Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-30, 11:16
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
1, Stödja honom? Jag är inte amerikansk medborgare, varför ska jag stödja en annan nations president elect?

2. Stora delar av Trump's kampanj gick ju ut på att krossa korruptionen och pk samhället. Jag förstod ganska tidigt att han agiterade bara för att få de nyttiga idioternas röster.

3. Jag gnällde också på Obama när han anställde Wall Street bankers.

Frågor på det?

Fast det framgår ju tydligt av dina undertexter att du är både Trump-och Putinhatare. Lite kul är det dock att du stulit citatet av Putin som beskrev Obama på så vis. Trump är långt ifrån färdig med att sätta samman sitt kabinett och äm mindre har han tillträtt som president och visat prov på konkreta åtgärder. Vi som är lite mer tålmodiga avvaktar nog lite till innan vi avger tvärsäkra omdömen.
2016-11-30, 11:22
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oy-vey
Han har sagt att landet behöver affärsman från Wall Street som är tuffa och inte någon man vill ta en middag med då dom är så otrevliga.
Alltså figurer som enbart ser profit och resultat och inte personer som exempelvis styr Sverige och vill sitta och jäsa i någon morgonsoffa tv.

Litar på hans omdöme i dom personer han tar in, men plockas Mitt Romney in så hoppar nog jag av Trump-tåget.

Så han vill flytta dem från skugggorna till rampljuset vilket betyder att han vill visa upp hur korrupt USA?
2016-11-30, 11:33
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Trump håller sitt ord och är handlingarnas man innan han ens har flyttat in i Vita Huset.

Han har förhandlat med Luftkonditioneringsföretaget Carrier och fått de att stanna kvar i Indiana istället för att helt och hållet flytta till Mexiko.

Ingen skitsnackare med andra ord.

http://www.reuters.com/article/us-usa-trump-utc-idUSKBN13P038?il=0

Det framgår ju inte vad "dealet" gick ut på, mer än att Trump hotade dem med straffskatter om de flyttade utomlands vilket skulle göra det ekonomiskt ogynnsamt för dem att flytta. Det är inget "deal", det är utpressning. Alternativt har han utlovat förmåner åt just den här firman om de stannar, vilket är lika illa

Antingen utpressar han individuella företag eller så gynnar han de som hotar med att flytta till Mexico.

Att jobba för en generellt mer gynnsam företagsmiljö så företag inte behöver flytta utomlands för att tjäna pengar är en sak, men att hålla på och lägga sig i individuella företags business och "förhandla" med dem känns inte rätt.
Senast redigerad av mrtowlie 2016-11-30 kl. 11:36.
2016-11-30, 12:23
Medlem
Citat:
Nu har du nog fått det om bakfoten vad drain the swamp innebär, sätt dig ner så ska jag förklara innebörden för dig.

Figuratively, "drain the swamp" means "to exterminate something that is harmful" or anything that most of the people hate such as corruption or government waste.

Frågor på det?

Vad har detta med den föreslagna finansminstern att göra??
2016-11-30, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Om president OCH kongress OCH delstater OCH polis OCH militär OCH milisgrupper väljer att bortse från högst domstolens tolkning av lag och konstitution, då saknas sanktionsmöjligheter, eftersom ingen kommer verkställa sanktionerna. Okej, vi säger så.

Det skulle dock krävas en ordentlig konspiration för att så många människor skulle gå med på att upphäva konstitutionen, som tolkas av högsta domstolen på så sätt att kvinnor har rätt att göra abort och homos rätt att gifta sig.

Tittar du på nästan varenda republikansk kongressledamots hemsida så står det pro-life. Det är inga hemligheter. Det är helt öppet. De konspirerar inte om att vara "pro-life". Och nu gör du samma miss igen, du skriver "upphäva konstitutionen" trots att inte ett ord står om abort eller homos i den.

Du måste lägga ner den här teorin om miliser åkandes på rullskridskor, sugandes på penisklubbor i Kentucky av alla ställen. Du skämmer ut dig totalt.

Citat:
Sen att det är ungefär lika osannolikt som att en meteorit skulle träffa Donald Trump i huvudet under hans inaguration ceremony, det bortser vi från nu. Så får du känna dig duktig.

Resonemanget som sådant du kommer med köper jag helt och hållet. Det finns två problem med det som du inte klarar av att bemöta.

1. Kongressen är repulikansk och "pro-life".
2. Nästa president är republikansk och "pro-life".

Vore något av dessa inte fallet så skulle du ha helt rätt. Din tanke är att det inte ska spela någon roll vad folk röstar på. Vi ska se om vi inte kan stampa på och krossa alla dina värderingar. Det är hög tid.
2016-11-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Det framgår ju inte vad "dealet" gick ut på, mer än att Trump hotade dem med straffskatter om de flyttade utomlands vilket skulle göra det ekonomiskt ogynnsamt för dem att flytta. Det är inget "deal", det är utpressning. Alternativt har han utlovat förmåner åt just den här firman om de stannar, vilket är lika illa

Antingen utpressar han individuella företag eller så gynnar han de som hotar med att flytta till Mexico.

Att jobba för en generellt mer gynnsam företagsmiljö så företag inte behöver flytta utomlands för att tjäna pengar är en sak, men att hålla på och lägga sig i individuella företags business och "förhandla" med dem känns inte rätt.

Jobb är fortfarande jobb.

En jävla julklapp för familjerna i Indiana.

Just därför Trump varit smart med sina lovord till folket, väldigt lätta saker att fixa muren, invandring, låta jobben stanna. Lätta saker som är väldigt synliga och folket sväljer det lättare än något annat.
2016-11-30, 13:51
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Tittar du på nästan varenda republikansk kongressledamots hemsida så står det pro-life. Det är inga hemligheter. Det är helt öppet. De konspirerar inte om att vara "pro-life". Och nu gör du samma miss igen, du skriver "upphäva konstitutionen" trots att inte ett ord står om abort eller homos i den.

Du måste lägga ner den här teorin om miliser åkandes på rullskridskor, sugandes på penisklubbor i Kentucky av alla ställen. Du skämmer ut dig totalt.

Resonemanget som sådant du kommer med köper jag helt och hållet. Det finns två problem med det som du inte klarar av att bemöta.

1. Kongressen är repulikansk och "pro-life".
2. Nästa president är republikansk och "pro-life".

Vore något av dessa inte fallet så skulle du ha helt rätt. Din tanke är att det inte ska spela någon roll vad folk röstar på. Vi ska se om vi inte kan stampa på och krossa alla dina värderingar. Det är hög tid.
Vilka värderingar? Jag värderar ingenting här, utan försöker bara informera dig om hur verkligheten ser ut.

Det är mest du som har bristande insikt i konstitutionens betydelse. Du kanske tror att det är en bit papper som man kan strunta i. Du verkar helt bortse från att de amerikanska värderingarna starkt sätter sig emot att kongress, president och stater kör över högsta domstolen. Du har en bristande förståelse för vad detta skulle betyda för USA som konstitutionell republik.

Men, som sagt, jag ger dig rätt:

OM presidenten skulle strunta i att verkställa högsta domstolens beslut och OM kongressen skulle strunta i att dra presidenten inför riksrätt och OM polis och OM militär och OM folket skulle finna sig i att deras presidenten använde deras konstitution som dasspapper, ja då får du rätt. Den dagen kommer, förhoppningsvis aldrig att infinna sig.

Ta nu till dig det jag skriver här. Du gör ju bort dig så det står härliga till, men är troligtvis för inskränkt för att förstå innebörden av det jag skriver.

Du tror, på fullaste allvar, att kongress och president kan köra över högsta domstolen för att två är fler än en??? För att de är equal??? För att du har läst det på flashback??? I ett inlägg av en främling???

Är du dum i huvudet?
Senast redigerad av Japhy 2016-11-30 kl. 13:57.
2016-11-30, 13:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nu har du nog fått det om bakfoten vad drain the swamp innebär, sätt dig ner så ska jag förklara innebörden för dig.

Figuratively, "drain the swamp" means "to exterminate something that is harmful" or anything that most of the people hate such as corruption or government waste.

Frågor på det?
Fast Trumps förklaring till sin slogan är att han vill sätta en femårig karenstid för politiker som vill bli lobbyister och att han vill införa en tidsbegränsning på åtta år för tjänstgöring i kongressen.

Inte att han inte vill ha erfaret folk vid sin sida. Trump behöver erfarna politiker som kan få igenom förslagen.

Men ska sanningen fram, verkar det som om Trump gjort en deal med RNC för att de skulle endorsa honom som presidentkandidat. De fick väl i utbyte att några i kabinettet skulle komma från GOP och inte från Trumps privata kontakter. Det är inte särskilt konstigt och man får hoppas att Trump lyckas genomdriva sina viktigaste idéer, som tex skattesänkningar, the wall, deportation, slopad ObamaCare, slopad common core i skolan och ökad makt till delstaterna.
2016-11-30, 14:28
Medlem
Citat:
Det är mest du som har bristande insikt i konstitutionens betydelse. Du kanske tror att det är en bit papper som man kan strunta i. Du verkar helt bortse från att de amerikanska värderingarna starkt sätter sig emot att kongress, president och stater kör över högsta domstolen. Du har en bristande förståelse för vad detta skulle betyda för USA som konstitutionell republik.

Det här är viktigt nu. Jag vill att du läser detta flera gånger. På detta papper står det inte ett enda ord om homos.

Citat:
OM presidenten skulle strunta i att verkställa högsta domstolens beslut och OM kongressen skulle strunta i att dra presidenten inför riksrätt och OM polis och OM militär och OM folket skulle finna sig i att deras presidenten använde deras konstitution som dasspapper, ja då får du rätt. Den dagen kommer, förhoppningsvis aldrig att infinna sig.

Militären skulle på eget bevåg, emot order, tvångsinföra homoäktenskap? Alltså, du måste lägga ner det där. Det finns ungefär 3 militärer i USA som inte skrattar åt dig. Folket skulle finna sig i? Det är ju folket i Kentucky i detta fall som röstat fram det! Tänk ett varv till innan du kommer med redan galenskaper.

Ta nu till dig det jag skriver här. Du gör ju bort dig så det står härliga till, men är troligtvis för inskränkt för att förstå innebörden av det jag skriver.

Citat:
Du tror, på fullaste allvar, att kongress och president kan köra över högsta domstolen för att två är fler än en??? För att de är equal??? För att du har läst det på flashback??? I ett inlägg av en främling???

Jag beskrev exakt hur det går till. Jag har frågat dig efter skäl att det inte kan vara som jag säger. Du har enligt egen utsago gett mig rätt. Hänger du med? Jag kan ta det igen om du vill. Pröva att läsa långsamt.
2016-11-30, 14:54
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump 16 minför 16 minuter sedan
Nobody should be allowed to burn the American flag - if they do, there must be consequences - perhaps loss of citizenship or year in jail!

Holy shit Yes, My Master My Lord

Får han säga så är det inte 1 Amendment? Trump borde nog lugna sig lite nu så han inte hamnar i riktig trubbel de väntar ju bara på att avsätta honom.

Nu är vänstern igång, dom tog betet.

Sunsara Taylor @SunsaraTaylor

Just burned US flag at Trump Hotel NYC. We REFUSE to Accept a Fascist America! Now your turn: #FlagBurningChallenge

https://twitter.com/SunsaraTaylor/status/803720470054965248
2016-11-30, 15:36
Medlem
naturtvåls avatar
New York Post skriver idag att Trump har räddat 1000 amerikanska arbetsplatser från att flytta till Mexiko! Företaget ifråga är Carrier, en luftkonditionerings firma.

Om han lyckas med sådant innan han ens tillträtt som president, vad skall han då uträtta som tillträdd President?
2016-11-30, 16:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
New York Post skriver idag att Trump har räddat 1000 amerikanska arbetsplatser från att flytta till Mexiko! Företaget ifråga är Carrier, en luftkonditionerings firma.

Om han lyckas med sådant innan han ens tillträtt som president, vad skall han då uträtta som tillträdd President?

Det intressanta skulle dock vara att få veta hur han gjorde det, lovade han att de skulle slippa betala skatt eller vad?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in