Citat:
Ursprungligen postat av Warmupp
Tack för svaren!
Angående hur vig man är, kan det hindra en från en jägartjänst?
Det finns ju som sagt ett antal olika såecialbefattningar in en jägargrupp, jag är då
Mest intresserad av fältarbetare eller prickskytt, någon som kan beskriva mer detaljrikt vad de båda innebär?
Är alla jägarplutoner uppbyggda på samma sätt? Vilka olika jägare finns det, KJ, flygbas, "fjälljägare", röjdyk (?) vilka mer finns det?
Vilka har mest fältdygn? Älskar att vara i skogen så många fältdygn är ett plus! Fick ett nytt vintertält + sovsäck förra julen så ni kan ju gissa om jag sov inomhus första dagarna..
Jag tycker det är bra att du är så ambitiös, och jag uppmuntrar verkligen din strävan efter en plats bland jägarna!
Med det sagt så kom ihåg dock att det ska till tester du ännu inte genomfört samt prata med han som sköter befattningarna- skulle det nu vara så att du inte blir tillämpad en jägarbefattning så gör ditt bästa bland någon av de befattningarna du har tillstånd att välja mellan!
Ibland går det ju inte riktigt som man tänkt sig menar jag.
Har dock hört folk som har skött sig så bra på skjutövningar att de har erbjudits en plats i SÄK (tror jag) för att de var så bra på att skjuta prick.
Men oavsett så hoppas jag att du håller dig till militären även fast du kanske inte får den befattningen du ville, Försvarsmakten behöver människor som brinner för detta och inte bara söker för att "det är kul"