finns en enorm avsky mot Hillary också. Hillary är väldigt illa sedd bland republikaner, jag skulle i princip likställa den avsky som finns mot henne mot den avsky som finns för Trump.

Sedan finns det indikationer på att Trump faktiskt klarar sig bättre än andra republikaner bland minoriteter, trots sin hårda retorik

Citat:
40 percent of blacks are lining up behind Trump, as are 45 percent of Hispanics, and even nearly 19 percent of Asians. Blacks and Hispanics, in fact, even support Trump at a higher level than whites.

https://www.allenbwest.com/2016/01/whoa-look-which-gop-candidate-has-the-highest-minority-support/
2016-02-11, 21:14
Medlem
GunsAndHorsess avatar
No matter how bad a situation seems, ask yourself: What can I gain from this situation? What are the opportunities here? Smart choices//
Senast redigerad av GunsAndHorses 2016-02-11 kl. 21:19.
2016-02-11, 21:18
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vem riktar du dig till?
Alla?

Trump har inte ens knappt hunnit börja sin attack mot Hillary och Sanders när han blir det republikanska partiets kandidat kommer han börja äta in avståndet vem det än blir.
Senast redigerad av freeriderXII 2016-02-11 kl. 21:20.
2016-02-11, 21:19
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Ni tror väl inte på allvar att Trump blir president? Han är alldeles för radikal. Mitt Romney är en demokrat i jämförelse och han blev fullständigt annihilerad i valet. Det demografiska läget omöjliggör en Trump-seger. Han har förolämpat minoritetsgrupper som snart inte längre är en minoritet. Det ska krävas en masshypnos för en Trump-seger. Med det sagt ger jag inte någon av kandidaterna någon större chans mot Hillary. Och Hillary är en svag kandidat, men republikanerna är tokiga numera.

Efter 16 år av Bush-Obama demolering av USA(och övriga världen) så verkar amerikanerna ha förstått att det krävs radikala förändringar. Annars hade Trump aldrig fått ett sånt stöd som han nu har. Hillary är en neo-con kandidat precis som alla republikanska kandidater utom Trump. Ställd mot den skandaliserade Hillary så kommer Trump att vinna. Det kan bli svårare mot Sanders men det skulle förvåna mig om amerikanerna verkligen väljer en kommunistjude som ny president.
Senast redigerad av Aegishjalmr 2016-02-11 kl. 21:22.
2016-02-11, 21:20
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vem riktar du dig till?
Alla?

Frågar du mig? Så ja, om man förlorar nånstans, om det går dåligt så ska man försöka att ha dessa frågor i huvet.
2016-02-11, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Jag har ett mycket starkt minne av att ordet han använde översattes med "brilliant". Trump är ju en dröm för Putin. Självklart vill han göra allt han kan för att Trump ska bli vald, även om det inte är mycket han kan göra.

Dessutom har säkert Putin via sina rådgivare fått veta att Trump har vissa narcissistiska personlighetsdrag som gör honom svag för beröm. Detta var också en del av kritiken i amerikansk media efter att Trump hade blivit smickrad av Putins ord.

Intressant artikel i WSJ om organisationen bakom Trump, som leds av Corey Lewandowski som jag personligen inte ser som någon stjärna.

För att läsa artiklar i WSJ i fulltext måste man först googla artikeln så här kommer google länk. Klicka på översta träffen.

https://www.google.se/search?q=Meet+the+Man+Who+Helps+Trump+Be+Trump&rlz =1CATAAA_enSE635SE635&oq=Meet+the+Man+Who+Helps+Tr ump+Be+Trump&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&es_ sm=93&ie=UTF-8
Googlar jag Trump+ Putin+briljant så får inga träffar från de största medierna.
Googlar jag däremot Trump+Putin+Bright så får jag träffar från b.l.a. CNN, Washington Times, Newsweek och BBC.
2016-02-11, 21:24
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vem håller du på i primärvalen då GunsAndHorses?
2016-02-11, 21:28
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Vem håller du på i primärvalen då GunsAndHorses?

Vet du, jag har hört så mycket om business män som blir politiker, är det verkligen smart? Han kommer att vilja investera i sina fastigheter tex Trump och sen häver han ur sig en massa goja ibland. Jag har inte hört honom säga nånting eller ens försökt komma på en lösning på sjukvården. Varför kan dom inte ha som våran här i Sverige?
2016-02-11, 21:30
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Och skolan, varför gör dom inte den gratis som i Sverige för amerikanska medborgare, utländska kan betala en summa.
2016-02-11, 21:31
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Hur ska dom lösa fattigdomen?
2016-02-11, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Efter 16 år av Bush-Obama demolering av USA(och övriga världen) så verkar amerikanerna ha förstått att det krävs radikala förändringar. Annars hade Trump aldrig fått ett sånt stöd som han nu har. Hillary är en neo-con kandidat precis som alla republikanska kandidater utom Trump. Ställd mot den skandaliserade Hillary så kommer Trump att vinna. Det kan bli svårare mot Sanders men det skulle förvåna mig om amerikanerna verkligen väljer en kommunistjude som ny president.

Det är ju inte sant. Trumps stöd är inom republikanska partiet. Tro inget annat. Ekonomin har förbättrats markant och arbetslösheten är runt 4%. Obama har gjort helt OK ifrån sig inrikes. Utrikes får jag känslan att han känner sig bunden. Tänker då främst striden mot ISIS. Men det är en svår situation.
2016-02-11, 21:33
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calling-dannyboy
Googlar jag Trump+ Putin+briljant så får inga träffar från de största medierna.
Googlar jag däremot Trump+Putin+Bright så får jag träffar från b.l.a. CNN, Washington Times, Newsweek och BBC.
Lustigt. Jag hittade det direkt.
Citat:
Trump has been fulsome in his praise for Putin. He refers to the Russian leader as “a man so highly respected within his own country and beyond” that they “would get along very well”. Putin calls Trump “brilliant” and “an outstanding and talented personality.”
Exakt så kommer jag ihåg det.

http://www.seattletimes.com/opinion/the-trump-putin-bromance-a-reason-for-concern/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in