Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Tittar du på nästan varenda republikansk kongressledamots hemsida så står det pro-life. Det är inga hemligheter. Det är helt öppet. De konspirerar inte om att vara "pro-life". Och nu gör du samma miss igen, du skriver "upphäva konstitutionen" trots att inte ett ord står om abort eller homos i den.
Du måste lägga ner den här teorin om miliser åkandes på rullskridskor, sugandes på penisklubbor i Kentucky av alla ställen. Du skämmer ut dig totalt.
Resonemanget som sådant du kommer med köper jag helt och hållet. Det finns två problem med det som du inte klarar av att bemöta.
1. Kongressen är repulikansk och "pro-life".
2. Nästa president är republikansk och "pro-life".
Vore något av dessa inte fallet så skulle du ha helt rätt. Din tanke är att det inte ska spela någon roll vad folk röstar på. Vi ska se om vi inte kan stampa på och krossa alla dina värderingar. Det är hög tid.
Vilka värderingar? Jag värderar ingenting här, utan försöker bara informera dig om hur verkligheten ser ut.
Det är mest du som har bristande insikt i konstitutionens betydelse. Du kanske tror att det är en bit papper som man kan strunta i. Du verkar helt bortse från att de amerikanska värderingarna starkt sätter sig emot att kongress, president och stater kör över högsta domstolen. Du har en bristande förståelse för vad detta skulle betyda för USA som konstitutionell republik.
Men, som sagt, jag ger dig rätt:
OM presidenten skulle strunta i att verkställa högsta domstolens beslut och OM kongressen skulle strunta i att dra presidenten inför riksrätt och OM polis och OM militär och OM folket skulle finna sig i att deras presidenten använde deras konstitution som dasspapper, ja då får du rätt. Den dagen kommer, förhoppningsvis aldrig att infinna sig.
Ta nu till dig det jag skriver här. Du gör ju bort dig så det står härliga till, men är troligtvis för inskränkt för att förstå innebörden av det jag skriver.
Du tror, på fullaste allvar, att kongress och president kan köra över högsta domstolen för att två är fler än en??? För att de är
equal??? För att du har läst det på flashback??? I ett inlägg av en främling???
Är du dum i huvudet?