Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-02, 10:59
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Det är rätt så mycket tvärtom. Folket litar inte på en extrem högerkristen kandidat.
Vad yrar du i? Skillnaden mellan Cruz och Trump är att Cruz faktiskt är en extrem högerkristen kandidat. Trump låtsas bara och skämmer ut sig med sitt bibelsnack.
Citat:
Trump går mycket bättre än Cruz i de stora staterna.
Återstår att se. Ska mycket till för att Trump ska lyckas vända på detta, särskilt när han nästan förlorade till Marco pro immigration rubio.
2016-02-02, 11:05
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Och du tror Trump är bättre än Cruz? Som vill bannlysa muslimer, bygga en stor mur mot Mexico. Han kommer aldrig vinna kandidaturen. Jag har sagt Cruz hela tiden och det började bra. Trump såg ut som en ledsen nallebjörn på podiet när han gratulerade Cruz. Den här "karriären" kommer inte göra Trump gott i framtiden.

Spelbolagen tror numer på Rubio:

http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/republican-candidate

Jag tror att han kommer att ta nomineringen till sist, vilket är tack och lov då han verkar klart vettigast bland de republikanska kandidaterna. Dessutom har han god chans att slå både hobby-Lenin och Häxallry.

Undrar om Putin beundrar honom också...
2016-02-02, 11:08
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Vad yrar du i? Skillnaden mellan Cruz och Trump är att Cruz faktiskt är en extrem högerkristen kandidat. Trump låtsas bara och skämmer ut sig med sitt bibelsnack.

Jag syftade på Cruz när jag menade extrem högerkristen. Trump är inte det, och har aldrig framställt sig som högerkristen, och än mindre extrem högerkristen.
2016-02-02, 11:12
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

http://www.oddschecker.com/politics/us-politics/us-presidential-election-2016/republican-candidate

Jag tror att han kommer att ta nomineringen till sist, vilket är tack och lov då han verkar klart vettigast bland de republikanska kandidaterna. Dessutom har han god chans att slå både hobby-Lenin och Häxallry.

Gillar inte att Rubio sticker upp. Han är extrem i de flesta upphaussade frågorna. Abortfrågan exempelvis. Han säger strängt nej till abort även om kvinnan har blivit brutalt våldtagen och har livshotade skador. Trump och Cruz är helt klart bäst lämpade.
2016-02-02, 11:20
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Jag syftade på Cruz när jag menade extrem högerkristen. Trump är inte det, och har aldrig framställt sig som högerkristen, och än mindre extrem högerkristen.
Tremendously Religious Donald Trump Shows the Evangelicals His Bible
Donald Trump Can't Name His Favorite Verse in the Bible
Donald Trump says he loves the Bible and is prepared to quote scripture
Donald Trump: "Nothing beats the Bible"
Donald Trump Puts Money in Communion Plate, Says He 'Thought It Was for Offering'
After Saying He Goes ‘A Lot,’ Trump’s Church Says He’s Not an Active Member
Donald Trump Attends Iowa Presbyterian Church, Pastor Speaks of Syrian Refugees in Sermon
2016-02-02, 11:36
Medlem
Savoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law

Tror Rubios agerande när det väl kom till kritan, Syrien-omröstningen, kommer att förfölja honom bra länge:

http://www.politico.com/story/2015/05/marco-rubio-the-hawk-turned-dovish-on-syria-in-2013-118229

Sedan har han säkert större chans än Trump i längden och kan genom sin låga ålder vara den friska fläkt och nystart amerikaner hoppas på (och som väl är anledningen till Trumps nuvarande popularitet).
2016-02-02, 11:36
Medlem
Citat:
Gillar inte att Rubio sticker upp. Han är extrem i de flesta upphaussade frågorna. Abortfrågan exempelvis. Han säger strängt nej till abort även om kvinnan har blivit brutalt våldtagen och har livshotade skador. Trump och Cruz är helt klart bäst lämpade.

Även Cruz är abortmotståndare på samma sätt, skillnaden är att han av taktiska skäl håller käft om det.

Om Trump skulle vinna skulle han efter ett år bli hatat eftersom han inte skulle få mycket gjort.
Det är inte presidenten som bestämmer, Presidenten är bara en som lägger fram förslag till senaten.
Se bara vad lite Obama kunde göra angående sjukförsäkringarna eller att stänga Guantanamo, när han fick läsa igenom de hemligstämplade rapporterna om fångarna så kunde han inte stänga eftersom de skulle genast ansluta sig till olika terrororganisationer.

Det är många andra krafter som bestämmer i USA än presidenten som han måste ta hänsyn till.
Om Trump dabbar sig så kommer det stå 10.000 pers utanför vita huset och skandera.

Med tanke på hans kvinnosyn så kommer dessutom en ny Ovala Rummet skandal bli aktuell.
Om Trump tror att han ens kommer kunna genomföra ett av sina knäppa förslag tror han fel, Militären lyder inte en galning, om de märker att han sätter USA:s säkerhet på spel kommer de se till att vicepresidenten tar över.
2016-02-02, 11:43
Medlem
Jag förstår inte riktigt vad som gäller, några säger att detta var dödsstöten för Trumps del och andra säger att vinsten är säker i kommande val. Hur viktigt var det som skedde i Iowa egentligen och har man ingen aning på ett ungefär om hur det kommer att se ut i kommande primary elections?

Personligen är jag ganska säker på att Trump inte blir nästa president, det känns inte realistiskt helt enkelt.
2016-02-02, 12:01
Medlem
kristofferGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeha12
Jag förstår inte riktigt vad som gäller, några säger att detta var dödsstöten för Trumps del och andra säger att vinsten är säker i kommande val. Hur viktigt var det som skedde i Iowa egentligen och har man ingen aning på ett ungefär om hur det kommer att se ut i kommande primary elections?

Personligen är jag ganska säker på att Trump inte blir nästa president, det känns inte realistiskt helt enkelt.
En sak som är säker är att Trump är den ende republikanska kandidaten som har en chans att vinna mot Hillary/Bernie. Varken Cruz eller Rubio har möjligheten att slå den demokratiske kandidaten.

Trump leder med 22%-enheter i New Hampshire. De som säger att nådastöten är kommen för Trump är förmodligen liberaler som tror att Cruz skulle vara bättre på något sätt, men är för arroganta och medietroende att de inte inser att han är långt mycket mer extrem.
2016-02-02, 12:17
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
En sak som är säker är att Trump är den ende republikanska kandidaten som har en chans att vinna mot Hillary/Bernie. Varken Cruz eller Rubio har möjligheten att slå den demokratiske kandidaten.

Hittar du på hejvilt eller? Här är Rubio Vs Clinton, det är tydligt att Rubio går mycket bättre än vad du påstår:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_rubio_vs_clinton-3767.html

Cruz Vs Clinton, Cruz går fram medan hon backar:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_cruz_vs_clinton-4034.html

Trump Vs Clinton, det verkar ju som om Donald har sämst chanser mot henne av de tre:
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html
2016-02-02, 12:30
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Savoy skrev

Tror Rubios agerande när det väl kom till kritan, Syrien-omröstningen, kommer att förfölja honom bra länge:

http://www.politico.com/story/2015/0...in-2013-118229

Sedan har han säkert större chans än Trump i längden och kan genom sin låga ålder vara den friska fläkt och nystart amerikaner hoppas på (och som väl är anledningen till Trumps nuvarande popularitet).

Jag tycker det var gulligt att se hur glad Marco Rubio blev, han kom alltså trea:

https://www.youtube.com/watch?v=gw_1hJspo6A

Men kan man verkligen ha en kuban som president i USA? Han är dessutom så kort så att han måste ha högklackade boots.
2016-02-02, 12:33
Medlem
fredrikdenstores avatar
Ser ut som om Donald Trump har fått pyspunka. Det blir nog Ted Cruz som blir republikanernas presidentkandidat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in