Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-06, 23:25
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Här gäller det att göra skillnad på kandidaterna och deras väljare. Majoriteten av etablissemangsväljarna är inte lojala mot etablissemanget utan röstar på en kandidat som de tror kan göra ett bra jobb. Bush, Kasich och Christie är alla nuvarande eller före detta guvernörer. De är högt kvalificerade för jobbet som president.

Om slutstriden står mellan Trump och Rubio så har vi två personer som båda är politiska noviser. I det valet är det långt ifrån säkert att alla etablissemangsröster går till Rubio. Som jag skrev tidigare så tror jag Rubio är något av en drömmotståndare för Trump. Det ger honom de flesta anti-etablissemangsrösterna och kanske även en försvarlig del etablissemangsröster.

Edit: Innan någon annan gör det så vill jag lägga till att det gjorts opinionsmätningar om det här som pekar i motsatt riktining men jag tror ändå att i en valkampanj så kommer en stor del av dessa byta till Trump.

Rubio har suttit i senaten sedan 2011. Politisk novis?
2016-02-07, 00:05
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Rubio har suttit i senaten sedan 2011. Politisk novis?
ja, novis. Få skulle värdera hans politiska erfarenhet högre än Trumps. Eller min för den delen.
2016-02-07, 01:01
Bannlyst
Livestream GOP debatt inatt https://www.youtube.com/watch?v=bOne_Ler44E
2016-02-07, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grim-reaper

40 min kvar. Inatt smäller det!
Let's go mate!
2016-02-07, 02:46
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Haha, shit, det började med att Jeb Bush sa att han ringer sin mor och frågar om råd, och Marco Rubio upprepade hela tre gånger på raken att Obama vet vad han sysslar med (vilket han gör, och därav är ond). Pinsamt av båda Floridatorskarna.

Trump kommer äga New Hampshire valet, inget snack om saken. Alla ni som tror att Iowa-valet är någon säker indikation på vem som vinner är helt ute och cyklar, snarare var det positivt för Trump att förlora det valet.
2016-02-07, 03:02
Medlem
baggebo1s avatar
Rubio programmerad. Jag måste bara citera mig själv:
Citat:
En läskig typ. Pratar som en robot, och säger alltid exakt det media och [censur] vill höra. Ann Coulter tycker att han påminner om en sovjetisk agent. Jag förstår precis vad hon menar för han är nog den politiker jag någonsin sett som är minst människa och mest programmerad.
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
Citat:
Rubio är en bra skådespelare, även om jag tycker darret på rösten och den överdrivna "storslagenheten" i framförandet är otäckt omänskligt och manipulativt. Han blir farlig. Men han är den obehagligaste av dem alla. Rubio är den enda kandidaten jag inte skulle bli förvånad över om det kom fram att han odlats fram i nåt topphemligt laboratorium i Negevöknen. Den mest förfinade marionetten jag skådat.
(FB) Iowa caucus, första primärvalet i USA

Efter att han tre gånger i rad sagt exakt samma sak i dagens debatt twittrar en av de bästa:
Citat:
Holy shit....Marco is a fucking Manchurian candidate. He is literally programmed with talking points. I seriously think he is hypnotized.
https://twitter.com/Ricky_Vaughn99/status/696145392086491137
Citat:
Marco Rubio is a literal MK Ultra plant. He is a fucking CIA project. He is a fucking Manchurian candidate.
https://twitter.com/Ricky_Vaughn99/status/696145719162499076

Great minds think alike. Och för de allra största tar det bara någon vecka innan de ser samma sak som jag.
2016-02-07, 03:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Haha, shit, det började med att Jeb Bush sa att han ringer sin mor och frågar om råd, och Marco Rubio upprepade hela tre gånger på raken att Obama vet vad han sysslar med (vilket han gör, och därav är ond). Pinsamt av båda Floridatorskarna.

Trump kommer äga New Hampshire valet, inget snack om saken. Alla ni som tror att Iowa-valet är någon säker indikation på vem som vinner är helt ute och cyklar, snarare var det positivt för Trump att förlora det valet.

Ååh jag mår så illa varje gång Jeb talar. 100+ miljoner spenderade på sin kampanj och han ligger i botten.
2016-02-07, 03:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)
(FB) Iowa caucus, första primärvalet i USA

Efter att han tre gånger i rad sagt exakt samma sak i dagens debatt twittrar en av de bästa:

https://twitter.com/Ricky_Vaughn99/status/696145392086491137
https://twitter.com/Ricky_Vaughn99/status/696145719162499076

Great minds think alike. Och för de allra största tar det bara någon vecka innan de ser samma sak som jag.

Christie ägde Rubio när ha nämnde det där med 25 sekunders Washington talet.
2016-02-07, 03:12
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Christie ägde Rubio när ha nämnde det där med 25 sekunders Washington talet.
Ja, där var Christie riktigt bra. Annars är Christie alldeles för jobbig med samma snack om hans "erfarenhet som guvernör" innan precis allt han säger.
2016-02-07, 03:59
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Han drog upp "Obama knows exactly what he's doing" en fjärde gång! Jag tror dock inte att det handlar om programmering, utan snarare att han höll på att skita på sig efter att Christie och de andra gangbangade honom över hans frånvaro i senatröstandet, så han gjorde en typisk munbajsande politikermanöver genom att inte svara på frågan och börja snacka om något annat. Första gången han upprepade "Obama knows exactly what he's doing" trodde jag att det var fel på livesändningen och att de hade råkat sända om det som visades för en minut sedan, när han sedan upprepar det för andra gången då var det bara wtf!

Trump hushade Jeb Fult av publiken att bua Trump, men han vinner New Hampshire, helt klart, med tanke på hur alla de andra gjorde bort sig. Särskilt Rubio var en katastrof, och Ted bara kopierar exakt allt Trump säger; det är Cruz enda chans att hålla sig relevant: attackera inte Trump, kopiera Trump's program.

Nu säger programmledarna att Trump har en 61% chans att vinna New Hampshire valet.
Senast redigerad av EliasAlucard 2016-02-07 kl. 04:46.
2016-02-07, 04:52
Medlem
E.Merckxs avatar
Rubio var verkligen usel under nattens debatt. Bra från Trump, Christie och Kasich.
2016-02-07, 04:55
Medlem
baggebo1s avatar
Bra debatt för Trump! Inte så mycket för hans egen insats (även om han klarade sig helt ok) som för att Rubio var så dålig. Rubios momentum försvann idag. Samtidigt gjorde Christie och Kasich en bra debatt. Det jämnar ut sig bakom Trump vilket gör att hans ledning känns tryggare och förhoppningsvis att hans vinst på tisdag blir större.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in