Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 20:51
Medlem
Mooskys avatar
Cohen och hans resa till Prag och att hans pass visade att han inte varit där sa både Trump och Cohen.

Citat:
While Cohen’s passport didn’t seem to contain stamps from the Czech Republic, he wouldn’t necessarily need to have one if he visited the country. The Czech Republic is part of the Schengen Area, a group of 26 European countries that have a border agreement. Visitors must present a passport when they first enter the area, but they do not necessarily need to show the document when they travel between countries within the zone. Based on the passport pages he showed to Yahoo News, Cohen made multiple visits to Schengen countries, from which he could have traveled on to the Czech Republic, including a trip to Paris last year.
https://www.yahoo.com/news/trump-attorney-michael-cohen-i-have-no-russian-kremlin-connections-071908867.html

Citat:
The British ex-spy behind the Trump dossier was an FBI asset
https://www.yahoo.com/news/the-man-behind-the-trump-dossier-was-former-british-spy-004221154.html?soc_src=mail&soc_trk=ma

Mycket att läsa och det grävs djupt i kanalerna för att bena ut om den här rapporten. Det finns dom som är skickligare än andra och några ord om pass och strunt från Mr Dumpf kan man helt bortse ifrån. Det finns inte så mycket bakom denna aggressiva fasad mer än ett sinne för affärer. Det är dock stor skillnad på politik och affärer som han är van vid eller andra pisshistorier.
2017-01-12, 20:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Ska Trump hota att fälla atombomber eller hur ska han få Mexiko att betala muren?
Wow. Det är ju helt otroligt att du inte vet det. Som sagt, du går ofta runt i ett tillstånd av förvåning och upplever att världen är kaotisk och konstig och skrämmande, eller hur?

Hur Trump ska tvinga Mexiko att betala muren har förklarats pedagogiskt och ingående ett flertal gånger i tråden. Det står också klart och tydligt på hans hemsida, i flertalet tidningar, har redovisats i mängder med nyhetssändningar, inklusive via CNN. Men du har alltså missat det. Helt fantastiskt! Vilken prestation. Priset för trådens mest ignorante och okunnige postare går otvivelaktigt till DIG!

https://www.washingtonpost.com/politics/trump-would-seek-to-block-money-transfers-to-force-mexico-to-fund-border-wall/2016/04/05/c0196314-fa7c-11e5-80e4-c381214de1a3_story.html?utm_term=.a2757a47122e

https://assets.donaldjtrump.com/Pay_for_the_Wall.pdf
2017-01-12, 20:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du förstår inte hur saker fungerar på högre nivåer i samhället och världen. Trump har rådgivare. Han lyssnar till den om de kommer med bra saker. Han lyder inte någon blint för att den personen kallas "rådgivare".

Huruvida nån flashback-skribent Sverige anser att Trump "ser skyldig" är inte en faktor vad gäller någonting.
Verka som han har svårt att göra bedömningar på vad som är bra och dåligt på detta område.
Då bör rådgivarna stoppa Trump, nu så blottade han sig och beter sig som en skyldig.
Varför vet jag inte finner det jätte konstigt.

Vem sagt det ska vara en faktor?
Det är bara du.
2017-01-12, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Cohen och hans resa till Prag och att hans pass visade att han inte varit där sa både Trump och Cohen.

Och han har inte varit där.

Gällande "rapporten"...

Här har du det hela från början till slut:
https://www.youtube.com/watch?v=yXEH5xDQ_wY
2017-01-12, 20:54
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Med andra ord så kan vi stryka Wikileaks helt då de inte är en nyhetsorginisation utan påstår sig vara en mellanhand likt piratebay.

Är det några andra organisationer du vill stryka om de ända i din värld som kan diskutera aktualiteter är nyhetsmedia?
Du blandar ihop Alex Jones med Wikileaks. Varför gör du det? Förstår inte vad du menar med att du ska "stryka wikileaks helt". Du verkar obalanserad. Sluta lyssna på Alex Jones. Han är inte trovärdig och är INTE en nyhetskälla som är trovärdig.

Wikileaks har däremot aldrig spridit en enda osanning.
2017-01-12, 20:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Cohen var och spelade baseball med sin son i staterna : http://www.foxnews.com/live-coverage/transition-to-trump

(cheka videon med Giuliani : Giuliani forming cybersecurity team for Trump administration)

Syns tråden skulle må bra utav fakta, och inte rent skitprat som du serverar.
Senast redigerad av Snapcount 2017-01-12 kl. 20:57.
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Naturligtvis så ska han gå till attack mot media vid varje tillfälle som ges. Huruvida en flashback-skribent i Sverige gillar det eller ej spelar ingen roll. Jag gillar det. Du gillar det inte. Vad du och jag tycker är inte relevant för honom.

Media har gjort bort sig rejält här. Det kommer de säkerligen göra i fortsättningen också, men inte varje dag.

I Trump-tower. Med sitt godkännande. Antagligen har Trump förklarat ett och annat hur saker och ting funkar för sina rådgivare.
Media gör sitt jobb och ställer frågan, Trump kunde bara sagt att han inte kan kommentera rykten som inte stämmer och sen gått vidare.

Rätt kassa rådgivare om man tycker detta var en bra idé.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Verka som han har svårt att göra bedömningar på vad som är bra och dåligt på detta område.

Nej. Han gjorde helt rätt val - precis som vanligt.

Citat:
Då bör rådgivarna stoppa Trump, nu så blottade han sig och beter sig som en skyldig.
Varför vet jag inte finner det jätte konstigt.

Du borde sagt till rådgivarna detta på förhand. De känner inte till någonting av det du pratar om. Men jag tänker mig att även om du sagt till dem så hade de inte brytt sig. Och även om de brytt sig så hade Trump inte brytt sig om det.
2017-01-12, 20:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Varför gör Trump en massa oviktigheter i det här läget?
Vilka oviktigheter? Försök att skriva förståeligt. Jag inser att många av er är i upplösningstillstånd just nu, men sansa dig och skriv begripligt.
2017-01-12, 20:57
Medlem
Citat:
Media gör sitt jobb och ställer frågan, Trump kunde bara sagt att han inte kan kommentera rykten som inte stämmer och sen gått vidare.

Det hade han kunnat göra. Det han gjorde i stället var mycket bättre!

Citat:
Rätt kassa rådgivare om man tycker detta var en bra idé.

Du vet inte vad rådgivarna har sagt. Misstaget gör du för att du inte förstår hur saker funkar på högre nvåer. Bara för att en rådgivare säger något så betyder det inte att man måste göra som rådgivaren säger. Jag tror att det är viktigt att du förstår det. Omgående.
2017-01-12, 20:57
Moderator
vfs avatar
Höj nivån för helvete, annars blir det varningar/Mod
2017-01-12, 20:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Cohen var och spelade baseball med sin son i staterna : http://www.foxnews.com/live-coverage/transition-to-trump

(syns tråden skulle må bra utav fakta, och inte rent skitprat som du serverar)

Fast nu är det inte så att du kan läsa eller? Det står inte att det är superduperklart att han inte var i Prag, men det finns andra förklaringar. Fox news läser jag aldrig, så den får du behålla.
Jag förehåller mig till mitt och din sk faktauppgift är kanske rankat så som 100% falsk om man nu ska snacka trovärdighet menar jag. Inget att tjafsa om vem som vad och titta här osv. Läs mitt eller skit i det du väljer själv. Däremot acceptera att det finns andra åsikter än att hylla pisseTrump. OK!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in