Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-20, 14:09
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nej Trump är inte pk. Visst, hans sista tweet var ganska dåligt formulerat men poängen var väl att vilka tror dom att dom är som ska läxa upp en VP mitt på scene under en show? Otroligt oprofessionellt.

Har du ens hört vad de under Hamilton sa till Mike Pence?

https://www.youtube.com/watch?v=qo7FfNPkOwo

Är det verkligen någon att bli upprörd över?

Att en rolluppsättning under en musikal gör ett politiskt ställningstagande är inte mer konstigt än att en TV-serie gör det. Det är ett fritt land där folk har rätt att yttra sina åsikter.

Med tanke på alla Trump hånat under sin presidentkampanj, så känns det att han bör tåla när folk gör liknande sker mot honom.

Och, ja. Trump är fruktansvärt politiskt korrekt. Det många som självutnämnda "anti-pk:iter" inte förstår är att politisk korrekthet inte är hugget i sten. Politisk korrekthet är de socialt accepterade åsikterna, när normerna i ett samhälle ändras så ändras även det som klassas som politiskt korrekt.

Trump beter sig precis lika illa som alla SJW, den enda skillnaden är att han stödjer andra åsikter än vad de gör.

Att var "anti politiskt korrekt" är precis lika tramsigt som att vara politiskt korrekt.

Om han verkligen stödjer yttrandefrihet och rätten att kritisera fritt, vilket han låtsas att han gör, så bör han tåla att folk kritiserar hans vice president. När han vill att Hamilton ska be om ursäkt för hur de betedde sig mot hans vice president, men vägrar be om ursäkt för vad han sjäv sa till Rosie O'Donell (även om det han sa om Rosie O'Donell var värre men inte ens det överdrivet hatiskt)

Det är ett hycklande betéende.
Senast redigerad av ThePuppetMaster 2016-11-20 kl. 14:13.
2016-11-20, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Har du ens hört vad de under Hamilton sa till Mike Pence?

https://www.youtube.com/watch?v=qo7FfNPkOwo

Är det verkligen någon att bli upprörd över?

Att en rolluppsättning under en musikal gör ett politiskt ställningstagande är inte mer konstigt än att en TV-serie gör det. Det är ett fritt land där folk har rätt att yttra sina åsikter.

Med tanke på alla Trump hånat under sin presidentkampanj, så känns det att han bör tåla när folk gör liknande sker mot honom.

Och, ja. Trump är fruktansvärt politiskt korrekt. Det många som självutnämnda "anti-pk:iter" inte förstår är att politisk korrekthet inte är hugget i sten. Politisk korrekthet är de socialt accepterade åsikterna, när normerna i ett samhälle ändras så ändras även det som klassas som politiskt korrekt.

Trump beter sig precis lika illa som alla SJW, den enda skillnaden är att han stödjer andra åsikter än vad de gör.

Att var "anti politiskt korrekt" är precis lika tramsigt som att vara politiskt korrekt.

Om han verkligen stödjer yttrandefrihet och rätten att kritisera fritt, vilket han låtsas att han gör, så bör han tåla att folk kritiserar hans vice president. När han vill att Hamilton ska be om ursäkt för hur de betedde sig mot hans vice president, men vägrar be om ursäkt för vad han sjäv sa till Rosie O'Donell (även om det han sa om Rosie O'Donell var värre men inte ens det överdrivet hatiskt) är ett hycklande betéende.

Jag säger inte att de inte får göra det men det är oerhört oprofessionellt och tramsigt. Ja jag hörde vad de sa, de är rädda att Trump inte ska skydda dem, som de har noll basis för. Sedan säger de att "USA is a country of diversity" eller dylik skit vilket tydligen ska innebära att det är rätt att släppa in hur många Mexikaner som helst som för med sig mer kriminalitet. Trams, som sagt.

Trump är inte "anti politiskt korrekt", han är helt enkelt inte politiskt korrekt. Politisk korrekthet är ju när man inte vågar säga och uttrycka åsikter som man egentligen tycker, och på det viset är han inte alls politiskt korrekt eftersom han säger precis vad han tycker (på gott och ont). Fast vi kanske har olika definitioner av politisk korrekthet.
2016-11-20, 14:25
Medlem
DaEzzs avatar
Ny tweet från President Elect Trump i vad som verkar utvecklas till någons sorts "Hamiltongate", dvs tredje tweeten i ämnet:

"The cast and producers of Hamilton, which I hear is highly overrated, should immediately apologize to Mike Pence for their terrible behavior"

https://twitter.com/realdonaldtrump

Butthurt much? Den blivande presidenten är alltså ute och tweetar som vilken hormonstinn ADHD-fjortis som helst (igen). Om en Broadwaymusikal

Är det så här Trumps presidentskap ska se ut så lär det inte dröja länge förrän han gör bort sig på ett sätt som får allvarliga konsekvenser för honom själv och USA.
Senast redigerad av DaEzz 2016-11-20 kl. 14:29.
2016-11-20, 14:41
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Jag säger inte att de inte får göra det men det är oerhört oprofessionellt och tramsigt.

På vilket sätt är det oprofessionellt att säga

"We hope this show has inspired you to uphold American values and work on the behalf of all of us?"

Det var även rollbesättningen som bad publiken att sluta bua. Jag vet inte vad som är tramsigt med det?

Citat:
Ja jag hörde vad de sa, de är rädda att Trump inte ska skydda dem, som de har noll basis för.

Bortsett från alla hans uttalanden att han är emot homosexuella äktenskap och stödjer rätten för företag att diskriminera mot homosexuella kunder"

Citat:
Jag säger inte att de inte får göra det men det är oerhört oprofessionellt och tramsigt.Sedan säger de att "USA is a country of diversity" eller dylik skit vilket tydligen ska innebära att det är rätt att släppa in hur många Mexikaner som helst som för med sig mer kriminalitet. Trams, som sagt.

Det innebär snarare att USA är ett land som befolkas av många olika etniciteter. Du behöver inte övertolka allting

Citat:
Trump är inte "anti politiskt korrekt", han är helt enkelt inte politiskt korrekt. Politisk korrekthet är ju när man inte vågar säga och uttrycka åsikter som man egentligen tycker, och på det viset är han inte alls politiskt korrekt eftersom han säger precis vad han tycker (på gott och ont). Fast vi kanske har olika definitioner av politisk korrekthet.

Fast om det är definitionen av vad politisk korrekthet innebär så kan man påstå att Gudrun Schyman inte är politisk korrekt heller.

Hon håller inga av sina åsikter i skymundan.

Jag går efter Wikipedias definition

Tänk på att Donald Trump tvärvände i frågan om abort, han låtasas även att tro på Gud, vilket han uppenbarligen inte gör. Allt detta för att han ville vara det republikanska partiet till lags.

Donald Trump är en högerpopulistisk hycklare.
Senast redigerad av ThePuppetMaster 2016-11-20 kl. 14:56.
2016-11-20, 14:56
Medlem
Mia-Rovys avatar
Jag noterar att Trump även efter att ha blivit vald gärna ägnar sin tid åt att klaga på artister. Jag hoppades på att det, likt hans idioti, bara var en strategi för att vinna valet.

Men han fortsätter. What gives?

Alla som ifrågasätter Trump kallar han för betydelselösa, misslyckade, eller "losers". Man kan ju undra varför han då väljer att lägga så mycket fokus på dem.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-20 kl. 15:01.
2016-11-20, 15:01
Medlem
Citat:
På vilket sätt är det oprofessionlt att säga

"We hope this show has inspired you to uphold American values and work on the behalf of all of us?"

Det var även rollbesättningen som bad publiken att sluta bua. Jag vet inte vad som är tramsigt med det?

Ja de antyder ju att han för nuvarande inte kommer "uphold American values and work on the behalf of all of us". Det är tramsigt eftersom de inte säger vad det innebär utan bara antar att han är en stor stygg Rasist som kommer ignorera allting som har med de svartas välbefinnande att göra.

Citat:
Bortsett från alla hans uttalanden att han är emot homosexuella äktenskap och stödjer rätten för företag att diskriminera mot homosexuella kunder"

Ja det är därför Trump sa i en av hans senaste intervjuer när han fick frågan ifall han skulle tillsätta domare som ändrar på homosexuella äktenskap "It's already settled in law. Im fine with it".

Citat:
Det innebär snarare att USA är ett land som befolkas av många olika etniciteter. Du behöver inte övertolka allting

Jag övertolkar ingenting, det är liberalerna/vänstern som hela tiden försöker blanda korten. "Diversity" säger de men påpekar ingenting vartifrån den tidiga invandringen kom till USA, hur stor den var och hur man kan jämföra den med den nuvarande invandringen.

Citat:
Fast om det är definitionen av vad politisk korrekthet innebär så kan man påstå att Gudrun Schyman inte är politisk korrekt heller.

Hon håller inga av sina åsikter i skymundan.

Jag går efter Wikipedias definition

Ja den definition är såklart mer korrekt än min. Men jag förstår inte hur du får det till att Trump skulle vara politiskt korrekt? På vilket vis följer Trump den dominerande trenden i samhällsdebatten?

Citat:
Tänk på att Donald Trump tvärvände i frågan om abort, han låtasas även att tro på Gud, vilket han uppenbarligen inte gör. Allt detta för att han ville vara det republikanska partiet till lags.

Donald Trump är en högerpopulistisk hycklar.

Hur får du det till att han ville vara republikanska partiet till lags när han ändrade sig om abort? Han sa att han ville straffa kvinnor som gjorde abort men ändrade sig sedan till att de inte alls borde straffas. Om något så gjorde väl han det för att vara demokraterna till lags och inte republikanerna som troligtvis skulle gilla förslaget i mycket högre utsträckning.
2016-11-20, 15:51
Medlem
Mr Bs avatar
Precis samma trams vid teatern som Shyffert, Betner, Marlena etc spyr ut sig mot SD hela tiden. De bara spyr ut epitet på människor och blandar in massa trams som inte stämmer in med verkligheten, i syfte att skapa en "scen" och få lite politiskt korrekt beröm. Men fortsätt för halva befolkningen kommer bojkotta dessa artister, sen kommer de hålla käften när de inte kan betala hyra.
2016-11-20, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag är väl insatt och vadet är taget.

"Some 2% of Ohio eligible voters are Hispanic,"
- http://www.pewhispanic.org/fact-sheets/2016-state-election-fact-sheets/latinos-in-the-2016-election-ohio/

Trump vann Ohio med 11%.

Dags att hosta upp.
2016-11-20, 16:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
"Some 2% of Ohio eligible voters are Hispanic,"
- http://www.pewhispanic.org/fact-sheets/2016-state-election-fact-sheets/latinos-in-the-2016-election-ohio/

Trump vann Ohio med 11%.

Dags att hosta upp.
Jag pratar fortfarande om Florida och utan en vinst där så hade det varit kört.
2016-11-20, 16:21
Medlem
Citat:

Faktiskt inte. Av allt att döma kommer Trump att få över 300 elektorsröster och hade således även vunnit ut Florida.
2016-11-20, 16:21
Medlem
Citat:

Fast Trump lär ju skicka tillbaka en jävla massa människor och ha extremt hårda röstlagar så Nevada Colorado och new mexico lär han vinna nästa gång. Till och med Kalifornien kan han vinna om det rensas ordentligt.
2016-11-20, 16:34
Medlem
Citat:
Varför skulle det ha varit kört? Trump hade fortfarande haft över 270 röster om Clinton tog den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in