Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2017-01-12, 21:06
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du antisemit som har tjötat om dina judar i flera månader, och om Goldman, helt plötsligt älskar di Israel, judar och Goldman Sachs. Vilken idiot. Trump som till synes älskar guld om det så är #goldenshower eller plastguld måste vara jude inte bara eftersom hans döttrar gifts bort till judar.
När har jag tjatat om judar och GS? Vilka judar är mina judar? Är du min jude?

Men nog finns det lite funderingar kring hans enorma semitvurmande. jag vet att det finns judar i organisationen, men vilka är de? Hur många är de? Vilka uppgifter har de?
2017-01-12, 21:09
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Donald Trump’s nominee for CIA chief on Thursday took aim at Russia and agreed with intelligence officials that the Kremlin orchestrated a cyberattack in the hopes of altering the U.S. election’s outcome—distancing himself from the president-elect’s desire to develop a friendship with Russia.
http://www.thedailybeast.com/cheats/2017/01/12/pompeo-agrees-russia-hacked-the-dnc.html?via=desktop&source=copyurl

Verkar inte finnas någon oenighet om själva hacket, så hur Trump ska fortsätta ha bra relationer med Putin tror jag blir svårt. Det gäller även Mad dog som uttalade sig om NATO i dag och hur man fortsatt vill ha permanenta trupper runt Östersjön. Till och med Iranavtalet verkar få en chans.
2017-01-12, 21:09
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast nu är det inte så att du kan läsa eller? Det står inte att det är superduperklart att han inte var i Prag, men det finns andra förklaringar. Fox news läser jag aldrig, så den får du behålla.
Jag förehåller mig till mitt och din sk faktauppgift är kanske rankat så som 100% falsk om man nu ska snacka trovärdighet menar jag. Inget att tjafsa om vem som vad och titta här osv. Läs mitt eller skit i det du väljer själv. Däremot acceptera att det finns andra åsikter än att hylla pisseTrump. OK!

Tjaaa.., och då hamnar du en smula offside ! (snällt sagt)
(inte skyll på mig att "fake news network" gör som de gör)

Men, skall vara fortsättningsvis vara snäll. Om nu Cohen landat någonstans i Europa så finns nog hans "avtryck" bla även i form av : CCTV bilder på honom någonstans på en flygplats eller annanstans.., han är ju ingen David Cooperfield/Mandrake utan en helt vanlig dödlig !

Eller kreditkortsslippar, vittnen..

Men inget ?
2017-01-12, 21:15
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tjaaa.., och då hamnar du en smula offside ! (snällt sagt)
(inte skyll på mig att "fake news network" gör som de gör)

Men, skall vara fortsättningsvis vara snäll. Om nu Cohen landat någonstans i Europa så finns nog hans "avtryck" bla även i form av : CCTV bilder på honom någonstans på en flygplats eller annanstans.., han är ju ingen David Cooperfield/Mandrake utan en helt vanlig dödlig !

Eller kreditkortsslippar, vittnen..

Men inget ?

Jag ser det som att jag är flexibel och öppen för mer info om Trump och co istället för att köpa allt rakt av som kommer från det hållet. Nåväl denna rapporten är säkert inte cementerad på något sätt utan man kommer givetvis undersöka så mycket man kan. Britten har lämnat hemmet och gått under jorden och hans kompanjon vill inte prata. Det kommer säkert mer eftersom, så kan man dra slutsatser sedan om man så önskar dvs. Det jag tycker är misstänkt är att en amerikansk president inte kritiserat Putin en enda gång men kritiserat nästa allting annat? Skumt tycker jag då.
2017-01-12, 21:17
Medlem
Verkar som att jag hade fel och att seeg hade rätt. Le Pen träffade varken Trump eller någon annan höjdare, utan hon tycks ha sett det som ett photo op.

https://www.ft.com/content/3bac2308-d8f4-11e6-944b-e7eb37a6aa8e

Detta tyder på att hon är rätt så desperat. Om Jimmie Åkesson hade åkt till New York för att äta en taco i Trump Tower utan att träffa någon så tror jag de flesta av oss hade sett det som en smula pinsamt.

Nu verkar det ju som att hon är chanslös i valet ändå men jag tror inte detta förbättrar hennes chanser.
2017-01-12, 21:18
Medlem
Xeliouss avatar
Om Trumps kärleksaffär med Goldman Sachs, alla han anställt och lutar sig mot:

"Government Sachs"

Citat:
Former Goldman Sachs partner Steven Mnuchin served as Trump’s national finance chairman and is now Trump’s nominee for U.S. Treasury secretary. Trump has also tapped Goldman Sachs President (and the bank’s de facto No. 2) Gary Cohn to be his top economic adviser in the White House. Other Goldman alums in Trump’s inner circle include Anthony Scaramucci, a former Goldman banker and a member of the Trump transition team’s executive committee, as well as Steve Bannon, Trump’s campaign manager.

After eight years as the face of Wall Street greed and the target of public scorn, the bankers at Goldman Sachs can be cheerful again. Not only has Trump’s election stoked hopes for looser regulatory policies that will make it easier for banks to take bigger risks and book fatter profits, but Goldman also appears to have regained its place at the nexus between Wall Street and Washington. After being largely cut out of the federal government during the Obama years, with few of its alums tapped for big jobs, Goldman is starting to live up to its former nickname, Government Sachs. If confirmed, Mnuchin will be the third former Goldman partner to lead the Department of the Treasury in the past 25 years, joining Robert Rubin and Hank Paulson.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-12-22/goldman-is-back-on-top-in-the-trump-administration

Trumps väljare och de rumpnissar som dyrkar grisen har inte koll på vilka som finns runt Trump är slutsatsen i artikeln, Japhy är som vi ser ett bra exempel på detta.
2017-01-12, 21:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Du blandar ihop Alex Jones med Wikileaks. Varför gör du det? Förstår inte vad du menar med att du ska "stryka wikileaks helt". Du verkar obalanserad. Sluta lyssna på Alex Jones. Han är inte trovärdig och är INTE en nyhetskälla som är trovärdig.

Wikileaks har däremot aldrig spridit en enda osanning.

Fast nej det är inte det jag gör, jag hänvisar tillbaka till min fråga vart du drar gränsen för vem som får redovisa en aktualitet där du sa att man inte skulle lyssna på något annat än de som klassas som nyhetsmedia (Infowars är klassad som en fejknyhetskanal likt onion så du kan ta det lugnt på den punkten)
2017-01-12, 21:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Hoppets låga är evig.... 1½ år nu.

Du menar olikt dina homosexuella terrorister, vita kanadensiska icke legala väljare och att Trump skulle vinna lika stort som Reagan?
2017-01-12, 21:22
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Tycker du nu plötsligt att det är viktigt för Trump vad CNN skriver och menar?
Nej, varför skulle jag tycka det? De har knappt några tittare kvar och förtroendet är minimalt. Runt 400 000 tittar på CNNs nyheter. Ganska oviktiga som opinionsbildande och agendasättande nyhetsorganisation.
2017-01-12, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Nej, varför skulle jag tycka det? De har knappt några tittare kvar och förtroendet är minimalt. Runt 400 000 tittar på CNNs nyheter. Ganska oviktiga som opinionsbildande och agendasättande nyhetsorganisation.

Så du tycker att det var dumt att Trump tog upp och tog tid för att använda ord på något så oviktigt då i alla fall då. Ok.

Eller är det bra att Trump tramsar runt med oviktigheter?
2017-01-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar olikt dina homosexuella terrorister, vita kanadensiska icke legala väljare och att Trump skulle vinna lika stort som Reagan?

Jag syftar på din dröm om att Mexiko, ett fattigt land utan en enda allierad i hela världen, skulle kunna stå upp mot världens enda supermakt.
2017-01-12, 21:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast nej det är inte det jag gör, jag hänvisar tillbaka till min fråga vart du drar gränsen för vem som får redovisa en aktualitet där du sa att man inte skulle lyssna på något annat än de som klassas som nyhetsmedia (Infowars är klassad som en fejknyhetskanal likt onion så du kan ta det lugnt på den punkten)
Alla får säga vad de vill och förmedla vad de vill. Kallas yttrandefrihet. Att du väljer Alex Jones som nyhetskanal är också tillåtet, även om jag inte skulle rekommendera det. Du får lyssna på vad du vill. Varför ber du om min tillåtelse?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in