Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Frågan är hur smart det är/har varit av Trump att rikta så mycket av sina attacker mot just Cruz. Det är fördelningen av Cruzanhängarna efter att Cruz lämnar in som kan komma att avgöra valet.
Samtidigt fjäskar Trump som fan för den obehaglige Rubio. Tror Trump att det här står mellan honom och Cruz i slutändan? Då tror jag han har fel. Det står mellan honom och Rubio.
Bra poäng. Jag tror det finns två förklaringar. Dels har Trump dåliga rådgivare. Det är främst den gamle gubben Sam Clovis, som tidigare jobbade för Rick Perry. Han finns med i några klipp på Youtube och han är definitivt inget snille.
Sedan har vi Corey Lewandowski som inte heller är någon stjärna och har tidigare arbetat för Koch-bröderna i "Americans for Prosperity". Jag tror inte han har en tillräckligt analytisk blick för vad det är för rörelse han är ledare för och vad som krävs för att vinna. Går också att se i vissa klipp och han verkar trögtänkt.
Sedan har vi Katrina Pierson som verkar skärpt. Kommer från teapartyrörelsen.
Först på senare tid har han lyckats få in en riktig expert, Stephen Miller, som har arbetat för Jeff Sessions. Detta är precis den kompetens som han behöver och behöver mer av.
Det andra skälet är att han är litet för självupptagen och tror (åtminstone delvis) att det är han personligen som folk stöder när det i själva verket är en ideologiskt skifte som har rätt så lite med Trump som person att göra och som är helt nödvändig i det läge vi nu befinner oss i och hade fått utlopp i en annan kandidat om inte Trump fanns.
Jag tycker han skulle plocka in någon smart kille från the alt right crowd för att göra de rent strategiska analyserna. Någon som förstår det djupare ideologiska skiftet som Trump är en del av. Coulter förstår det t.ex. och hon kampanjar för Trump i NH nu.