Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-16, 14:37
Medlem
Election is being rigged by the media, in a coordinated effort with the Clinton campaign, by putting stories that never happened into news!

Hahah Trump kör vidare på primärval taktiken gick ju extremt bra då, han gick ju som en raket efter Colorado incidenten med Cruz.

Frågan är vilken taktik han ska använda i debatten, köra på politik eller som senaste debatten.
2016-10-16, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Trump skriver på Twitter att han och Hillary är jämna i mätningarna... hmmm, nej?
Om man vrider undersökningarna till att matcha verkligheten så leder han...
De flesta polls kör med en för stor andel Demokrater typ D 47% R 38%
Jämställ dem så har du dig en 18%ig ombalansering...
2016-10-16, 14:44
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Election is being rigged by the media, in a coordinated effort with the Clinton campaign, by putting stories that never happened into news!

Hahah Trump kör vidare på primärval taktiken gick ju extremt bra då, han gick ju som en raket efter Colorado incidenten med Cruz.

Frågan är vilken taktik han ska använda i debatten, köra på politik eller som senaste debatten.

Om sanningen ska fram har Trump egentligen bara varit reaktiv i sina angrepp. Att han nu kör fullt flås mot media och Clinton-klanen sker ju efter medias och Clinton-klanens lögn- och smutskastningskampanjer mot honom.
2016-10-16, 14:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otranadtill1000
Om man vrider undersökningarna till att matcha verkligheten så leder han...
De flesta polls kör med en för stor andel Demokrater typ D 47% R 38%
Jämställ dem så har du dig en 18%ig ombalansering...

Vad tror du är anledningen till att de har fler demokrater än republikaner i pollarna? Kan de vara så att det finns fler registrerade demokrater än republikaner?
2016-10-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vad tror du är anledningen till att de har fler demokrater än republikaner i pollarna? Kan de vara så att det finns fler registrerade demokrater än republikaner?
Demokraterna är fler än republikanerna utan tvekan, men de är lång ifrån 47%. Fördelningen bör snarare se ut så här;
D:29%
R:26%
I:45
2016-10-16, 14:49
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Trump skriver på Twitter att han och Hillary är jämna i mätningarna... hmmm, nej?
Mätningarna är ju falska! Det säger sig självt!

Se här, till exempel! Fulmedia!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/787612552654155776
Citat:
Watched Saturday Night Live hit job on me.Time to retire the boring and unfunny show. Alec Baldwin portrayal stinks. Media rigging election!
2016-10-16, 14:56
Medlem
Citat:
Demokraterna är fler ja, 2008 var rekordåret för hur många demokrater som dök upp, då var skillnaden 7%enheter.
Primärvalen för båda kandidater har varit raka motsatser, Clinton fick mycket färre röster än tidigare år och Trump fick Rekordmånga.
Berniesupportrar hatar i stor utsträckning Clinton, men skit i det.
Entusiasmen över Trump är vida överskriden det av Clinton, se rallyn och primärvalen.

Citat:
Ursprungligen postat av kattenmatte
Demokraterna är fler än republikanerna utan tvekan, men de är lång ifrån 47%. Fördelningen bör snarare se ut så här;
D:29%
R:26%
I:45
Du har rätt, men det var mer tanke att påpeka skillnaderna i hur de utför polls än vad det var menat att vara korrekta siffror.
Men tänk samma sak, i samma 9% skillnad fast på de där nivåerna!

Jag vet att han är tjötig som fan men läs den här killens inlägg, han går igenom undersökningarna och berättar hur fel dem pollar.
https://twitter.com/mitchellvii/with_replies
2016-10-16, 14:58
Medlem
Citat:

27-32 förra veckan

29-31 veckan innan

Så det är 2-5% mer demokrater i landet, anledningen till att undersökarna använder 9+ D i undersökningarna är valresultatet 2012.

Bush fick ju ut lika många 37-37 2004 och vann ganska enkelt då.

Men de två senaste valen har ju demokraterna överlägset fått ut mer folk än republikaner. Ska bli intressant att se vad som händer utan Obama, CNNs undersökningar kör ju på att de blir mer som 2004 med Bush.
2016-10-16, 15:02
Medlem
zergrushs avatar
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/787618207444131840
Citat:
Polls close, but can you believe I lost large numbers of women voters based on made up events THAT NEVER HAPPENED. Media rigging election!
a) Historierevisionism. Hans siffror började dala strax efter hans katastrofala första debatt, en bra bit innan några sexanklagelser dök upp.
b) RIGGED!RIGGED!RIGGED!RIGGED!RIGGED!RIGGED!RIGGED!... etc. Och så kommer det låta i en månad till. Får hoppas att det inte blir repor i skivan...
2016-10-16, 15:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Nu har NBC/WSJ kommit med en ny poll:

Mark Murray @mmurraypolitics

Brand-new national NBC/WSJ
Clinton 48%
Trump 37%
Johnson 7%
Stein 2%

2way: Clinton 51%, Trump 41%

Oct 10-13, +/- 3.3%, LVs

https://twitter.com/mmurraypolitics/status/787639232915472389
2016-10-16, 15:12
Medlem
Citat:
I ett land som usa med så lågt valdeltagande, måste man ju polla efter likely voters. Att bara allmänt gå ut och fråga bland registrerade är ju rena lotteri resultatet man får.

Svårt att lyckas fånga upp strömniningen vilka som faktiskt kommer att rösta förståss. Trump har en movement. Största politiska movement i USAs historia kanske. Men mellan mjölks Republikaner hur gör dom?

Hillary har ingen movement alls. Älskad av ingen. Däremot finns ju hästväljare som alltid röstar på sitt partis kandidat. Hur gör negern som är en klassisk hästväljare för D? Kommer den gå och rösta?

Hur kommer det vara bland independents? Kommer MSM lyckas skrämma bort dom från Trump? Dom som blir skrämda stannar dom hemma eller går någon till å med över till Clinton? Eller blir det backfire på MSM ensidiga rapportering och independents känner det hela riggat och Trump vinner independents ännu större än han redan är upp bland dom?
2016-10-16, 15:18
Medlem
sebno1s avatar
Vet inte men ni som är emot Trump ni låter lite som "snart kommer vargen". Ni har egentligen inget konkret att komma med som svar på påståenden som läggs fram utan ni spelar ut era kort på känslor.

Många belägg har lagts fram på vad Trump har gjort och inte gjort för något, påståenden som är sanna har dom gått ut med en förklaring för och där det behövts har en ursäkt krupit fram. När påståendena är totalt falska och påhittade så är det klart att man går på offensiven för att bevis att påståendena är påhittade, vad hade ni själva gjort om ni blev falskt anklagad?

Däremot fakta som kommer fram om Clintonfamiljen får mig att verkligen känna obehag, vad är denna familj egentligen kapabel till? Speciellt när dessa läckor i en normal värld hade inneburit att ens karriär hade varit totalt slut, du hade likt gamla tider hamnat på nivån som personerna som fick prova på häxbålen.

Vad för konkreta politiska förslag kommer egentligen Clinton fram med? Inte är det mycket i alla fall.

Jag själv är egentligen inte något fan av varken Trump eller Clinton, jag är lite mer av en Ron Paul-supporter och den som ligger närmast honom i sina uttalanden är ju egentligen Trump men kommer han leva upp till dom? Ju närmare valet vi kommer desto mer känner jag att det faktiskt är så. Han kanske är det sista hoppet innan vi vanliga människor tappar all vår rätt?

https://m.youtube.com/watch?v=6RZyJMnrCoc
Trump angående FED vilket ni vänstermänniksor måste få darrande knän av, det här uttalande är ju för den lilla människan totalt!

https://m.youtube.com/watch?v=dS1J2VpAOwg
Sedan brukar jag lyssna på Ron Paul vad han har att säga, detta är också om FED om uttalandena från Clinton och Trump.

https://m.youtube.com/watch?v=yWi6aYZqM3U
Sedan angående sjukvård och skola, är inte detta eran dröm också? Bort med kapitalisterna i byråkratin i dessa system som tjänar massa pengar på folks olycka? Sjukvårdssystemet för mig låter verkligen som Schweiz's system och detta är ju mycket mer effektivt än den svenska systemet och inte bara det, det är även billigare.

Vad vill Clinton göra för att förbättra dessa tre områden? Jag vet inte för jag har inget hört om jag ska vara ärlig.

Men sen kommer kanske min obefogade rädsla för Trump, kommer han göra det han säger (lättare sagt än gjort i USA försig) eller är det tomt prat för maktens skull? Jag vet inte.
Senast redigerad av sebno1 2016-10-16 kl. 15:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in