Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-06, 10:38
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han ser ut som en superhjälte som är redo att flyga ut över publiken och utplåna alla hot med sin laserblick.
Han är rädd så han skakar och får inte fram ett pip. Inte lätt för en feg gammal gubbe som inte gjort värnplikt.

Till skillnad mot Obama och Clinton som vågar säga ifrån.
2016-11-06, 10:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Världsfred, jo tjena. Alla hot mot oss i Europa och Sverige hyllar du.

Att ryska troll stödjer Trump beror på att Putin vill se den han tror är den svagaste, clownen Trump, vinna.

Jag vill se den bästa kandidaten vinna och det är inte Trump.
Varför är inte Trump den bäste kandidaten? Han är ju oerhört intelligent, erfaren inom såväl politik som affärsliv, stenhård, bär inte på oket av wall street, gillar militären och stöttar veteraner. Dessutom är han starkt för 2:nd amd. och avskyr PK-ismen, som han ser som ett hot mot 1:st amd. VIdare vill han sänka skatterna, återindustrialisera landet, återuppbygga energisektorn och Make America Great Again.

De enda som kan vara emot detta, är sannolikt i maskopi med Putin. De vill se ett svagt och splittrat USA. Ett USA där arbetslösheten och fattigdomen bitit sig fast. Ett USA där identitetspolitiken, dragen till sin spets, leder till ett inbördeskrig.

Det är uppenbart för de flesta att du, med ditt trollande, är en Putinlakej.
2016-11-06, 10:41
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Varför är inte Trump den bäste kandidaten? Han är ju oerhört intelligent, erfaren inom såväl politik som affärsliv, stenhård, bär inte på oket av wall street, gillar militären och stöttar veteraner. Dessutom är han starkt för 2:nd amd. och avskyr PK-ismen, som han ser som ett hot mot 1:st amd. VIdare vill han sänka skatterna, återindustrialisera landet, återuppbygga energisektorn och Make America Great Again.

De enda som kan vara emot detta, är sannolikt i maskopi med Putin. De vill se ett svagt och splittrat USA. Ett USA där arbetslösheten och fattigdomen bitit sig fast. Ett USA där identitetspolitiken, dragen till sin spets, leder till ett inbördeskrig.

Det är uppenbart för de flesta att du, med ditt trollande, är en Putinlakej.
Han är den sämsta kandidaten, ett fåtal nazister och fascister i Sverige som för övrigt är små putinister som ni ser Trump som sitt gamla feta vita hopp om en president som inte ska stoppa Putin. När Putin förlorar återgår ni till era USA-hatar trådar.

Den lilla patetiska alt-right klicken utan inflytande.
2016-11-06, 10:43
Medlem
I det stora hela är båda kandidaterna rätt mycket skit båda.

Men ändå glorifierar alla svenska medier Hillary och skriver minst 3-4 sidor om dagen om Trump och hans förakt mot kvinnor, mörka, judar och egentligen hela världen.

Vad har hänt med svenska medier? Ska det vara såhär hela tiden? Om någon läst DN idag kan ni ju se hur man vinklar en artikelserie om Trump.

Återigen, i mångt och mycket är båda rätt kassa kandidater. Men jag stör mig rejält på detta vinklande mellan dom två.

Någon som upplevt samma? Hur hanterar media valet i USA? Vet att CNN är extremt pro Hillary.
2016-11-06, 10:45
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Mer humor om den ointelligente outbildade Trump och hans dito följare:

http://www.newyorker.com//borowitz-report/stephen-hawking-angers-trump-supporters-with-baffling-array-of-long-words

Vari ligger det roliga? Inte någonstans i skämtet står det att en enda person reagerade med ilska, så rubriken är inte passande.

Dessutom vet du ju att en trumpist inte skulle titta på ett tv-program där Hawking var med, eller ens kunna tänka tanken att något var ämnat att medvetet förvirra. Du vet ju att de bara hade skrattat och sagt, "what a sad cuck basket case".
2016-11-06, 10:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Han är den sämsta kandidaten, ett fåtal nazister och fascister i Sverige som för övrigt är små putinister som ni ser Trump som sitt gamla feta vita hopp om en president som inte ska stoppa Putin. När Putin förlorar återgår ni till era USA-hatar trådar.
Jaha. Och du återgår till vad? Socialbidrag och hibernal?

Själv älskar jag USA och vill verkligen att landet ska utvecklas i en positiv riktning, med fler arbetstillfällen, ökat välstånd, lägre skatter, starkare militär och lägre brottslighet.

Jag förstår inte varför ni Hillaryfanatiker inte tycker att ovanstående är positivt. Den enda slutsatsen jag kan dra, är att DU är en Putinist och att Hillary säljer uran till Ryssland tycker ni Putinister bara är mysigt. Varför inte bara flytta till Ryssland, som du ju älskar så mycket?
2016-11-06, 10:50
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jaha. Och du återgår till vad? Socialbidrag och hibernal?

Själv älskar jag USA och vill verkligen att landet ska utvecklas i en positiv riktning, med fler arbetstillfällen, ökat välstånd, lägre skatter, starkare militär och lägre brottslighet.

Jag förstår inte varför ni Hillaryfanatiker inte tycker att ovanstående är positivt. Den enda slutsatsen jag kan dra, är att DU är en Putinist och att Hillary säljer uran till Ryssland tycker ni Putinister bara är mysigt. Varför inte bara flytta till Ryssland, som du ju älskar så mycket?
Ni trumpeter bräker inte fram annat än USA-hat och hyllningar till fascister och nazister, som en del av Trumpeterna i USA. I Sverige är det 3 % som gillar Trump, det flesta av dessa är den vanliga bunten socialbidragstagande pillertrillande nazister. En bunt Trump knappast har någon nytta av.
2016-11-06, 10:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ni trumpeter bräker inte fram annat än USA-hat och hyllningar till fascister och nazister, som en del av Trumpeterna i USA. I Sverige är det 3 % som gillar Trump, det flesta av dessa är den vanliga bunten socialbidragstagande pillertrillande nazister. En bunt Trump knappast har någon nytta av.
Nu har jag inte sett detta USA-hat från Trump-supportrar, men du kanske har några exempel på detta "hat" som du verkar vara så upprörd över. Jag har heller inte sett någon seriös opinionsundersökning från Sverige, men det är ju inte så konstigt - vi får ju inte rösta.

Resten av ditt inlägg bara skiner av psykisk sjukdom. Dina behov av hjälp lyser igenom så det står härliga till.

Hur kommer det sig att du vill se ett försvagat USA, med transexuella militärer, feminister som generaler och bögfjollor som marines? Det kan man knappast gilla om man inte är en Putinist, eller hur? Varför vill du att USA ska avveckla sin energiindustri - det är ju bara Putinister som vill ha det så.

Vi som gillar USA vill ha Trump eftersom han ska återupprätta USAs industri, energiindustri, polisväsende, sjukvård och utbildning.

Du och många andra Putinister, säger nej till detta - allt i syfte att sänka USA, genom den köpta matronan Clinton.

När Trump vunnit, kommer hon och många andra få skaka galler i många år. Allt tack vare den sanne patrioten Donald J Trump.
2016-11-06, 10:59
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Han är rädd så han skakar och får inte fram ett pip. Inte lätt för en feg gammal gubbe som inte gjort värnplikt.

Till skillnad mot Obama och Clinton som vågar säga ifrån.
För en person som alltid flytt från faror är sant mod ofta svårt att känna igen. Din verklighetsuppfattning avslöjar din syltrygg.

Trump är så störtskön när han står och blickar ut över folkmassan, sökandes efter boven som tagit med sig vapen till HANS rally, hotande HANS efterföljare. Det är inget som övermänniskan Trump tänker tåla.
2016-11-06, 11:16
Medlem
Citat:
Det är bara att se på dig och "clutchshooter". USA-hatande socialfall som stödjer Putin och älskar när han hotar oss med kärnvapen och får spader när USA skickar soldater till Europa. Ni fattar inte vad Trump och många av hans och CLintons väljare har för syn på er lillefar Putin. Han är en liten skit i deras ögon och allt samröre Trump har med Putin eftersom Trump känner kärlek, lite bromanche från Trump, har knappast gynnat honom. Trump ses som en clown av er Putin, och det är det ni vill se av Trump, att han ska vara en liten dum clown.

Har ni missat att en av era andra favoriter och idol David Duke hotats av trumps son Eric? En kulla ville han sätta i David Duke. Det har väl att göra med att Trumps släkt är judisk?

Han får inte fram ett pip rädd som han är. De fick nog byta blöja på honom innan han kröp fram under stenen igen.

Du kanske noterar att din vapendragare clutchshooter är helt tyst, i chock över ditt spelade hyllande av USA...

Alltså nu igen går du tillbaka till ditt judehat och antisemitism. Varför? Vad har du emot judar? Varför är det dåligt om Trumps släkt är judar?
Och hur kan en 'putin-hatare' (vilket du inte är egentligen) stöjda att Clinton har sålt uranium och statshemligheter till Ryssland?

Oroa dig inte kungen, jag är här. Men jag måste ge dig beröm för att du har fått mig att skratta mycket idag
2016-11-06, 11:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:

Han får inte fram ett pip rädd som han är. De fick nog byta blöja på honom innan han kröp fram under stenen igen.

Du kanske noterar att din vapendragare clutchshooter är helt tyst, i chock över ditt spelade hyllande av USA...
Som sagt, för den verkligt fege är mod svårt att känna igen.

Jag har svårt att se vad clutchshooter har med vår dialog att göra.

Du är medveten om att samtliga föreningar för veteraner stöttar Trump? Du är medveten om att mängder med militärer stöttar Trump? Du är medveten om att polisen stöttar Trump? Du är medveten om att i princip alla som kallar sig och som betraktas som patrioter, stöttar Trump?

På andra sidan står narkomaner, transvestiter, pedofiler, HBTQ, arbetslösa afroamerikaner och en hel del kriminella. Du vet att dems. och den Onämnbara dyrkas på fängelser i USA?

Så, till vilken av ovanstående grupper hör du? HBTQ? Narkoman? Pedofil? Att du är en Putinist framgår tydligt av att du ser att dessa grupper ska ta över USA och försvaga det och orsaka splittring.

Varför vill du se ett svagt USA? Vilken är din agenda här?
2016-11-06, 11:18
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Din första länk är inte pålitlig. Din andra länk handlar om en person i vit keps som ska ha ropat "åk hem till afrika" utanför ett Trump-rally. Kanske en av de hemlösa som Hillary betalade för att ställa till det.

Du har bara tomma ord och lögner att komma med. Inget som har substans.
I detta fall är det sant att min länk inte är bra. Jag erkänner. Men att ni skulle erkänna någonting fel i era idéer är omöjligt. Jag hyllar inte Clinton som någon Jesus. Jag hyllar ingen på det viset. Vilket ni gör med Trump.
Det är någonting sjukligt hos Trumps supportrar. Det liknar en sekt. Ni verkar förblindade.
Senast redigerad av SvartChili 2016-11-06 kl. 11:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in