Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-12, 21:43
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Mm, hur tänker du att Trump bör agera för att lugna publiken?

Det kommer att lugna ner sig när de inser att han inte är den demonen msm har målat ut honom som utan en sansad person som vill amerikanerna väl han har inte ens tillträtt ännu och en jävla massa libtards beter sig värre än djuren på zoo redan... Sen är det även så att Soros betalar stora delar utav dessa idioter att bete sig som idioter runtom i visa delstater.
2016-11-12, 22:18
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Det kommer att lugna ner sig när de inser att han inte är den demonen msm har målat ut honom som utan en sansad person som vill amerikanerna väl han har inte ens tillträtt ännu och en jävla massa libtards beter sig värre än djuren på zoo redan... Sen är det även så att Soros betalar stora delar utav dessa idioter att bete sig som idioter runtom i visa delstater.

Soros mig veterligen öppnar universitet i östblocket och är allmänt känd som en filantrop. Du menar att samma man betalar vänsterdårar för att göra upplopp i samtliga större städer i USA? Det måste ju bli dyrt det?
2016-11-12, 22:20
Medlem
Trump har fört en kampanj med inställningen att all publicitet är bra, han vet exakt hur han ska göra reklam för sig själv. Nu har han en mer nedtonad stil väl vald, han kommer försöka göra mycket gott både för usa och världen. Jag ser ändå en ganska sympatisk person i Trump, han har allt man kan begära och mer därtill men vill göra något för den vanliga medelklassen. Bespottad och svartmålad, ändå har han stått där varje dag. Att han vill ge den amerikanska befolkningen något bra betvivlar jag inte, om han kommer kunna göra det är en annan sak, jag hoppas det åtminstone.
2016-11-12, 22:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta med klimatet och min (och sannolikt Trumps) åsikt: Vi vet inte om mänsklig aktivitet påverkar klimatet på vår jord. Men om vi gör det, så är det ändå kört att göra något åt det.

Det som då skulle påverka är helt enkelt vårt sätt att leva, transporter, produktion, uppvärmning mm mm. Dessutom är flera av världens begynnande industriländer extremt folkrika (Indien, Kina) och kommer att 3-4 dubbla sin energianvändning de närmaste 10-20 åren.

Så det är HELT kört att försöka vända utvecklingen. Om vi i stort sett bodde i vasshyddor, utan uppvärmning så kanske vi kan bromsa utvecklingen.

Jag säger: Anpassa oss i stället. Om havet stiger 50 cm under nästa 50 år, bygg om kajer och hamnar. Inga problem. Om temperaturen stiger 1-2 grader under nästa 50 år, anpassa byggnader och infrastruktur till det. Närmast skönt tycker jag.

Därför är "klimathotet" jordens mest överskattade sak, vars argumentation riskerar att skicka oss rakt tillbaka till medeltiden. Det är ett verkligt hot.
2016-11-12, 22:24
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta med klimatet och min (och sannolikt Trumps) åsikt: Vi vet inte om mänsklig aktivitet påverkar klimatet på vår jord.
Jo, det vet vi visst. De som förnekar det är samma människor som förnekar evolutionsteorin.

Det är för mig helt ofattbart att ni lyssnar på dem. Sinnessjukt. Vad är din egna position? Tror du som din ledare sagt sig tro? Alltså, tror du på förnekarna på riktigt?
2016-11-12, 22:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jo, det vet vi visst. De som förnekar det är samma människor som förnekar evolutionsteorin.

Det är för mig helt ofattbart att ni lyssnar på dem. Sinnessjukt. Vad är din egna position? Tror du som din ledare sagt sig tro? Alltså, tror du på förnekarna på riktigt?

Läste du hela mitt inlägg? Eller väljer du som en sann vänsterliberal att bara ta till dig godtyckliga delar av sanningen?
2016-11-12, 22:29
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Läste du hela mitt inlägg? Eller väljer du som en sann vänsterliberal att bara ta till dig godtyckliga delar av sanningen?
Jo, det gjorde jag. Jag tyckte inte att din egna position framgick. Håller du med din ledare? Tror du inte att människan står för klimatförändringarna?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

Nej, det finns inte tillräckligt klara bevis för att klimatet påverkas av människan. Allt kan mycket väll bara vara tillfälligheter.
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Soros mig veterligen öppnar universitet i östblocket och är allmänt känd som en filantrop. Du menar att samma man betalar vänsterdårar för att göra upplopp i samtliga större städer i USA? Det måste ju bli dyrt det?

https://i.sli.mg/VZkiXN.jpg

Soros är ett svin som jag hoppas blir deporterad till Ryssland så Putin får ta hand om honom.
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Spelar du bara dum eller? Han är bakom MoveOn, OccupyWallSt, BLM, RefugeesWelcome, Greenpeace etc etc. Fortsätt få din info från Aftonhoran vetja.
2016-11-12, 22:31
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commufi
Nej, det finns inte tillräckligt klara bevis för att klimatet påverkas av människan. Allt kan mycket väll bara vara tillfälligheter.
Nej. Du har fel. Det finns inga som helst oklarheter bland forskarna huruvida gaser absorberar ljus och isolerar värme i olika grad.

Det finns inte heller några som helst oklarheter kring huruvida människan påverkar gashalterna i atmosfären.

Du är ju lika dum i huvudet som Trump och hans gäng med evolutionsförnekare. Ni tror helt enkelt inte på vetenskap och logik. Det är sinnessjukt. Inser ni inte vilken skada ni orsakar, inte minst på mänsklighetens vetenskapliga utveckling?
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-12 kl. 22:41.
2016-11-12, 22:32
Medlem
Men många av dem börjar han nu backa undan – bland annat löftet om att tvinga Mexiko betala för en mur vid gränsen.
– Det var ett fantastiskt kampanjmotto, säger Rudy Giuliani som kan bli justitieminister i Trumps regering.

Fan håller Rudy Giuliani på med idioten ger ju ut mer hemligheter om Trump än folk hinner med.

Trump måste akut sparka idioten åt helvete stor jävla säkerhetsrisk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in