Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-02-15, 19:30
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Tja något fel är det ju om man inte förstår grader mellan totalförbud och justering. Aspie nämnde du själv närmast som en ryggmärgsreflex, märkligt hur väl det passar in på din egen oförmåga till att förstå nyanser

10,000 inlägg på 2,5 år lämnar ju tydliga friskhetstecken.

Om du tar av dig foliehatten en stund och kanske det klarnar och du förstår att det även bland de som förespråkar rätten att bära vapen finns de som tycker att en mer rigid bakgrundskontroll kan vara en god idé. För att förstå den glidningen krävs det dock att du kan försöka undvika att se allting i svart eller vitt. Eller är det i din värld ett första steg l i en större världsomspännande plot från bilderbergare/chemtrailspiloter/ödlor från Venus att ta över världen?

Ja, du fortsätter att anti-briljera.

Det var du som tyckte att Trump borde ligga lågt i vapenfrågan om/när han möter demokraternas kandidat och jag var av motsatt uppfattning. Pellejönsar som du satt ända fram till Snowden's avslöjande och delade ut era foliehattar till alla som misstänkte att USA höll på med massavlyssning. Ni förstår helt enkelt inte vad som pågår. För din information så är det en global agenda och ett långsiktigt mål som FN har att avväpna civilbefolkningen. EU var nyligen ute med just sådana förslag. Så stoppa du ned din foliehatt i fickan igen och ta på dig själv dumstruten istället.

Inte heller begriper du dig på det politiska spelet. När/om Trump möter demokraternas kandidat så ska han givetvis attackera alla deras svaga punkter. Vi talar om USA och Trump här, inte om några skitnödiga mesproppar till svenska politiker. Trump bör "spinna" att demokraterna, i synnerhet om motkandidaten är neo-con häxan Clinton, tänker skrota andra tillägget alldeles oavsett hur de framställer det. Obama kommer i den här frågan liksom i flera liknande att vara ett riktigt sänke för demokraterna. Det måste Trump utnyttja.
2016-02-15, 19:33
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Sanders skulle nog trots att han är kommunist göra ett bättre jobb som statsminister i Sverige än vad vår hatade svetsare Löfven har åstadkommit.

Man kan tycka vad man vill om politiska skillnader men detta får man helt enkelt köpa. Det relevanta är kompetensen och Sanders är knappast en korkad gammal gubbe.
2016-02-15, 19:53
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Bush fick 6% i senaste CBS undersökningen så ja han är väldigt desperat. Trump leder hos evangelical och det är inte samma evangelical som i Iowa. Evangelical i South Carolina har inte religion som första prioritet.

Låt mig gissa.. Du har aldrig varit i vare sig South Carolina eller södern i övrigt?
2016-02-15, 19:58
Medlem
santacls avatar
https://www.youtube.com/watch?v=gTlNDrkdXHw

LIVE Stream: Donald Trump Press Conference in Charleston, SC

Börjar sända live klockan 20:30
2016-02-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa

Låt mig gissa.. Du har aldrig varit i vare sig South Carolina eller södern i övrigt?

Nej men när Fox news säger att så är fallet så är det svårt att inte tro på det. Iowa har det bättre ekonomiskt än South Carolina. I South är det militären och jobb som gäller.
2016-02-15, 20:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Presskonferensen har redan börjat.
2016-02-15, 20:48
Medlem
Menveds avatar
Vad fan hållar han nu på med? Stämma Ted Cruz? Allt han behöver göra är att sitta still i båten. Sådan här jävla skit kan göra att han förlorar nomineringen.
2016-02-15, 20:53
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ja, du fortsätter att anti-briljera.

Det var du som tyckte att Trump borde ligga lågt i vapenfrågan om/när han möter demokraternas kandidat och jag var av motsatt uppfattning.
Det är helt riktigt och jag har förklarat den logiska anledningen till varför. Att du inte förstår den ligger inte direkt på ditt pluskonto. Vi tar det igen, då du verkar ha svårt att ta in logiska resonemang:

En majoritet av de republikanska väljarna är inte för inskränkning av vapenlagarna. Därför är det kortsiktigt taktiskt riktigt att exploatera den åsikten. En majoritet av befolkningen i stort är för en inskränkning av vapenlagarna, därför är det inte långsiktigt taktiskt att exploatera den frågan.

Detta är logik som en femåring begriper. Något gör att det inte går in hos dig.
Citat:
Pellejönsar som du satt ända fram till Snowden's avslöjande och delade ut era foliehattar till alla som misstänkte att USA höll på med massavlyssning. Ni förstår helt enkelt inte vad som pågår. För din information så är det en global agenda och ett långsiktigt mål som FN har att avväpna civilbefolkningen. EU var nyligen ute med just sådana förslag. Så stoppa du ned din foliehatt i fickan igen och ta på dig själv dumstruten istället.
Nu blandar du objektivt verifierbara fakta med dina egna vanföreställningar. Snowden har gjort ett avslöjande, så långt så rätt. Sedan spårar det ur lite. Någonstans i din hjärna säger en röst till dig att en individ vars historiska uppfattningar om världspolitiska skeenden du inte har någon kännedom om har haft en specifik åsikt i en specifik fråga. Då måste du fråga dig: Är det rimligt att jag får mig denna information till livs genom telepati eller endogen varseblivning? Var kommer rösten ifrån? Är det en trolig väg till information, och kan jag behandla den som trovärdig, eller är uppkomsten av "sanningar" som du inte kan härleda någonstans ifrån en del av en bredare sjukdomsbild? Du var nyss benägen att slänga diagnoser mot mig, vad tror du själv att du hade fått för diagnos om du besökte en psykiater och berättade att du genom att surfa på nätet under din uppenbart digra lediga dagtid kommit fram till att vi alla är utsatta för en komplott från världsomspännande organisationer? Lägg till lite Bilderberggrupp-teorier, UFO- och chemtrailsresonemang och att du får uppenbarelser om okända individers historiska åsikter i sakfrågor så tror jag din framtid är tryggad sas.
Citat:
Inte heller begriper du dig på det politiska spelet. När/om Trump möter demokraternas kandidat så ska han givetvis attackera alla deras svaga punkter. Vi talar om USA och Trump här, inte om några skitnödiga mesproppar till svenska politiker. Trump bör "spinna" att demokraterna, i synnerhet om motkandidaten är neo-con häxan Clinton, tänker skrota andra tillägget alldeles oavsett hur de framställer det. Obama kommer i den här frågan liksom i flera liknande att vara ett riktigt sänke för demokraterna. Det måste Trump utnyttja.

Din klarsyn angående det politiska spelet är uppenbart logisk för dig själv. Utanför din tankebubbla...not so much. Den går alltså ut på att man ska attackera en motståndare på punkter där denne har en klar opinion med sig i ryggen, eftersom man ju har rätt. Man "vet" ju det...man har ju rätt! Bara att spinna lite, och spinnandet blir ju fruktbart, eftersom amerikanska politiker inte är "skitnödiga mesproppar". Clear as mud.

Tja du, Rahm Emanuel och Corey Lewandowski har uppenbart en del kampanjteknik att lära. Skicka dem ett mail vetja, de har uppenbart missat att det är frågor där man har opinionen emot sig man ska lägga sitt krut. Kanske Lewandowski lyssnar på dig och börjar kampanja hårt för fri invandring och ökad kinesisk import till USA. Bara att spinna!
2016-02-15, 20:55
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Vad fan hållar han nu på med? Stämma Ted Cruz? Allt han behöver göra är att sitta still i båten. Sådan här jävla skit kan göra att han förlorar nomineringen.
Han har börjat spåra ur nu. Först debatten och nu detta, som sagt skulle han kunna hålla en medellåg profil fram till valet och vinna utan umbäranden. Nu gamblar han i ett läge där han inte har någon anledning att gambla, han har allt att förlora på detta tilltag och inget att vinna då SC är en winner takes all-stat.
2016-02-15, 21:08
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Han har börjat spåra ur nu. Först debatten och nu detta, som sagt skulle han kunna hålla en medellåg profil fram till valet och vinna utan umbäranden. Nu gamblar han i ett läge där han inte har någon anledning att gambla, han har allt att förlora på detta tilltag och inget att vinna då SC är en winner takes all-stat.
Ja jag börjar blir rädd för de här obalanserade utspelen. Det känns som det inte kommer att hålla i ett helt år till.

Det värsta är att det känns som att Bush och en hel armé av political pundits och deras anställda psykologer kom fram till att det var precis detta som var rätt taktik. Fyll debattsalen med en pöbel som buar så fort Trump öppnar munnen. Och Jebs uppgift var att attackera Trump oavbrutet.

Det kan visa sig att det var rätt taktik.
2016-02-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ja jag börjar blir rädd för de här obalanserade utspelen. Det känns som det inte kommer att hålla i ett helt år till.

Det värsta är att det känns som att Bush och en hel armé av political pundits och deras anställda psykologer kom fram till att det var precis detta som var rätt taktik. Fyll debattsalen med en pöbel som buar så fort Trump öppnar munnen. Och Jebs uppgift var att attackera Trump oavbrutet.

Det kan visa sig att det var rätt taktik.

Han kan ju inte vara tyst. Cruz ringer upp väljare och sprider lögner om Trump. Förra gången Trump var tyst så fuskade Cruz till sig segern i Iowa. Nu kontrar han med att Cruz är en lögnare och det lär inte lär gå hem hos evangelicals.
2016-02-15, 21:18
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Rubio anses körd på reddit och kitco (överväldigande majoritet rep.) där jag hänger. 1,90 för att ta hem kandidaturen får anses vara mycket bra odds när jag jämför med spel på idrotter som t.ex. fotboll.
Det som till stor del förklarar oddsen (som jag håller med ser rätt spelbara ut för Trump) är den inte negligerbara risken att ingen kandidat når upp till 1237 delegater i primärvalen. Då blir det ett sk "brokered convention" där alla delegater är fria att rösta på vilken kandidat de vill. Delegaterna är av allt att döma förmodligen inte Trump-vänliga, utan med partipiskan på ryggen kommer de att sluta sig kring en annan kandidat som inte är Trump. Förmodligen blir det den kandidat som inte är Trump eller Cruz som fått flest delegater i primärvalet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in