Den jag pratade med sa tvärs om. Att om du inte kommer in på första handsvalet så sätts du automatiskt på reservplats på andra hand om inga platser finns lediga. Han sa att det var minimal chans att komma in på andra handsvalet så vitt man inte valde ett förband med inriktning mot Hemvärnet.
Senast redigerad av MacheteRampage 2012-07-10 kl. 20:23.
Har också sökt TrängR som första Mailade och frågade hur jag låg till men han som svarade sa att han inte kunde kolla det därifrån, aja får väll vänta tills 18e då och hoppas att dem vill ha en!
Alla har hört olika verkar det som. Jag pratade iaf med tre olika personer på min antagningsprövning o alla sa samma sak. Kommer du inte in på ditt förstahandsval så konkurrerar du till ditt andrahandsval på samma villkor som någon annan som sökt dit i första hand. På samma sätt så kommer du till ditt förstahandsval konkurrera med folk som sökt sig dit i andra hand. Vilket ju är det enda logiska eftersom FM vill ha in de bästa (de med bäst resultat).
Alla har hört olika verkar det som. Jag pratade iaf med tre olika personer på min antagningsprövning o alla sa samma sak. Kommer du inte in på ditt förstahandsval så konkurrerar du till ditt andrahandsval på samma villkor som någon annan som sökt dit i första hand. På samma sätt så kommer du till ditt förstahandsval konkurrera med folk som sökt sig dit i andra hand. Vilket ju är det enda logiska eftersom FM vill ha in de bästa (de med bäst resultat).
Jao, låter logiskt. Står ju faktist i mina antagningspapper att jag är preliminärt antagen på både första- och andrahandsvalet.
Känns dock lite osäkert då som sagt alla har "hört" olika.
Jag tycker också det låter vettigt. Därför vart jag så chockad när de sa att man endast (i stort sätt) kommer in på sitt första val. Säger som dig, de borde bara vilja ha in de bästa...
Då det fysiskt inte påverkar något (inte mig i alla fall) så borde det inte vara något problem. Men det är inte till att rekommendera om du frågar mig, men säkert OK.
Jag ska sluta inom en månad nu tänkte jag, bara för att det känns bäst.. Krångligt att sitta å baka i fält.
Då det fysiskt inte påverkar något (inte mig i alla fall) så borde det inte vara något problem. Men det är inte till att rekommendera om du frågar mig, men säkert OK.
Jag ska sluta inom en månad nu tänkte jag, bara för att det känns bäst.. Krångligt att sitta å baka i fält.
Vad jag hört snusar rätt så många under GMU, mest som en skön känsla i fält och lite gemenskap. Låter bra o sluta, ska också ta o göra det. Mest för att få ut så maximalt av träningen som möjligt. Lite rädd dock att alla sitter och drar upp en prilla i fält så man faller tillbaka i det. Men det sitter i psyket.
När det var kaserntjänst brydde sig inte våra befäl så speciellt mycket om dom som snusade skötte det snyggt. Inget snusande i fält dock, och under Aldrig ge upp så visiteras allt ifrån dig ändå. Lika bra att sluta redan nu. Hade en kille i vår grupp som låg på ca 2 dosor om dagen, Aldrig ge upp blev lite tufft för honom.
Börja röka istället för att fundera på om snus är värt eller inte.. "Alla" snusar ju i det militära ändå, det är lite mer mot strömmen att röka plus att det är coolt, gött och jävligt häftigt osv.
Det råder tystnadsplikt på RM nu. Alltså, ingen idé att maila angånde hur man ligger till. De som inte blir antagna får brev på fredag, antagna får besked under slutet av nästa vecka.
Det råder tystnadsplikt på RM nu. Alltså, ingen idé att maila angånde hur man ligger till. De som inte blir antagna får brev på fredag, antagna får besked under slutet av nästa vecka.
Har en bekant som rycker in den 20/8 ( kommer ej ihåg vart) och han fick brev hem idag har jag hört, möjligen ni som sökt omgång 4 kan få svar redan kommande dagar