Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Han fick inte hela folkets röster vilket jag kan tycka är lite knepigt ur ren demokrati synpunkt.
Amerikanska folket röstar på elektorer vilket räcker med 30% av rösterna för att vinna med mest antal elektorer. Det enda jag kan tänka mig efter alla demonstrationer och ilska är att Trump inte blir långvarig. Sedan så får man ge en känga åt valundersökningarna innan valet, som fullständigt missbedömde resultatet. Nåväl slödder och vita män samt kvinnor vill tydligen ha en rasist och sexistisk skitstövel som president, men det lär inte hålla särskilt länge. Han vacklar om sina vallöften och är inte ens van i politiska sammanhang, men han har anhängare så som KKK vilket säger en del.
Twittrar gör han fortfarande och det är extremt pinsamt att man valt en clown som president vilket säger mer om amerikanska folket än vad man kunnat ana.
Fantastiskt hur man kan pressa in så mycket skit i ett inlägg.
Trump är inte korrumperad. Det är själva poängen och något jag trodde hela världen drömde om. Att vi en dag skulle få en president som inte vill vara världspolis och dra igång krig för att globalisternas plånböcker kräver det. Fattar inte hur ni kan missa den stora bilden.
Trump, liksom alla andra människor, har stundtals talat nedvärderande om sina medmänniskor. Skulle tippa på att han sagt de allra värsta sakerna i sina dar om vita män.
Hur tror ni Löfven pratade i bastun som fackpamp? Lär inte varit så mycket feministisk retorik i alla fall.