Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-19, 14:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Beethovania
Tror du det finns någon risk/chans? Eller är det bara Trumps motståndare som griper efter halmstrån?

För att ställas inför riksrätt måste man ha begått ett allvarligt brott och det har Trump inte gjort.

Clinton ställdes inför riksrätt för att han ljög under ed, vilket är ett allvarligt brott.
2016-11-19, 14:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stabskapten
Trump lovar rekordstöd till Israel

http://www.friatider.se/trump-lovar-rekordst-d-till-israel

Från i Juli, trodde min var nyare men den artikeln är fan från i mars.. Återstår väl att se hur Trump finansierar den sionistiska ockupationsmaktens massförstörelsevapen. Sista som Obama gav nu var All-Time High, USA ger mer pengar till Netanyahu än alla andra länders bistånd tillsammans (tror jag, har det i bakhuvudet och kan ha fel men nästan 100% säker) och Israel är knappast ett fattigt land.

Men efter hans tal till judarna på AIPAC i valrörelsen så tror jag din artikel är mer rätt än min sen när facit kommer.
Här är min länk föressten: http://www.timesofisrael.com/trump-says-hell-make-israel-pay-for-defense-aid/
2016-11-19, 15:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Donald Trump på twitter:

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump

The Theater must always be a safe and special place.The cast of Hamilton was very rude last night to a very good man, Mike Pence. Apologize!

Det är den här händelsen han talar om:

Hamilton @HamiltonMusical

Tonight, VP-Elect Mike Pence attended #HamiltonBway. After the show, @BrandonVDixon delivered the following statement on behalf of the show.

https://twitter.com/HamiltonMusical/status/799828567941120000
2016-11-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trump på twitter:

Donald J. Trump ‏@realDonaldTrump

The Theater must always be a safe and special place.The cast of Hamilton was very rude last night to a very good man, Mike Pence. Apologize!

Det är den här händelsen han talar om:

Hamilton @HamiltonMusical

Tonight, VP-Elect Mike Pence attended #HamiltonBway. After the show, @BrandonVDixon delivered the following statement on behalf of the show.

https://twitter.com/HamiltonMusical/status/799828567941120000

Hans twitter alltså.

Jesus christ människa du är president nu koncentrera tiden på det folk valde dej för.

Det är lite som en tolvårig.
2016-11-19, 16:41
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hans twitter alltså.

Jesus christ människa du är president nu koncentrera tiden på det folk valde dej för.

Det är lite som en tolvårig.

Det var bland annat för detta han blev vald.
2016-11-19, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Det var bland annat för detta han blev vald.

Dröm vidare.

Trump blev vald av samma folk som röstade på Obama på grund av ekonomiska grunder.

Ganska säker på att deras tålamod med Trump är lägre än Obama. Lägg ner twitter och rör den feta röven mot Washington och få något gjort.
2016-11-19, 17:50
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Dröm vidare.

Trump blev vald av samma folk som röstade på Obama på grund av ekonomiska grunder.

Ganska säker på att deras tålamod med Trump är lägre än Obama. Lägg ner twitter och rör den feta röven mot Washington och få något gjort.

Det finns en icke betydelselös mängd människor som uppskattat Trump för hans karaktär och sätt att vara. Att du inte fattat det vet jag, med tanke på alla panikattacker du fått senaste året när Trump sagt fula ord. Men han valdes inte trots hans sätt att vara. Han valdes tack vare det. Ingen i MSM fattar det ännu, och du likaså.
2016-11-19, 18:08
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Finns naturligtvis flera problem med Trump, men nummer ett och det i särklass allvarligaste är hans totalvägran att inse att växthuseffekten är en realitet och kan kosta hela mänskligheten dess fortbestånd om hundratalet år. DET är jävligt allvarligt.
2016-11-19, 18:55
Medlem
Citat:
Det finns en icke betydelselös mängd människor som uppskattat Trump för hans karaktär och sätt att vara. Att du inte fattat det vet jag, med tanke på alla panikattacker du fått senaste året när Trump sagt fula ord. Men han valdes inte trots hans sätt att vara. Han valdes tack vare det. Ingen i MSM fattar det ännu, och du likaså.

Jag håller med. Ett flertal skribenter i trådarna som förment är "pro-Trump" verkar avguda Jeb! och hans stil. Och sen har vi palestinasjalarna.,,

Jag mår illa av det. Känner för att slå knytnäven i skärmen.

Apropå tråden här, tråden om Donald Trump. Det slår ingen av alla skribenter att Trump m.fl. helt enkelt vet bättre än någon palestinasjal i Sverige? Har t.ex. seeeg321 ens tänkt tanken? Personer som inte har en aning om vad Irak-kriget handlade om uttalar sig med det som bas.
2016-11-19, 19:26
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Nej det var verkligen trots hans sätt att vara. Och just eftersom han ställdes mot en så enkel motståndare som Hillary vann han trots detta. Uppemot 70% ogillar honom, och trots det vann han.
Senast redigerad av Hogdal 2016-11-19 kl. 19:35.
2016-11-19, 19:33
Medlem
Mooskys avatar
Han fick inte hela folkets röster vilket jag kan tycka är lite knepigt ur ren demokrati synpunkt.
Amerikanska folket röstar på elektorer vilket räcker med 30% av rösterna för att vinna med mest antal elektorer. Det enda jag kan tänka mig efter alla demonstrationer och ilska är att Trump inte blir långvarig. Sedan så får man ge en känga åt valundersökningarna innan valet, som fullständigt missbedömde resultatet. Nåväl slödder och vita män samt kvinnor vill tydligen ha en rasist och sexistisk skitstövel som president, men det lär inte hålla särskilt länge. Han vacklar om sina vallöften och är inte ens van i politiska sammanhang, men han har anhängare så som KKK vilket säger en del.
Twittrar gör han fortfarande och det är extremt pinsamt att man valt en clown som president vilket säger mer om amerikanska folket än vad man kunnat ana.
2016-11-19, 19:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han fick inte hela folkets röster vilket jag kan tycka är lite knepigt ur ren demokrati synpunkt.
Amerikanska folket röstar på elektorer vilket räcker med 30% av rösterna för att vinna med mest antal elektorer. Det enda jag kan tänka mig efter alla demonstrationer och ilska är att Trump inte blir långvarig. Sedan så får man ge en känga åt valundersökningarna innan valet, som fullständigt missbedömde resultatet. Nåväl slödder och vita män samt kvinnor vill tydligen ha en rasist och sexistisk skitstövel som president, men det lär inte hålla särskilt länge. Han vacklar om sina vallöften och är inte ens van i politiska sammanhang, men han har anhängare så som KKK vilket säger en del.
Twittrar gör han fortfarande och det är extremt pinsamt att man valt en clown som president vilket säger mer om amerikanska folket än vad man kunnat ana.
Fantastiskt hur man kan pressa in så mycket skit i ett inlägg.

Trump är inte korrumperad. Det är själva poängen och något jag trodde hela världen drömde om. Att vi en dag skulle få en president som inte vill vara världspolis och dra igång krig för att globalisternas plånböcker kräver det. Fattar inte hur ni kan missa den stora bilden.

Trump, liksom alla andra människor, har stundtals talat nedvärderande om sina medmänniskor. Skulle tippa på att han sagt de allra värsta sakerna i sina dar om vita män.
Hur tror ni Löfven pratade i bastun som fackpamp? Lär inte varit så mycket feministisk retorik i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in