2012-10-11, 20:16
Medlem
Sllones avatar
Mönstra klart idag, yrkesvägledaren sa redan nu att de va ett säkert kort för mig, "Du kommer in, de är fixat och klart"
Har dom makten att garantera en plats? Fattar inte annars varför han övertyga mig om att jag skulle komma in.
2012-10-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Mönstra klart idag, yrkesvägledaren sa redan nu att de va ett säkert kort för mig, "Du kommer in, de är fixat och klart"
Har dom makten att garantera en plats? Fattar inte annars varför han övertyga mig om att jag skulle komma in.
Vilka resultat fick du och vad sökte du?
2012-10-11, 20:38
Medlem
Freshprinces avatar
Citat:

Dom sa nästan samma sak till mig "oroa dig inte grabben, de här blir bra serru". Och det blev det.
2012-10-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johjoh24
Jag undrar om någon vet vad snittet låg på för att kunna göra GMU på K3 förra året?

Min reslutat blev

IQ, 6
Styrka, 9
Cykel, 8
Befällämplighet 8
Psykolog 8

Jägartest OK
Tjänstbarhet A

Kan jag känna mig säker med de resultaten?

Mina resultat ifrån tidigare i år:

I-prov 8
Styrka 7
Cykel 8
Psyk 8/8
Jägartest G
Tjänst A

Jag gjorde min GMU på K3. Våran omgång hade dock ingen konkurrens då folk inte klarade grundkraven/ej gått ut skolan. Dock så var de resultaten tydligen konkurrenskraftiga. En måttstock kanske.
2012-10-11, 20:41
Medlem
Citat:

Min polare fick höra samma sak (han hade bra resultat) men kom ej in.
2012-10-11, 22:35
Medlem
BrorGertruds avatar
Gjorde också idag, gick väl sådär men.

Inskrivningsprov: 6
Styrka: 9 (972)
Cykel: 5 (245)
Psykolog: 5/5
Tjänstbarhet: A

Jag blev förvånad över hur lätt ISOKAI var och över hur enormt jobbig cykeln var. Bara att träna upp uthålligheten till nästa gång om jag söker igen.
2012-10-11, 23:59
Medlem
VikingPoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Gjorde också idag, gick väl sådär men.

Inskrivningsprov: 6
Styrka: 9 (972)
Cykel: 5 (245)
Psykolog: 5/5
Tjänstbarhet: A

Jag blev förvånad över hur lätt ISOKAI var och över hur enormt jobbig cykeln var. Bara att träna upp uthålligheten till nästa gång om jag söker igen.

Mäts inte Psykologen i samma skala som resten, alltså 9?
Senast redigerad av VikingPolis 2012-10-12 kl. 00:10.
2012-10-12, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis
Psykologen bedömer 2 saker.
2012-10-12, 09:39
Medlem
Vad irriterad jag blir!!!!!!!!!!!!!

Sökte till pilot medveten om att psyk. krävde en 7a. Var bombsäker på att det gått ett år sedan sist. Och att jag denna gången skulle fått en 9a (fråga mig inte, I just know). Så visar det sig vara 358 dagar sedan sist....... Fick alltså inte göra om psyk testet.

= Kunde inte gå vidare till andra dragen för piloter, samt att de SOU utb. jag istället sökte hade 1 plats vardera. Är inte så konkurrenskraftig känner jag. Men hade jag inte anmält flygintresse från start så hade jag mönstrat om 1-2 veckor här i Gbg istället och kunnat få mycket finare värden.

Bef: 5
IQ: 6
Psyk: 6
Cykel: 7
Styrka: 8
2012-10-12, 11:14
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VikingPolis

Jo men det är befälslämplighet och psykisk funktionsförmåga som bedöms, så jag skrev med de i samma. Jag fick alltså 5 på båda.
2012-10-12, 22:22
Medlem
najtros avatar
Jag vet inte om jag fått nån typ av blackout, men var det inte snack om att all form av jägare inte skulle utbildas under GMU 1 2013?

På försvarsmaktens hemsida står det nu att endast röjdykare inte kommer utbilad.

2012-09-11: Observera att röjdykare (arbetsområde jägare inom flottan) inte kommer utbildas via GMU omgång 1 – 2013. Anledningen är nya produktionsförutsättningar inom Försvarsmakten.
Källa

Helt enkelt så att jag fått något i skallen, fastnat på ordet jägare från texten ovan eller är någonting förändrat??
2012-10-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najtro
Jag vet inte om jag fått nån typ av blackout, men var det inte snack om att all form av jägare inte skulle utbildas under GMU 1 2013?

På försvarsmaktens hemsida står det nu att endast röjdykare inte kommer utbilad.

2012-09-11: Observera att röjdykare (arbetsområde jägare inom flottan) inte kommer utbildas via GMU omgång 1 – 2013. Anledningen är nya produktionsförutsättningar inom Försvarsmakten.
Källa

Helt enkelt så att jag fått något i skallen, fastnat på ordet jägare från texten ovan eller är någonting förändrat??

Du har inte fått något i skallen. Tidigare stog det att jägare och röjdykare inte kommer utbildas men det har de ändrat på nu...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in