Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-07, 05:00
Bannlyst
1. Trump
2. John Kasich
sen blir det svårt tycker inte att resten gjorde speciellt bra ifrån sig.
3. Ben Carson
4. Chris Christie
5. Ted Cruz
6. Marko Rubio
7. Jeb Bush (Automatisk sista plats eftersom att Jeb är Jeb)
2016-02-07, 05:06
Medlem
Nu blickar vi mot tisdagen.

Trump victory med minst 7 points.
2016-02-07, 05:16
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
mrsoulstar11 skrev

Nu blickar vi mot tisdagen.

Trump victory med minst 7 points.

Det var ju så trevligt att se vilken stjärnsmäll Donald Trump fick in på fusk Cruz, när Cruz började babbla om korruption.

https://twitter.com/politico/status/696178281171836928?lang=sv
2016-02-07, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det var ju så trevligt att se vilken stjärnsmäll Donald Trump fick in på fusk Cruz, när Cruz började babbla om korruption.

https://twitter.com/politico/status/696178281171836928?lang=sv

Klockrent!
Som jag njöt min vän, som jag njöt.

Sov gott nu, så ses på tisdagens chatt/forumtråd.
2016-02-07, 05:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Statement från CNN: https://twitter.com/vplus?lang=sv

Hoppas att CNN slams Ted Cruz nu.

Edit, sorry fel länk.
Senast redigerad av E.Merckx 2016-02-07 kl. 05:42.
2016-02-07, 05:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Joe Scarborough ‏@JoeNBC 45 min

FOX News' AB Stoddard: Rubio was the boy in the bubble and robotic.

Joe Scarborough ‏@JoeNBC 47 min

Brit Hume: 1. Rubio had a rough night that will impact him Tuesday and maybe beyond 2. Jeb had his best debate 3. Trump not touched.

Joe Scarborough ‏@JoeNBC 38 min

Trump just talked on MSNBC like a man who knows he had a very good night.

https://twitter.com/joenbc?lang=sv
2016-02-07, 06:03
Medlem
Hogdals avatar
Ser en bromance mellan Trump och Christie.
2016-02-07, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Här gäller det att göra skillnad på kandidaterna och deras väljare. Majoriteten av etablissemangsväljarna är inte lojala mot etablissemanget utan röstar på en kandidat som de tror kan göra ett bra jobb. Bush, Kasich och Christie är alla nuvarande eller före detta guvernörer. De är högt kvalificerade för jobbet som president.

Om slutstriden står mellan Trump och Rubio så har vi två personer som båda är politiska noviser. I det valet är det långt ifrån säkert att alla etablissemangsröster går till Rubio. Som jag skrev tidigare så tror jag Rubio är något av en drömmotståndare för Trump. Det ger honom de flesta anti-etablissemangsrösterna och kanske även en försvarlig del etablissemangsröster.

Edit: Innan någon annan gör det så vill jag lägga till att det gjorts opinionsmätningar om det här som pekar i motsatt riktining men jag tror ändå att i en valkampanj så kommer en stor del av dessa byta till Trump.
Du missförstår mig, jag pratar inte om röster utan om delegater. Min poäng var att det inte är dåligt för Rubio att Kasich går bra i New Haven för de delegater Kasich vinner där kommer att rösta på Rubio som president vid kongressen.
2016-02-07, 09:14
Medlem
kristofferGs avatar
Någon som kan sammanfatta Trumps debatt från inatt? Hur ser röstningen angåenden vinnaren av debatten? Var han lika klar vinnare denna gång?
2016-02-07, 11:33
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Han drog upp "Obama knows exactly what he's doing" en fjärde gång! Jag tror dock inte att det handlar om programmering, utan snarare att han höll på att skita på sig efter att Christie och de andra gangbangade honom över hans frånvaro i senatröstandet, så han gjorde en typisk munbajsande politikermanöver genom att inte svara på frågan och börja snacka om något annat.

Brukar ju vara Trumps specialitet.
2016-02-07, 11:44
Medlem
paprikaflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Någon som kan sammanfatta Trumps debatt från inatt? Hur ser röstningen angåenden vinnaren av debatten? Var han lika klar vinnare denna gång?
Tyckte Trump var precis som vanligt, upprepade samma saker som han sagt tidigare men dominerade debatten på ett självsäkert sätt. Han utmärkte sig inte märkvärdigt jämfört med tidigare debatter men han gjorde inte heller bort sig. Tror att han vann mycket på att dyka upp i alla fall.

Det var inga "big moments" eller liknande på nivå med hans tal om "new york values" ett par debatter sen. Men han var sig själv och sa ungefär det man kunde förvänta sig. Det enda var två saker som stod ut:

- Han fick en hel del burop efter att han "hyshade" Jeb Bush. Jag tror dock inte att det kommer skada honom eftersom att ingen riktigt bryr sig om Jeb längre ändå.
- Han svarade att "I'm gonna bring back a lot worse than waterboarding". Det blev ingen reaktion alls på detta i debatten, men jag tror att det är ett citat som kommer att följa efter och skada honom i framtiden. Kan nog skrämma bort väldigt många väljare.

Vad menar du med "röstningen av vinnaren"? Tror inte det brukar finnas någon officiell sådan. Alla amerikanska tidningar gör sina egna analyser, och sedan brukar det ju synas opinionsundersökningar. Vem som verkligen vann får vi se när N.H röstar på tisdag, men det kommer inte hinna göras någon poll innan dess.

Personligen tycker jag att den som briljerade mest var Chris Christie som förvånade med ett par riktigt starka stunder. Han har knappt varit med alls innan, men igår slog han verkligen igenom. Den som floppade mest var Rubio som gjorde bort sig totalt och tappade allt momentum han hade efter skrällen i Iowa-valet. Skulle inte bli förvånad om Christie klättrar ett par placeringar och resultatet blir typ 1.Trump,2.Cruz,3.Christie(I NH på tisdag alltså).
Senast redigerad av paprikaflickan 2016-02-07 kl. 12:01.
2016-02-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG

För Trumps del så var det som alla andra gånger, ingen vågar attackera honom och han får ut sitt budskap med att bygga en mur osv osv. Men han blir fortfarande vinnaren eftersom alla andra gjorde en bra debatt förutom Rubio, som fick slut på de inövade replikerna. Vilket kommer göra ett de andra gör ett bra val samt försätta sina kampanjer i de nästkommande stater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in