Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-11-14, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heis
https://www.youtube.com/watch?v=Rz8QA0idC9s
Kunde inte sagt det bättre, 1 min in klippet. Säkert en i mängden s.k "white working class people" (eller va), en blue collar arbetarklassväljare som naivt röstade Obama förra året, nu vill de MAGA.

Trump vår frälsare och eviga ledare, slayer of dragons-, cucks & wussys, kan inte längre vara den som sdrar lasset at mass-medierna, lasset att bing binng å ut till folket över hurpass undermålig hans konkurrens trots allt är, nu p
att motbalans ,
Var är alla folkvalda som säger sig ssom stödjer arbetarklassen och/eller de republikanska/borgerliga
ilka öppna lägen höger-representanter och ledamöter har, med enkla förnuftiga meningar kunna hamra, krossa, exponera, pissa och förnedra på
den usla falska talking-points som går runt, är han bara raciiisst nuu ocksååå?? GTFO. lögnande och korrupta media-. Jag hade gått rambo, framförallt
Vem ska den röst oc

Hänger inte alls med vad du skriver men det låter bra. Snubben i klippet är Air Force veteran, såg han på cuck news nyss
2016-11-14, 15:45
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Och vem är Trumps motpart nu då?

Länderna han skall förhandla med. Kina, Mexiko, Kanada etc.
2016-11-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey

Trump ska alltså syssla bara med utrikespolitik? Eller hur menar du?
2016-11-14, 15:50
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Trump ska alltså syssla bara med utrikespolitik? Eller hur menar du?

Vi pratar väll handelsavtal?

Eller tror du att det finns inhemska handelsavtal som han tänkt omförhandla?!
2016-11-14, 15:58
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Så du gillar alltså att Sverige hindras att göra något bra av Sverige för att du gillar Trump? Fattar nada av vad du skriver.

Jag förstår att du har det tufft, men så här ligger det till; Sverige bedriver idag en politik som fokuserar mer på nysvenskar eller blivande nysvenskar är den ursprungliga befolkningen som levt här minst ett antal generationer. Liknelsen mot USA är där inte 1:1, men det finns stora likheter. En viktig del till varför Trump blev vald var "America First", dvs USA ska inte lägga resurser om inte amerikanska medborgare gynnas. Samtidigt gör Trump det tydligt att det inte bara är att traska in och sätta sin röv på marken för att klassas som medborgare (vilket många av liberalerna över hela västvärlden kämpar för).

Kan den ideologin spridas till Europa och Sverige så har vi vunnit mycket. Jag accepterar gärna hårdare villkor gentemot USA i utbyte.

SVERIGE OCH SVENSKARNA FÖRST!
2016-11-14, 16:00
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=Rz8QA0idC9s
Kunde inte sagt det bättre, 1 min in klippet. Säkert en i mängden s.k "white working class people" (eller va?), en blue collar arbetarklassväljare som naivt röstade Obama förra året, nu vill de MAGA.

eDIT: missclick och mus utan batteri

Jag måste ju säga att det den färgade killen säger i klippet stämmer om demonstranterna som inte vill acceptera det politiska resultatet och hävdar att det inte är "deras flagga eller deras land", bättre stämmer in på den högerextremister som ständigt förtalar sitt fosterland Sverige, som ständigt hävdar att de politiker som folket röstat fram är "förrädare", som hånar vår statsminister som började som svetsare, som inte har en aning om vilka de svenska värderingarna är, när och hur dessa uppstod och varför det skedde.

Emigrera till ett annat land istället för att förtala och håna Sverige!

Det finns gott om landsbygd i USA där ni skulle stortrivas!
Annars så kanske ni vill stanna kvar i Europa, då är nog Ungern ett alternativ för er.
Åk var ni vill, men stick bara, stick!
2016-11-14, 16:08
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag måste ju säga att det den färgade killen säger i klippet stämmer om demonstranterna som inte vill acceptera det politiska resultatet och hävdar att det inte är "deras flagga eller deras land", bättre stämmer in på den högerextremister som ständigt förtalar sitt fosterland Sverige, som ständigt hävdar att de politiker som folket röstat fram är "förrädare", som hånar vår statsminister som började som svetsare, som inte har en aning om vilka de svenska värderingarna är, när och hur dessa uppstod och varför det skedde.

Emigrera till ett annat land istället för att förtala och håna Sverige!

Det finns gott om landsbygd i USA där ni skulle stortrivas!
Annars så kanske ni vill stanna kvar i Europa, då är nog Ungern ett alternativ för er.
Åk var ni vill, men stick bara, stick!
Hahah svetsaren hade iaf haft >1/4 stöd med endast Såssarna, nu har de MP också, d.v.s <5 % då MP är käppar i hjulet, för allihopa. Ett litet skitparti av och för storstads-cucksugare.
Svenska värderingar?? Vem bestämmer de, svenskarna eller de som sägs representera svenskarna??
Svaret på "vad är svensk kultur?", är samma sak som frågan.

Vad jag tänkte säga i mitt förra inlägg var, VEM ska hamra massmedierna nu när Trump är upptagen med viktigare saker, huh guys??
Man har superfina lägen att som sagt köttta de korkade, korrupta och kriminella vänstern!
Varje morgondag har man chansen, varje timme av dygnet - men det är en förvånansvärt falsk lösaktig dynga vi ser.
Kan inte Obama/Hillary lugna ner sina väljare, och sluta ha anställda/chefer(soros) som, återigen, sysslar med organiserade protestaktioner??

Om man blir attackerad bara för att visar sitt stöd åt Trump, och dessutom kommer undan med det får mig att se rött. Jag kan utan prob traska runt i gbgs segregerade förorter (med trump-tröja), no probs. anyone got a beef with Trump, come at me bro!

Jag har vänner/familj som inte gillade Donald förrut, och lutade mest åt Bernie och sen Shillary men de var lättade att Trump till slut vann, dock smått chockade.
Senast redigerad av heis 2016-11-14 kl. 16:42.
2016-11-14, 16:48
Medlem
Citat:
Fast så har han ju sagt många gånger att han ofta är väldigt burdus och går ALL IN först för att senare kunna sjunka tillbaka lite. Då känner motparten att han har gett med sig en aning iaf. Tydligen så han kört med avtal i sitt företagsliv. Obviously har det ju funkat!

Citat:
Och vem är Trumps motpart nu då?

Citat:

Citat:
Men är du dum i huvudet?

Först snackar du om handelskrig, jag svarar då på det och när jag gör det så försöker du få det till att Trump inte kommer göra något annat?

Ärligt talat, hur gammal är du? Känns som att du definitivt inte möter 18-års kravet på FB eller har du bara extremt svårt att förstå en vanlig konversation via text?

Så du menar alltså att Trump inte kommer att gå ALL IN när han jobbar med inrikespolitik? Är det så jag ska tolka dig?
2016-11-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Nu ska vi inte vara sådana. Det fanns gott om "poll-hundar" på Trump-sidan i tråden också.

Varför inte? h*n som skrivit så illa om oss som hål på Trump alla var skit dumma, nu får
h*n bara lite tillbaka.
2016-11-14, 17:16
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Hahah svetsaren hade iaf haft >1/4 stöd med endast Såssarna, nu har de MP också, d.v.s <5 % då MP är käppar i hjulet, för allihopa. Ett litet skitparti av och för storstads-cucksugare.
Svenska värderingar?? Vem bestämmer de, svenskarna eller de som sägs representera svenskarna??
Svaret på "vad är svensk kultur?", är samma sak som frågan.

Vad jag tänkte säga i mitt förra inlägg var, VEM ska hamra massmedierna nu när Trump är upptagen med viktigare saker, huh guys??
Man har superfina lägen att som sagt köttta de korkade, korrupta och kriminella vänstern!
Varje morgondag har man chansen, varje timme av dygnet - men det är en förvånansvärt falsk lösaktig dynga vi ser.
Kan inte Obama/Hillary lugna ner sina väljare, och sluta ha anställda/chefer(soros) som, återigen, sysslar med organiserade protestaktioner??

Om man blir attackerad bara för att visar sitt stöd åt Trump, och dessutom kommer undan med det får mig att se rött. Jag kan utan prob traska runt i gbgs segregerade förorter (med trump-tröja), no probs. anyone got a beef with Trump, come at me bro!

Jag har vänner/familj som inte gillade Donald förrut, och lutade mest åt Bernie och sen Shillary men de var lättade att Trump till slut vann, dock smått chockade.

Japp, ta dig tid att fundera lite över den svenska kulturen. Varför skiljer dig det svenska folket värdringar och attityder så skarpt ifrån, t.ex. amerikanarnas, eller ännu hellre ryssarna?

Varför är svenskarna de som är mest postmoderna i hela världen? Och varför är det bara japanerna som är med modernistiska i sina värdringar och attityder än oss svenskar?

Varför litar vi på staten medan amerikanarna ser den som den främsta "fienden"?

Vilken allierade sig de svenska självägande bönderna med?

Hur började vi vår demokratiska utveckling?

Går alla omkring och behärskar en inre ilska/brutalitet? Är detta fallet hos alla folk? Om inte, vad beror det på?

Hur kommer det sig att vi svenskar är så behärskade?

Är vi egentligen känslokalla?

Vilka var det som började filosofera om individens rätt till egen utveckling?

Vilken roll spelar produktivkrafternas utveckling för den samhälleliga juridiska överbyggnaden?

Hur stor andel av de utomjordiska civilisationerna kan tänkas vara maskincivilisationer?

Kan superintelligenta maskiner verkligen kontrolleras?

osv, osv, och du har, förstås INGEN SOM HEST ANING!

Och jag skall upplysa dig om en till sak, som återknyter till tråden. Vare sig Trump, hans WT anhängare eller de republikanska ideologerna, för den delen, har en aning om varför de hamnat där de hamnat, orsaken till det eller den framtid som väntar amerikanarna och resten av jordens befolkning

Lalla du runt i din värdelösa GB förort, i likhet med det dina lallande amerikanska WT kolleger på landsbygden gör. Fortsätt att lalla runt, heja på Trump, lär dig absolut ingenting om ditt land och dess folk, framförallt, utvecklas absolut inte, det skulle ju, hemska tanke, få ditt totalt ideologiskt förblindade tunnelseende att vidgas lite. Hu, vad "hemskt" att kunna hålla mer än en tanke i huvudet samtidigt! Jaaaa, det är ju "förtryck!"
2016-11-14, 17:31
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Jo men vem är Trumps motpart i inrikespolitiken menar du då?

Men ärligt talat. Nu har jag skrivit det 5ggr!!!

JAG SKREV ALDRIG OM NÅGON MOTPART I INRIKESPOLITIKEN!!!! Jag svarade på ett jävla inlägg om handelspolitiken och handelsavtal med ANDRA LÄNDER. Hur du får det till inrikespolitik tror jag inte någon på hela detta forum förstår!!!

Citat:
Men redan i början på nästa år så kommer vi att få se den galne gamlingen bli paranoid och bete sig illa så ... Trump har inte temperamentet att inneha ett twitterkonto.

Det kommer att bli så jäla skitkul att se när han börjar ge sig på andra politiker för att han är paranoid. Hahahaha längtar riktigt!

Jasså, nu har du kunnat börja förutspå framtiden? Säker på detta? För förra gången som du förutspådde att Hillary skulle vinna och Trump förlora så hade du ju obviously så fel du bara kunde ha!
2016-11-14, 17:33
Medlem
trailblasers avatar
Ni bara måste se detta!!

https://www.youtube.com/watch?v=l4-5CD5_Z74

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här