Citat:
Ursprungligen postat av
kristofferG
Någon som kan sammanfatta Trumps debatt från inatt? Hur ser röstningen angåenden vinnaren av debatten? Var han lika klar vinnare denna gång?
Tyckte Trump var precis som vanligt, upprepade samma saker som han sagt tidigare men dominerade debatten på ett självsäkert sätt. Han utmärkte sig inte märkvärdigt jämfört med tidigare debatter men han gjorde inte heller bort sig. Tror att han vann mycket på att dyka upp i alla fall.
Det var inga "big moments" eller liknande på nivå med hans tal om "new york values" ett par debatter sen. Men han var sig själv och sa ungefär det man kunde förvänta sig. Det enda var två saker som stod ut:
- Han fick en hel del burop efter att han "hyshade" Jeb Bush. Jag tror dock inte att det kommer skada honom eftersom att ingen riktigt bryr sig om Jeb längre ändå.
- Han svarade att "I'm gonna bring back a lot worse than waterboarding". Det blev ingen reaktion alls på detta i debatten, men jag tror att det är ett citat som kommer att följa efter och skada honom i framtiden. Kan nog skrämma bort väldigt många väljare.
Vad menar du med "röstningen av vinnaren"? Tror inte det brukar finnas någon officiell sådan. Alla amerikanska tidningar gör sina egna analyser, och sedan brukar det ju synas opinionsundersökningar. Vem som verkligen vann får vi se när N.H röstar på tisdag, men det kommer inte hinna göras någon poll innan dess.
Personligen tycker jag att den som briljerade mest var Chris Christie som förvånade med ett par riktigt starka stunder. Han har knappt varit med alls innan, men igår slog han verkligen igenom. Den som floppade mest var Rubio som gjorde bort sig totalt och tappade allt momentum han hade efter skrällen i Iowa-valet. Skulle inte bli förvånad om Christie klättrar ett par placeringar och resultatet blir typ 1.Trump,2.Cruz,3.Christie(I NH på tisdag alltså).