Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Vilket land tror du tjänar mest på att inte ha en mur mellan USA och Mexiko? Följdfråga; Om det landet du svarar fortfarande kommer tjäna mest, skulle det vara i deras intresse att betala för en mur?
Jag antar att den vinkeln du tänker köra med är att om muren byggs så kommer vapenhandeln från USA in till Mexico att minska och därmed kommer även brottet att minska. Jag vet faktiskt inte vilket land som skulle tjäna mest på muren, men det känns lite som att du missförstår mig. Om USA skulle vilja bygga muren och själva välja att betala den så skulle jag inte ha några större problem med det. Visst att bygga en mur och isolera sig från omvärlden är kanske inte den smartaste idén, men är det så amerikanerna vill så tänker jag inte hindra dem.
Det som enligt mig är det största problemet med muren mot Mexico är att Trump vill tvinga Mexico att betala för den, vilket är extremt omoraliskt. Om Mexico skulle vilja bygga muren och tvinga USA att betala för den så skulle jag ogilla det med. (Ja, jag vet att Mexico aldrig skulle kunna ställa det kravet på USA, men du förstår min poäng)