Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han gick tillbaka hos vita väljare men gick framåt hos minoriteterna, främst bland spansktalande. Jag postulerar således att det var det som gjorde att han säkrade en de avgörande staterna Florida. Beredd att satsa en peng. Sätter du emot?

Jag sätter emot. Som jag skrev, "hispanics" är en irrelevant väljargrupp i de delstater Trump vann i mellanvästern.

Anledningen till att han vann Florida var att uppsving bland vita väljare - "working class whites". De finns i Florida också. Romney fick inte lika många sådana och förlorade därav Florida mot Obama med mycket liten marginal.

Citat:
Betänk också att marknaden tog ett glädjeskutt efter segern. Gissar att man kan hitta en del av de s.k. "shy-voters" bland en viss grupp av människor som inte direkt tillhör hillbillies eller red-necks.

Betänkt att det där inte är en korrekt beskrivning. Marknaden tog ett glädjeskutt efter att ha dykit - vilket de gjorde direkt efter att Trump vann.

Läs på om "electoral college".
2016-11-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Såg just på : Donald Trump " Objectified "

https://www.youtube.com/watch?v=qi1df15VmCs
Grymt!

Har tittat ett tag nu och slås av att Mr. Trump har verkligen auran av en historisk personlighet!
Han har varit framgångsrik i exakt allting han tagit sig för, ända in i vita huset!
2016-11-20, 12:38
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Är det någon mer än jag som blev lite förvånad över Donald Trump's tweet angående Mike Pence?

Efter Mike Pence blev utbuad under musikalen "Hamilton" så skrev Donald Trump en tweet.

Sen ytterligare en tweet.

Donald Trump har under hela sin valkampanj hånat folk till höger och vänster, samt att han har kritiserat "pk-kulturen" med "safe-spaces" och "trigger warnings" men när någon gör likadant mot honom så beter han sig som ett litet barn.

Donald Trump och hans följare är precis lika jävla pk, som alla SJW. Den enda skillnaden är att Trump är högerpopulistsik PK. Han vill att åsikter ska skyddas från att kritiseras, han vill bara att andra åsikter ska skyddas från kritik.

Det startades även en hashtag "Boycotthamilton, där en massa republikener uppmuntrade folk att boykotta musikenen.

TheAmazingAtheist sade dock en bra grej om detta.

"Att ha republikenar som boykottar teater är ungefär som at ha akademiker som boykottar Nascar eller tjockisar som boykottar grönsaker"
Senast redigerad av ThePuppetMaster 2016-11-20 kl. 12:44.
2016-11-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Är det någon mer än jag som blev lite förbryllad över Donald Trump's tweet angående Mike Pence?

Vad har gjort dig förbryllad?
2016-11-20, 12:44
Medlem
Citat:
Är det någon mer än jag som blev lite förbryllad över Donald Trump's tweet angående Mike Pence?

Efter Mike Pence blev utbuad under musikalen "Hamilton" så skrev Donald Trump en tweet.

Donald Trump har under hela sin valkampanj hånat folk till höger och vänster, samt att han har kritiserat "pk-kulturen" med "safe-spaces" och "trigger warnings" men när någon gör likadant mot honom så beter han sig som ett litet barn.

Donald Trump och hans följare är precis lika jävla pk, som alla SJW. Den enda skillnaden är att Trump är högerpopulistsik PK. Han vill att åsikter ska skyddas från att kritiseras, han vill bara att andra åsikter ska skyddas från kritik.

Det startades även en hashtag "Boycotthamilton, där en massa republikener uppmuntrade folk att boykotta musikenen.

"Att ha republikenar som boykottar teater är ungefär som at ha akademiker som boykottar Nascar eller tjockisar som boykottar grönsaker"

Ta det lugnt ett spel från Trump för att få bort fokus från att han fick gå med på att betala pengar till folk för Trump University.
2016-11-20, 12:52
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vad har gjort dig förbryllad?

Istället för att kritisera ordvalet kan du argumentera sakfråga. Jag ändrade ordet till förvånad - bättre så.
2016-11-20, 13:02
Medlem
heiss avatar
Citat:

Han kritiserar tillbaka som han brukar göra, så varför gnäller du?
Independents och f.d demokrater har tröttnat på den intoleranta och arroganta satanistvänstern som inte gör annat än att rasifiera, ljuga och hyckla om värderingar och moral.
http://www.nytimes.com/2016/03/31/arts/union-criticizes-hamilton-casting-call-seeking-nonwhite-actors.html?_r=3&referer=
“seeking nonwhite men and women, ages 20s to 30s, for Broadway and upcoming tours”
2016-11-20, 13:28
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Jag sätter emot. Som jag skrev, "hispanics" är en irrelevant väljargrupp i de delstater Trump vann i mellanvästern.

Anledningen till att han vann Florida var att uppsving bland vita väljare - "working class whites". De finns i Florida också. Romney fick inte lika många sådana och förlorade därav Florida mot Obama med mycket liten marginal.

Betänkt att det där inte är en korrekt beskrivning. Marknaden tog ett glädjeskutt efter att ha dykit - vilket de gjorde direkt efter att Trump vann.

Läs på om "electoral college".
Jag är väl insatt och vadet är taget.
2016-11-20, 13:35
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
The cast and producers of Hamilton, which I hear is highly overrated, should immediately apologize to Mike Pence for their terrible behavior

Muckar du med VP:n så mycket du med POTUS!
2016-11-20, 13:36
Medlem
Citat:
Är det någon mer än jag som blev lite förvånad över Donald Trump's tweet angående Mike Pence?

Nej Trump är inte pk. Visst, hans sista tweet var ganska dåligt formulerat men poängen var väl att vilka tror dom att dom är som ska läxa upp en VP mitt på scene under en show? Otroligt oprofessionellt.
2016-11-20, 13:55
Medlem
Citat:
Han gick tillbaka hos vita väljare men gick framåt hos minoriteterna, främst bland spansktalande. Jag postulerar således att det var det som gjorde att han säkrade en de avgörande staterna Florida. Beredd att satsa en peng. Sätter du emot?

Betänk också att marknaden tog ett glädjeskutt efter segern. Gissar att man kan hitta en del av de s.k. "shy-voters" bland en viss grupp av människor som inte direkt tillhör hillbillies eller red-necks.

Du kan postulera så mycket du vill men enligt Wikipedia har du fel. Åtminstone jämfört med valen 2008 och 2012.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2016#Voter_de mographics
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2012#Voter_de mographics
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2008#Voter_de mographics
2016-11-20, 14:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nexin
Du kan postulera så mycket du vill men enligt Wikipedia har du fel. Åtminstone jämfört med valen 2008 och 2012.

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2016#Voter_de mographics
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2012#Voter_de mographics
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_2008#Voter_de mographics
Var har du siffrorna för Florida?

Jämfört med valet 2012 hela USA:

White 1%
Black 7%
Hispanic 8%
Asian 11%
Others 1%

Källa:

http://www.nytimes.com/interactive/2016/11/08/us/politics/election-exit-polls.html
Senast redigerad av arbetet 2016-11-20 kl. 14:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in