Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-05, 18:42
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Vilket land tror du tjänar mest på att inte ha en mur mellan USA och Mexiko? Följdfråga; Om det landet du svarar fortfarande kommer tjäna mest, skulle det vara i deras intresse att betala för en mur?

Jag antar att den vinkeln du tänker köra med är att om muren byggs så kommer vapenhandeln från USA in till Mexico att minska och därmed kommer även brottet att minska. Jag vet faktiskt inte vilket land som skulle tjäna mest på muren, men det känns lite som att du missförstår mig. Om USA skulle vilja bygga muren och själva välja att betala den så skulle jag inte ha några större problem med det. Visst att bygga en mur och isolera sig från omvärlden är kanske inte den smartaste idén, men är det så amerikanerna vill så tänker jag inte hindra dem.

Det som enligt mig är det största problemet med muren mot Mexico är att Trump vill tvinga Mexico att betala för den, vilket är extremt omoraliskt. Om Mexico skulle vilja bygga muren och tvinga USA att betala för den så skulle jag ogilla det med. (Ja, jag vet att Mexico aldrig skulle kunna ställa det kravet på USA, men du förstår min poäng)
2016-11-05, 18:45
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag antar att den vinkeln du tänker köra med är att om muren byggs så kommer vapenhandeln från USA in till Mexico att minska och därmed kommer även brottet att minska. Jag vet faktiskt inte vilket land som skulle tjäna mest på muren, men det känns lite som att du missförstår mig. Om USA skulle vilja bygga muren och själva välja att betala den så skulle jag inte ha några större problem med det. Visst att bygga en mur och isolera sig från omvärlden är kanske inte den smartaste idén, men är det så amerikanerna vill så tänker jag inte hindra dem.

Det som enligt mig är det största problemet med muren mot Mexico är att Trump vill tvinga Mexico att betala för den, vilket är extremt omoraliskt. Om Mexico skulle vilja bygga muren och tvinga USA att betala för den så skulle jag ogilla det med. (Ja, jag vet att Mexico aldrig skulle kunna ställa det kravet på USA, men du förstår min poäng)

Förklara gärna hur USA isolerar sig från omvärlden genom att bygga muren mot Mexiko? jag är genuint intresserad utav att få veta det
2016-11-05, 18:50
Medlem
Continental Ops avatar
Det som stör mig mest om Trump vinner är klimatfrågan, att han snackar om att riva upp hela parisavtalet gör mig riktigt förbannad faktiskt. Han är en vårdslös hänsynslös jävla fitta som kan eskalera smältningen av isbiten eftersom om USA skiter i det där avtalet ja då kommer Indien, Kina och Ryssland oxå att göra det. Jag kan inte fatta varför de inte ser det som en möjlighet istället. Det är väl iofs inte uteslutet att han ändrar sig 180 grader sen bara han får de där jävla kolarbetarnas röster så.

När det gäller den övriga politiken så får man hoppas att han orkar lyssna på den stab han anställer och inte ställer till alltför mkt i utrikespolitiken. Sen är ju demokratiska partiet iaf genomkorrupt och kan behöva en minnesbeta och lite intern utrensning inför 2020.

Nån som har idé om vem han kommer utse till utrikesminister? Han gjorde ju ett efter omständigheterna alldeles utmärkt val av vicepresident, det ska han ha.
2016-11-05, 18:55
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
Det som stör mig mest om Trump vinner är klimatfrågan, att han snackar om att riva upp hela parisavtalet gör mig riktigt förbannad faktiskt. Han är en vårdslös hänsynslös jävla fitta som kan eskalera smältningen av isbiten eftersom om USA skiter i det där avtalet ja då kommer Indien, Kina och Ryssland oxå att göra det. Jag kan inte fatta varför de inte ser det som en möjlighet istället. Det är väl iofs inte uteslutet att han ändrar sig 180 grader sen bara han får de där jävla kolarbetarnas röster så.

När det gäller den övriga politiken så får man hoppas att han orkar lyssna på den stab han anställer och inte ställer till alltför mkt i utrikespolitiken. Sen är ju demokratiska partiet iaf genomkorrupt och kan behöva en minnesbeta och lite intern utrensning inför 2020.

Nån som har idé om vem han kommer utse till utrikesminister? Han gjorde ju ett efter omständigheterna alldeles utmärkt val av vicepresident, det ska han ha.

Klimathot? Visst påverkar vi med utsläpp, men när jag gick i skolan så lärde vi oss om ISTID som återkommer med sisådär 10-15.000 års mellanrum. Gäller inte det längre, bara för att Al Gore påstår annorunda!? Rullstensåsar & sånt...
2016-11-05, 18:55
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op

Ribbentrop eller Molotov, om någon av dem levde.
2016-11-05, 19:17
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Klimathot? Visst påverkar vi med utsläpp, men när jag gick i skolan så lärde vi oss om ISTID som återkommer med sisådär 10-15.000 års mellanrum. Gäller inte det längre, bara för att Al Gore påstår annorunda!? Rullstensåsar & sånt...
För att göra en lång historia kort så har jag har inte tänkt så långt fram utan tänker mer på de kommande 50 åren. Gillar ni inte muslimer så kommer ni inte gilla när graderna kring ekvatorn kryper tio grader till på somrarna.

Sen har jag inte inte lika lätt att bara bortse från vad typ 99% av världens naturvetenskapliga forskare säger tvärsäkert komma fram till alla dom är helt blåsta och har fel medan ett gäng republikaner i USA som har läst juridik eller ekonomi har rätt?
2016-11-05, 19:36
Medlem
Ganska intressant från Media i USA just nu väldigt tyst om Trump inga attacker eller annat. Trodde det skulle komma en enorm attack sista dagarna.

Aftonbladet kör ju på som vanligt med sin anti-Trump sak.
2016-11-05, 19:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Herregud... om att åka tillbaka till Afrika.
http://www.celebtricity.com/donald-trump-if-black-lives-dont-matter-then-go-back-to-africa/
https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2016/07/19/go-back-to-africa-this-man-will-if-racists-pays-his-way/
Och hans supportrar skriker det samma. Klarar du av att googla?
Din första länk är inte pålitlig. Din andra länk handlar om en person i vit keps som ska ha ropat "åk hem till afrika" utanför ett Trump-rally. Kanske en av de hemlösa som Hillary betalade för att ställa till det.

Du har bara tomma ord och lögner att komma med. Inget som har substans.
2016-11-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Snarare tvärt om, Trump tickade neråt till 3,0 i går morse men sen vände uppåt igen känns inte så bra. Jag trodde på Trump men senaste dygnets odds har fått mig att tvivla.

Det är väl just det som är meningen med hela oddshöjningen (som antagligen är manipulerad av okända krafter på Betfair) - att få folk att tvivla och börja satsa sina pengar på Hillary istället, och förlora..
2016-11-05, 19:57
Medlem
PilotHockeys avatar
Hittade precis en sak.

Den advokat som hävdat att en kvinna skall väcka åtal mot Trump ang. våldtäkt när hon var yngre, Lisa Bloom är DOTTER till Gloria Allred som jag tagit upp flera gånger tidigare i tråden då hon också varit advokat till flera kvinnor som helt plötsligt framträtt.

Allred är nära vän till Hillary och hon var även en delegat på DNC.

Så detta är ju helt rakt igenom BULLSHIT.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_Bloom
2016-11-05, 20:02
Medlem
kristofferGs avatar
Vad tror ni om den nya storyn om Stoynoff som är förstasidesstoff på Aftonbladet? Trovärdigt? Kommer det påverka?
2016-11-05, 20:04
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Vad tror ni om den nya storyn om Stoynoff som är förstasidesstoff på Aftonbladet? Trovärdigt? Kommer det påverka?

CNN och övriga rapporterar inte om det så det är inget trovärdigt nej.

Sedan att aftonbladet publicerar vad som helst som kan gynna deras Trumphatar agenda är en annan sak.

Mest patetiska skitblaskan som finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in