Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-06, 23:40
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Låter väldigt märkligt och stämmer inte överens med Fox News poll med data för olika demografiska grupper:

Ställs Trump mot Hillary vinner Trump bland whites med 58% mot 29%. Bland non whites får Hillary 72% mot Trumps 13%.

På frågan "Do you think Donald Trump is trustworthy" svarar 10% av de svarta Ja, medan 77% svarar nej.

http://www.foxnews.com/politics/interactive/2015/11/20/fox-news-poll-2016-matchups-syrian-refugees/

Är ju två helt olika undersökningar. Den du länkar till ställer Trump mot Hillary. Den andra ställer Trump mot de övriga republikanerna.

Edit: Såg nu din edit.
Senast redigerad av usb3 2016-01-06 kl. 23:42.
2016-01-06, 23:53
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Låter väldigt märkligt och stämmer inte överens med Fox News poll med data för olika demografiska grupper:

Ställs Trump mot Hillary vinner Trump bland whites med 58% mot 29%. Bland non whites får Hillary 72% mot Trumps 13%.

På frågan "Do you think Donald Trump is trustworthy" svarar 10% av de svarta Ja, medan 77% svarar nej.

http://www.foxnews.com/politics/interactive/2015/11/20/fox-news-poll-2016-matchups-syrian-refugees/

Edit: Möjligtvis avser den undersökningen du länkade till stödet bland svarta republikaner, inte svarta i stort. I så fall är det möjligt, men svarta republikaner är en väldigt liten minoritet. Om 500 pers har tillfrågats bör under 10 av dem vara svarta republikaner, så den statistiska signifikansen blir rätt klen.
Ja, denna skall ha varit riktad mot republikaner även om jag såg att någon dem slunkit in. Men den andra jag inte hittade var en poll för inte så längesen som gav 25% stöd till Trump bland svarta, vilket isf skulle vara det högsta i princip någonsin för en rep kandidat.
2016-01-07, 09:30
Medlem
Sockerpappans avatar
Video som sammanfattar Trump rätt bra, och varför det vore läskigt lite om han valdes till President, även fast han verkar ha många bra ideér.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=455&v=2FPrJxTvgdQ
2016-01-07, 09:37
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev

Varför skiljer siffrorna så väldigt från denna? Den bör ju innehålla de officiella räkenskaperna (.gov-sida).

http://www.fec.gov/disclosurep/pnational.do

Det är ju FEC:s site. Dom verkar inte räkna med Super PAC:s. Till exempel så visar ju FEC sidan att Jeb Bush har dragit in 24,8 millions $, men det är ju vad han själv har dragit in till kampanjen. NEW YORK TIMES visar ju också vad hans Super PAC Right to Rise har dragit in fram till den 30:e juni. Jeb Bush har till exempel spenderat 33 millions $ bara på TV och radio reklam:

"Jeb Bush's campaign and allies have spent nearly a whopping $33 million in TV and radio advertisements so far this election cycle - almost more than the rest of the current Republican field combined, according to ad-buying data from SMG Delta.

The biggest overall advertiser in the 2016 race is Right to Rise, the Super PAC backing Jeb Bush, which has spent $31.7 million in the contest, while the Bush campaign has chipped in an additional $800,000."

Helt sjuka summor. Inte att undra på att Jeb Bush:s kampanj har dåligt med pengar.
2016-01-07, 10:01
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Hogdal skrev skrev

Ja den enda som ser ut att klara sig ifrån de två tidiga staterna förutom Trump är Cruz. Han har goda chanser att vinna sin hemstat Texas, och med tanke på hur jäkla många elektorer de har kan det få in honom i matchen igen även om det inte går strålande i de första staterna.

Dåligt med pollar från Texas.

Den senaste, U of Texas/Texas Tribune 10/30 - 11/8/15 542 RV:

Donald Trump 27%

Ted Cruz 27%

Ben Carson 13%

Den innan, Dixie Strategies (R)/KTVT-CBS 11 10/23 - 10/24/15 1,051 LV:

Ben Carson 23%

Donald Trump 22%

Ted Cruz 14%

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/2016-texas-republican-presidential-primary

Det är nog väldigt viktigt för Ted Cruz att han tar hem Iowa, med tanke på hur mycket tid och pengar som han har lagt ner där.
2016-01-07, 10:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
bludderbladder skrev

Ja, denna skall ha varit riktad mot republikaner även om jag såg att någon dem slunkit in. Men den andra jag inte hittade var en poll för inte så längesen som gav 25% stöd till Trump bland svarta, vilket isf skulle vara det högsta i princip någonsin för en rep kandidat.

Du tänker på denna?

SurveyUSA interviewed 1,000 USA adults 09/02/15 and 09/03/15. Of the adults, 900 were registered to vote.

SHOCK POLL: Trump receives 25% of black vote in general election matchup

When President Obama was running for re-election, despite a sputtering economy that was impacting blacks the worst, Mitt Romney was able to muster only 6% of the black vote, according to the Roper Center at the University of Connecticut.

At the time Obama was facing off against John McCain in 2008, the Republican received a measly 4%, according stats from to the Roper Center.

When George W. Bush was running for re-election in 2004, he only did a little better than McCain. The organization reports Bush received 11% of the black vote, while in 2000, he received 9%.

According to the SurveyUSA poll, Trump would more than double the best result for a Republican in modern American history.
2016-01-07, 10:47
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Det är nog väldigt viktigt för Ted Cruz att han tar hem Iowa, med tanke på hur mycket tid och pengar som han har lagt ner där.

Ny poll från New Hampshire, PPP , Ted Cruz minskar i den, Donald Trump och Marco Rubio ökar:

Donald Trump 29%

Marco Rubio 15%

Ted Cruz 10%

http://www.publicpolicypolling.com/pdf/2015/PPP_Release_NH_10616.pdf

Den innan från PPP, 11/30 - 12/2/15:

Donald Trump 27%

Ted Cruz 13%

Marco Rubio 11%
2016-01-07, 11:23
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Du tänker på denna?

SurveyUSA interviewed 1,000 USA adults 09/02/15 and 09/03/15. Of the adults, 900 were registered to vote.

SHOCK POLL: Trump receives 25% of black vote in general election matchup

When President Obama was running for re-election, despite a sputtering economy that was impacting blacks the worst, Mitt Romney was able to muster only 6% of the black vote, according to the Roper Center at the University of Connecticut.

At the time Obama was facing off against John McCain in 2008, the Republican received a measly 4%, according stats from to the Roper Center.

When George W. Bush was running for re-election in 2004, he only did a little better than McCain. The organization reports Bush received 11% of the black vote, while in 2000, he received 9%.

According to the SurveyUSA poll, Trump would more than double the best result for a Republican in modern American history.
Ja, tack. Ganska imponerande om det skulle återspegla sig i valurnorna och kan ev bli den riktiga swingvoten detta val.
2016-01-07, 13:15
Medlem
Och mellan raderna kan man utläsa att gör inte Kina som Trump vill så krossar han ekonomin i Kina på studs. Undrar vad han har i beredskap för Putin om han beträder presidentposten, bäva månde Kreml. Troligen mest ordbajs av Trump men ändå knappast till USA:s fördel ute i världen.
Bara att hoppas USA får en mer ansvarstagande och mer världsinriktad president än "byfånen" Trump. Visst, Ryssland skall hållas kort men inte till den grad att freden hotas i världen på grund politisk inkompetens hos den som skall leda världens enda supermakt från vita huset.
2016-01-07, 13:43
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Och mellan raderna kan man utläsa att gör inte Kina som Trump vill så krossar han ekonomin i Kina på studs. Undrar vad han har i beredskap för Putin om han beträder presidentposten, bäva månde Kreml. Troligen mest ordbajs av Trump men ändå knappast till USA:s fördel ute i världen.
Bara att hoppas USA får en mer ansvarstagande och mer världsinriktad president än "byfånen" Trump. Visst, Ryssland skall hållas kort men inte till den grad att freden hotas i världen på grund politisk inkompetens hos den som skall leda världens enda supermakt från vita huset.

Well Trump och Putin verkar tycka bra om varandra än så länge iallafall.
Finns massor med uttalanden som stödjer detta. Om du söker på Trump/Putin på youtube.

Ett exempel.
https://www.youtube.com/watch?v=9PUSD6s-U9o

De har även träffats när båda var gäster hos 60 minutes, och Trump säger ofta att det var ett bra möte.

Det är alla andra presidentkandidater som hela tiden hetsar mot ryssland, inte Trump. Tvärtom försvarar han ofta Ryssland och Putin mot medias ledande frågor.
2016-01-07, 13:50
Medlem
Jag förstår mig inte riktigt på Trump. Hans idé om att förbjuda muslimer att komma in i landet är ju strålande, men samtidigt verkar han vilja fortsätta på samma linje när det gäller Saudiarabien som de har gjort sedan andra världskriget. Detta är något jag har svårt att förstå.
Å andra sidan säger han själv i intervjuer att han vill vara oförutsägbar. Han vill inte avslöja exakt vad han kommer att göra i Mellanöstern. Detta är kanske smart, men det kan också vara ett sätt att dölja att han faktiskt inte vet.
Min förhoppning är i alla fall att han mer eller mindre tar sin hjälpande hand från Saudiarabien och resten av hela Mellanöstern. Låt dem sköta sig själva.
2016-01-07, 14:00
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag förstår mig inte riktigt på Trump. Hans idé om att förbjuda muslimer att komma in i landet är ju strålande, men samtidigt verkar han vilja fortsätta på samma linje när det gäller Saudiarabien som de har gjort sedan andra världskriget. Detta är något jag har svårt att förstå.
Å andra sidan säger han själv i intervjuer att han vill vara oförutsägbar. Han vill inte avslöja exakt vad han kommer att göra i Mellanöstern. Detta är kanske smart, men det kan också vara ett sätt att dölja att han faktiskt inte vet.
Min förhoppning är i alla fall att han mer eller mindre tar sin hjälpande hand från Saudiarabien och resten av hela Mellanöstern. Låt dem sköta sig själva.
Om han vill förgöra IS som han säger så hamnar han automatiskt på kollisionskurs med Saudiarabien och på samma sida som Ryssland och Syrien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in