2012-01-08, 23:00
Medlem
XleonZs avatar
HJÄÄLP!!
Gmu 30jan LSS!!!!
Tappat bort mina papper, vilken tid och vart ska man ses i LSS Uppsala????!!!!
2012-01-09, 12:10
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmupp
Tack för svaren!
Angående hur vig man är, kan det hindra en från en jägartjänst?

Det finns ju som sagt ett antal olika såecialbefattningar in en jägargrupp, jag är då
Mest intresserad av fältarbetare eller prickskytt, någon som kan beskriva mer detaljrikt vad de båda innebär?

Är alla jägarplutoner uppbyggda på samma sätt? Vilka olika jägare finns det, KJ, flygbas, "fjälljägare", röjdyk (?) vilka mer finns det?
Vilka har mest fältdygn? Älskar att vara i skogen så många fältdygn är ett plus! Fick ett nytt vintertält + sovsäck förra julen så ni kan ju gissa om jag sov inomhus första dagarna..
Jag tycker det är bra att du är så ambitiös, och jag uppmuntrar verkligen din strävan efter en plats bland jägarna!
Med det sagt så kom ihåg dock att det ska till tester du ännu inte genomfört samt prata med han som sköter befattningarna- skulle det nu vara så att du inte blir tillämpad en jägarbefattning så gör ditt bästa bland någon av de befattningarna du har tillstånd att välja mellan!
Ibland går det ju inte riktigt som man tänkt sig menar jag.
Har dock hört folk som har skött sig så bra på skjutövningar att de har erbjudits en plats i SÄK (tror jag) för att de var så bra på att skjuta prick.

Men oavsett så hoppas jag att du håller dig till militären även fast du kanske inte får den befattningen du ville, Försvarsmakten behöver människor som brinner för detta och inte bara söker för att "det är kul"
2012-01-09, 12:42
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XleonZ
HJÄÄLP!!
Gmu 30jan LSS!!!!
Tappat bort mina papper, vilken tid och vart ska man ses i LSS Uppsala????!!!!

Du skriver som att det är panik? Många dagar kvar. Går nog snabbare att få svar om du ringer rekryteringsmyndigheten.

Har du städat bostaden noga?
2012-01-09, 15:58
Medlem
tintin-s avatar
Aldrig i livet att jag skulle sätta min fot i krig efter svensk militärutbildning. Helt sjukt dåligt.
2012-01-09, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintin-
Aldrig i livet att jag skulle sätta min fot i krig efter svensk militärutbildning. Helt sjukt dåligt.

Jaha?? generellt sätt har Svensk militärutb. gott rykte, Vad baserar du detta på??
2012-01-09, 16:15
Medlem
REALINs avatar
Citat:

Vilken utbildning har du gjort? GMU?
2012-01-09, 17:32
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polarbataljon
Jaha?? generellt sätt har Svensk militärutb. gott rykte, Vad baserar du detta på??
¨
Har en 'kompis' som gjort värnplikten i Sverige och varit anställd i något år för att sedan gå med i Franska Främlingslegionen där han spenderat 7 år. Enligt honom är det mycket stor skillnad.
2012-01-09, 17:32
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av REALIN
Vilken utbildning har du gjort? GMU?

Vadå, vad är det med GMU?
2012-01-09, 17:51
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Vadå, vad är det med GMU?

Vilken pajas. Säger att han aldrig skulle göra svensk militärutbildning, så har du ingen aning om hur det fungerar i Sverige, och ditt enda argument för att det är kasst är för att det är annorlunda i främlingslegionen.
2012-01-09, 18:05
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
¨
Har en 'kompis' som gjort värnplikten i Sverige och varit anställd i något år för att sedan gå med i Franska Främlingslegionen där han spenderat 7 år. Enligt honom är det mycket stor skillnad.
Är du på riktigt eller?
Du säger att svensk militärutbildning är dålig samtidigt som du har en kompis som har gått med i Främlingslegionen.
Tror du han hade promenerat in dit om han hade bowlat istället för att ha varit i FöM?

Dessutom; klart som fan att det är skillnad på FöM och FL- FL är en av de hårdaste som finns i världen och det är sjukt svårt att komma in.
Jämfört med dem så skulle nog många länders "utbildning" vara dåligt.
Det är ju bra om du har lite koll innan du säger att den svenska militärutbildningen är undermålig..
2012-01-09, 18:06
Medlem
tintin-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oRuse
Vilken pajas. Säger att han aldrig skulle göra svensk militärutbildning, så har du ingen aning om hur det fungerar i Sverige, och ditt enda argument för att det är kasst är för att det är annorlunda i främlingslegionen.

Minst sagt annorlunda, men sen har jag aldrig sagt att jag inte skulle göra svensk militärutbildning. Däremot har jag sagt att jag inte skulle sätta min fot i krig efter att ha gjort svensk miltärutbildning.
2012-01-09, 19:09
Medlem
Citat:
Minst sagt annorlunda, men sen har jag aldrig sagt att jag inte skulle göra svensk militärutbildning. Däremot har jag sagt att jag inte skulle sätta min fot i krig efter att ha gjort svensk miltärutbildning.

Kan vi sluta diskutera åsikter om Sveriges militär och hålla oss till fakta om GMU istället? Blir så jävla jobbigt ifall folk skall börja käfta emot dig i tre sidor till så man måste skrolla igenom massa onödigt skit för att hitta det man letar efter. Tack!

Nu till saken dock, är det någon som vet hur många RPM man skall ligga på när man cyklar? Skall mönstra snart och tänkte börja träna mer på det verkliga momentet hellre än de intervaller jag kört innan. Såvitt jag förstått så är det mer mjölksyretålighet som testas snarare än egentligt flås. Så som jag gör nu så ligger jag på 60 RPM och kör en trappa där cykeln automatiskt höjer motståndet efter en och en halv minut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in