2012-10-19, 15:32
Medlem
Freshprinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastanjero
Blev nyss nekad GMU för att jag inte klarat av nåt test vid en dator. Massa jävla konstiga kuber, trianglar, ord ingen använt sen 1500-talet och all annan bögig skit man absolut inte behöver kunna för att använda ett skjutvapen (vilket jag redan lärt mig utan hjälp av rubixkuber)!

Min lojalitet till Sverige är nu lika med noll. Frivilligt och gratis skulle jag försvara nationen men avvisas så jävla omotiverat. 6 månaders gymmande åt helvete Jag tänker skattefuska och aldrig någonsin betala TV-licens igen. Staten ska inte tjäna en krona på mig

Sen ska man ju kunna bete sig som folk och inte skrika och bråka när det inte blir som man tänkt sig. Du har ju alla möjligheter att söka igen och då komma bättre förberedd.
2012-10-19, 15:44
Medlem
najtros avatar
Citat:
Blev nyss nekad GMU för att jag inte klarat av nåt test vid en dator. Massa jävla konstiga kuber, trianglar, ord ingen använt sen 1500-talet och all annan bögig skit man absolut inte behöver kunna för att använda ett skjutvapen (vilket jag redan lärt mig utan hjälp av rubixkuber)!

Min lojalitet till Sverige är nu lika med noll. Frivilligt och gratis skulle jag försvara nationen men avvisas så jävla omotiverat. 6 månaders gymmande åt helvete Jag tänker skattefuska och aldrig någonsin betala TV-licens igen. Staten ska inte tjäna en krona på mig

Förmodligen gjorde de ett bra val, du verkar inte vara någon man vill ha med sig när det väl gäller, och absolut inte ge dig tillgång till ett dödligt vapen.
2012-10-19, 16:05
Medlem
Citat:

Grattis! Du har gjort som så många andra... klickat dig vidare istället för att ta tid och faktiskt försöka lösa uppgifterna. Jag förstod inte allt på en gång heller, men tog min tid och fick tillslut en 8:a. Första gången jag mönstrade fick jag 5 för att jag också trodde att jag inte kunde ett skit.

Med tanke på hur du reagerar på det hela och hur du valt att hantera situationen är jag glad över att du inte får chansen att hamna på samma förband som en annan.
2012-10-19, 16:26
Bannlyst
Vad har folk sökt för inriktningar? Tror ni att ni kommer in?
2012-10-19, 17:59
Medlem
VikingPoliss avatar
Sådär nyss hemkommen från antagningsprövningen. Gick bättre i allt förutom cykeln om man jämför med senast.

"Begåvningstest" 8 (6)
Muskelstryka 9 (8)
Cykel 7 (7)
Befäl 7 (5)
Psyk 7 (6)
Tjänstbarhet B (B) (pollenallergi)

Att jag fick B i tjänstbarhet spelar inte så stor roll då jag ändå inte är intresserad av jägartjänsterna. Tanken var att söka livgardet typ MP men nu är man preliminärt antagen till Ledning Soldat (Befälhavare). Yrkesvägledaren tyckte jag hade alldeles för bra betyg, främst inom teknik, för "vanliga" markstrid. Måste läsa på lite mer men verkar ganska intressant men först ser jag fram emot GMU
2012-10-19, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av apologi
Vad har folk sökt för inriktningar? Tror ni att ni kommer in?
4. sjöstridsflj Teknik Soldat / Marinen.

Fick bra resultat och gick vidare i sökningen som jas-pilot men åkte på MHS med för låga gene

Styrka 8
Psyk 6
befäl 6
cykel 6
tjänstbarhet A
2012-10-19, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av etux

Fick bra resultat och gick vidare i sökningen som jas-pilot men åkte på MHS med för låga gene

Styrka 8
Psyk 6
befäl 6
cykel 6
tjänstbarhet A

Där ser man, kul. Hur kommet det sig att du valde just teknisk soldat? Funderar även jag på att söka till marinen men är mer inriktad på sjöstrid.
2012-10-19, 18:53
Medlem
Citat:

Styrka 8
Psyk 6
befäl 6
cykel 6
tjänstbarhet A

Hur går man vidare till jas-pilot. Gör gmu atm skulle va kul å veta hur man ska gå vidare för att söka eventuell pilottjänst
2012-10-19, 19:08
Avslutad
Citat:
Där ser man, kul. Hur kommet det sig att du valde just teknisk soldat? Funderar även jag på att söka till marinen men är mer inriktad på sjöstrid.
Vill också satsa på "sjöstrid" men hade ingen aning om vad man skulle söka EXAKT för att göra det, tips?
2012-10-19, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Hur går man vidare till jas-pilot. Gör gmu atm skulle va kul å veta hur man ska gå vidare för att söka eventuell pilottjänst
Sökte det när jag mönstrade inför GMU, dvs. gjorde de i samband med gmu-testerna.
2012-10-19, 19:12
Bannlyst
Citat:
Vill också satsa på "sjöstrid" men hade ingen aning om vad man skulle söka EXAKT för att göra det, tips?

Du söker helt enkelt tredje eller fjärde sjöstridsflottiljen
Fanns inriktning, teknik, logiment, sjöstrid tror jag. Ring rekryteringsmyndigheten o säg att du vill byta? Själv funderar jag på tredje.
2012-10-19, 19:13
Avslutad
Citat:
Du söker helt enkelt tredje eller fjärde sjöstridsflottiljen
Fanns inriktning, teknik, logiment, sjöstrid tror jag. Ring rekryteringsmyndigheten o säg att du vill byta? Själv funderar jag på tredje.
Vet du vilka krav det är för det?

Btw, är det denna tjänst du menar då? http://www.forsvarsmakten.se/sv/Jobba-har/Bli-soldatsjoman/Yrken/Ytstrid/Ytstridsoperator/
Senast redigerad av etux 2012-10-19 kl. 19:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in