Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-10-16, 12:53
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
http://www.thepoliticalinsider.com/wikileaks-confirms-hillary-sold-weapons-isis-drops-another-bombshell-breaking-news/

Ni Hitlary supportrar verkar lida av allvarliga läsförståelse problem eller så är ni bara väldigt ignoranta... Vilket är det?
Breitbart 2.0? Antar att det är helt ok om jag citerar lite Proletären då?
Och den där hysteriskt folkilskna tonen gör dig inga tjänster...

Men om vi ska försöka hålla oss till ämnet, då Clinton har en egen tråd?
http://www.chicagotribune.com/news/nationworld/politics/ct-trump-intelligence-briefing-russia-20161014-story.html
Citat:
The former officials, who have served presidents in both parties, say they were bewildered when Trump cast doubt on Russia's role after receiving a classified briefing on the subject and again after an unusually blunt statement from U.S. agencies saying they were "confident" that Moscow had orchestrated the attacks.

"It defies logic," retired Gen. Michael Hayden, former director of the CIA and the National Security Agency, said of Trump's pronouncements.

Trump has assured supporters that, if elected, he would surround himself with experts on defense and foreign affairs, where he has little experience. But when it comes to Russia, he has made it clear that he is not listening to intelligence officials, the former officials said.

"He seems to ignore their advice," Hayden said. "Why would you assume this would change when he is in office?"
"Han går sin egen väg, helt utan påverkan eller att vara köpt av [utländska] intressen!"
2016-10-16, 13:00
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

http://www.chicagotribune.com/news/nationworld/politics/ct-trump-intelligence-briefing-russia-20161014-story.html

"Han går sin egen väg, helt utan påverkan eller att vara köpt av [utländska] intressen!"

Att du försöker smutskasta sidan funkar liksom inte öhh jaha Vad ville du exakt ha sagt med det fetade?

Blir ju liksom komiskt hur ni på vänsterkanten alltid avfärdar saker som inte passar er som oseriöst
2016-10-16, 13:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Du har inte förstått USA:S röstsystem, även om man är i ledning kan man förlora, det är inte procenten som avgör, Al Gore hade majoritet men förlorade i en enda stat med en rösts övervikt eller något liknande, förre republikanen förra valet hade 92% men förlorade ändå.

Problemet med Trump är att han har fel väljargrupper, hans väljargrupper vinner inga val.

Röstsystemet bygger på väljargrupper Elektorröster och det är med dem man vinner ett val.

Det är de väletablerade amerikanerna som avgör valen och så har det alltid varit.
Jag vet allt det där. Jag förstår inte hur det är relaterat till det jag skrev? Eller du kanske bara citerade fel person?
2016-10-16, 13:02
Avslutad
Trump vann det här samma dag som Clinton valdes till demokraternas kandidat.
2016-10-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush

Det finns ju inga konkreta bevis på att Rysslands regering skulle ha nåt med hackandet att göra. Så därför vore det oerhört korkat att hetsa mot Ryssland.
2016-10-16, 13:55
Medlem
-Obi-Wan-Kenobi-s avatar
Så jävla störande att inte en enda artikel kan hittas i svensk media som objektivt beskriver Trumps politik. De enda de gör är snacka skit om honom. Tycker den västerländska demokratin är sjukt pinsam, så fort man röstar på en kandidat som inte tillhör deras lilla etablissemang så blir man klassad som psykiskt sjuk, osynlig, oviktig, rasist, farlig etc...
2016-10-16, 14:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Såklart, han var en businessman då. Inte en domare eller högt uppsatt politiker, eller en kändis som Robert De Niro som också försvarade Bill (och prostitutionsskandal 1998).
Men din dumma idiot.. har Trump tafsat på kvinnor??? Bevisa det då eller så borde du bli stämd. Tänk om du blir anklagad för samma saker, du har familj och barn, barnbarn.
NEJ, jag är den enda som vill att lagen skall följas verkar det som! Jag frågade dig om du klagade lika mycket då, som när vuxna muslimska män (betalda med biståndet av riktiga flyktingar, era ruttna själar) utförde SEXUELLA ÖVERGREPP mot TUSENTALS OSKYLDIGA tjejer, klagade du åt det lika mycket som de falska anklagelser som stämplar Trump för samma sak, och sabbar hela presidentsvalet... huh!? Du missuppfattar med meningen för att inte prata om det obehagliga.

Han har själv erkänt att han kan ta kvinnor mellan bena, kyssa dem utan tillåtelse och att han har försökt förföra en gift kvinna.

Som sagt, dra ner på gräset ett tag.
2016-10-16, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Obi-Wan-Kenobi-
Så jävla störande att inte en enda artikel kan hittas i svensk media som objektivt beskriver Trumps politik. De enda de gör är snacka skit om honom. Tycker den västerländska demokratin är sjukt pinsam, så fort man röstar på en kandidat som inte tillhör deras lilla etablissemang så blir man klassad som psykiskt sjuk, osynlig, oviktig, rasist, farlig etc...

Han har ju ingen sådan.
jag har plågat mig igenom 3 valtal + den första och andra debatten mot Clinton, och verkligen letat efter konkret politik.
Det lilla konkreta som finns är ju rent propagandistiskt skit av sorten: bygga mur som mexico ska betala/ skaffa bättre handelsavtal/ slänga ut immigranter/ förvägra muslimer inresa till USA/ riva ner Obama-care etc.

Allt saker som i ren praktiskt mening inte går att genomföra, liksom inte hållbart eller seriöst någonstans.

Karln är en enda stor populitisk bluff som går till val med rasism, sexism och allmänt pompöst skitsnackande.

och folk går på skiten, helt otroligt.
Senast redigerad av Merapi 2016-10-16 kl. 14:15.
2016-10-16, 14:15
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Han har själv erkänt att han kan ta kvinnor mellan bena, kyssa dem utan tillåtelse och att han har försökt förföra en gift kvinna.

Omöjligt. Logik biter inte, lika lite som bevis. Tack och lov är denna tråd inte representativ för vad folk allmänt tycker om Trump.
Jag tror inte att han har förmåga att tänka kritiskt om sig själv, liksom hans väljare inte kan se kritiskt på honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Han har ju ingen sådan.
jag har plågat mig igenom 3 valtal + den första och andra debatten mot Clinton, och verkligen letat efter konkret politik.
Det lilla konkreta som finns är ju rent propagandistiskt skit av sorten: bygga mur som mexico ska betala/ skaffa bättre handelsavtal/ slänga ut immigranter/ förvägra muslimer inresa till USA/ riva ner Obama-care etc.

Allt saker som i ren praktiskt mening inte går att genomföra, liksom inte hållbart eller seriöst någonstans.

Karln är en enda stor populitisk bluff som går till val med rasism, sexism och allmänt pompöst skitsnackande.

och folk går på skiten, helt otroligt.
Precis så! Trump och hans politik i ett nötskal.
Senast redigerad av SvartChili 2016-10-16 kl. 14:18.
2016-10-16, 14:17
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Att han skulle kunna ja, betyder inte att han har gjort det. "försökt förföra en gift kvinna" ooook????? Olagligt??? Sexuella övergreppp????????????????????? Vaa???????????????
2016-10-16, 14:25
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Trump skriver på Twitter att han och Hillary är jämna i mätningarna... hmmm, nej?
2016-10-16, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Trump skriver på Twitter att han och Hillary är jämna i mätningarna... hmmm, nej?
Ligger bara under med 4% i senaste ABC... Låg under med 2% innan skandalerna...skulle kalla det jämnt med tanke på omständigheterna!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in